Citroen Xsara Weekend, 1,6 - 16v
Fra : Olsen

Dato : 17-07-06 17:50

Hej forum.

Jeg har en Xsara Weekend 1,6, 16v fra august 2004, som jeg er ganske glad
for. Dog har jeg et problem med at temperaturdisplayet, som også indeholder
ur og dato periodisk viser en helt forkert udendørs temperatur. F.eks. kan
den finde på at komme med advarsel om "ice alert", når temperatuen udenfor
er på min. 25 grader. I følge bilens manual kommer "Ice Alert" ved grader
mellem 3 og -3 grader. Andre gange kan den vise, at temperaturen kun er 1
eller 3 grader, når temperaturen påviselig er meget højere udenfor. Andre
gange viser den så temperaturen korrekt. Fejlvisningen er ca. hver 3 gang,
bilen tages i brug. Kan nogen komme med en forklaring på problemet ?

Henrik
Kalundborg

Fra : Brian

Dato : 17-07-06 20:44

Olsen skrev:
> Hej forum.
>
> Jeg har en Xsara Weekend 1,6, 16v fra august 2004, som jeg er ganske
> glad for.

<klip>

> Kan nogen komme med en forklaring på problemet ?

Gå til Citroen med fejlen, du har jo lige nøjagtig stadig reklamationsret på
dyret.

/Brian

Fra : Kito

Dato : 18-07-06 07:04

I nogle biler er der monteret en ledning i udtaget på bilen og det udtag
kører ind i campingvognens 12v net.
Du kan i gaskassen montere et ekstra batteri og husk for alt i verden at
sætte en diode i serie med + således at strømmen kun kan køre den ene vej og
ikke trække startstrøm igennem de tynde ledninger.
Når du så har fjernet stikket fra bilen ved camping, kan den heller ikke
aflade bilen batteri.
Den vil formodentlig kun lade med få ampere, men på en længere tur er det
nok.

vh
Poul

Fra : MRN

Dato : 19-07-06 02:48

> Kan nogen komme med en forklaring på problemet ?

Sikkert en løs forbindelse i ledningen fra termometret til
computeren...

Men som Brian skriver, så skynd dig ind til Citroen inden din
reklamationsret udløber...

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins