Topcoat fra biltema, hvordan bruges det?
Fra : sdsf

Dato : 16-07-06 08:12

Jeg har eksperimenteret lidt med Topcoat fra biltema
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=104650

og den primer der kan bruges
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=104648

Det er sikkert gode produkter, men det jeg har lavet med det
blev nærmest en katastrofe.

Der er ikke rigtig noget information på dåserne desværre.

Jeg malede et tykt lag på, og det er nu boblet op som
polyuretan nu gør. -kke så smart på en bil.

Jeg har og så indtryk af at dåsen med hærder ikke er beregnet
til at blive lukket igen.

Er der nogen her der har erfaring med produkterne?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-07-06 09:23

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=104648
>
> Det er sikkert gode produkter, men det jeg har lavet med det

Et hint burde være at produkterne ligger under BÅD/RENGØRING OG
VEDLIGEHOLDELSE/
Topcoat lægger på både efter efter glasfiberen, for at give en stærk og
polerbar overflade så skidt og lign. ikke bider sig så nemt fast, jeg har
aldrig hørt om der er nogle der har brugt det på en båd´.

Stef

Fra : alexbo

Dato : 16-07-06 09:44

"sdsf" skrev

> Det er sikkert gode produkter, men det jeg har lavet med det
> blev nærmest en katastrofe.

Nu ved jeg ikke rigtig hvad du har lavet, det eneste sted på en bil jeg
kunne forestille mig det anvendt er på et ladet af en pickup.
Der vil det med lidt held kunne give en pæn tæt overflade.
Ellers bliver det brugt til at overfladebehandle glasfiber eller en træbund,
ofte blandet med sand, for ikke at det skal blive for glat.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 16-07-06 11:34

Med mindre du har en amfibiebil, så er det et forkert produkt til forkert
transportmiddel. Og forkert gruppe. Hvis du vil vide noget om produktet, så
er gruppen dk.fritid.sejlads. I den gruppe er der mange der har erfaring med
gel- og topcoat. Men du skal nok lige starte dit indlæg med at forklare
hvorfor du vil smøre det på en bil.

Bjarke

Fra : sdsf

Dato : 17-07-06 07:37

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaring med gel- og topcoat. Men du skal nok lige starte dit indlæg med
> at forklare hvorfor du vil smøre det på en bil.

Jeg står og vil have min bil malet, og dertil mangler jeg selvfølgelig noget
maling.
Autolak koster 500kr pr. liter. Lidt dyrt når jeg alligevel bare bruger
rulle og pensel.
Så jeg er på jagt efter alternativer, og det er ikke så let at finde.

Biltema skriver om deres Topcoat:
"Topcoat 2-komponent polyuretanacryl, der giver en slidstærk,
vandbestandig overflade med høj glans. Dækmalingen anvendes
over vandlinjen på plastskrog eller som dæklag ovenpå
Biltema Primer plast og metal på både af stål eller aluminium.
1 l (hvoraf 0,8 l er base)."

Det lyder da meget godt, og ikke mindst til en pris på 159kr/liter.

Nu har jeg ikke købt min bil til 300.000kr.
Jeg har købt den til 3000kr, så det sætter måske tingene lidt i perspektiv.

Jeg er åben for originale, alternative og gode løsninger på problemer.