Peugeot 206 HDI motorer
Fra : Jean Christophe

Dato : 17-07-06 21:52

Hejsa, har kigget lidt på ovenstående bil og har observeret, at de i 1.4
versionen findes med 2 typer motorer.

- En 68 HK version, som er opgivet til 23,3 km/l. (Findes på biler fra før
2006)
- En 70 HK version, som er opgivet til 22,7 km/l. (Findes på biler fra 2006
og sælges under navnet X-line og S-line)

Hvad er forskellen på de to motorer, og er en af dem foretrukken?

Mvh.

Jean Christophe

Fra : MacX

Dato : 18-07-06 16:26

On 2006-07-17 22:51:45 +0200, "Jean Christophe"
<balmissehest@grisimf.au.dk> said:

> [...]
> 2006 og sælges under navnet X-line og S-line)
>
> Hvad er forskellen på de to motorer, og er en af dem foretrukken?

Hejsa

Så vidt jeg ved, er 68HK udgaven uden intercooler, hvorimod den nye
70HK har intercooler. Den nye har vidst også variabel turbogeometri.

Dette er vidst for at få motoren EURO4 godkendt...

Hæng mig ikke op på disse oplysninger. Søg evt. selv lidt på google :)

Mvh
Otto

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-07-06 16:46

> [...]
> 2006 og sælges under navnet X-line og S-line)
>
> Hvad er forskellen på de to motorer, og er en af dem foretrukken?

Der var lidt om det i det nye bil-magasinet. Det er samme motor, Peugeot
opgiver bare hk efter din normen og det giver 70 og andre opgiver efter
efter en EU norm og det giver 68.
Km/l kan skyldes andre ting som vægt af bilen gearing osv.

Niels