Køb af bil/varevogn i Tyskland
Fra : sdsf

Dato : 18-07-06 08:01

Jeg har snakket med min nabo som mener at det kan betale sig for ham
at købe en bil eller varevogn i Tyskland, og så hente den til Danmark og
indregistrerer den her.

Jeg fortæller ham så at det vil kræve mindst en måneds arbejde med at
købe bilen, hente den til danmark, ordne papirarbejdet for at få danske
plader på bilen.
Der skal selvfølgelig også betales en sjat penge til statskassen.

Jeg mener at det er en helt håbløs opgave at kaste sige ud i,
ikke mindst når vi taler om 10 år gamle biler.

Hvem af os har mest ret?

Fra : tb

Dato : 18-07-06 08:15

> [...]
>
> Jeg mener at det er en helt håbløs opgave at kaste sige ud i,
> ikke mindst når vi taler om 10 år gamle biler.

Tjae, jeg er jo ikke helt enig med dig

Det tager den tid det nu tager at hente den. Gamle biler er meget billige i
DE, da de ikke gider dem mere = større gevinst. En varebil købt i tyskland
med tysk moms skal (99% sikker) ikke betale dansk moms ved privat brug, så
her er også lidt

Papirarbejdet er meget overkommeligt (jeg har kun hentet motorcykler, men
arbejdet er det samme) :
en fax til T&S med forhåndsvurdering + Syn + toldsyn + en tur til skattefar
med en fed check + en tur til motorkontoret.. Det tager sgutta mange
timer, men der er selvfølgelig noget ventetid i processen....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-07-06 08:27

sdsf wrote:
> [...]
>
> Jeg mener at det er en helt håbløs opgave at kaste sige ud i,
> ikke mindst når vi taler om 10 år gamle biler.

Det kan lade sig gøre, at hente en bil i dag, og have den på plader i
morgen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-07-06 08:30

sdsf wrote:

> Hvem af os har mest ret?

Du kan i princippet syne den morgenen efter du kommer hjem med den, køre
til skattekontoret og med lidt "held" betale afgiften (ud fra
synsrapportens bemærkning af stand kombineret med skats værdilister), og
køre til motorkontoret efter pladerne. Bor man ikke tæt nok på et
skattekontor der har motorafdeling er det lidt mere langtrukkent.

--
vh
Torben