"Jan" <j_andersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:44b9cf3c$0$22919$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Inden du handler Peugeot, skal du nok lige overveje hvor du handler!
>
>
>
> I marts måned 2005 fik jeg min nye Peugeot 407, ventet med glæde, for
> øvrigt forsinket levering da bilen skulle komme fra Sverige. Bilen blev
> købt hos Henrik Christensen i Vejle, som også har forretning i Fredericia.
>
> Der viste sig desværre hurtigt nogle fejl som jeg omtalte hos
> forhandleren, men fik at vide at de ting kunne de først lave til 10.000 km
> eftersynet, fair nok.
>
>
>
> Her er tingene som skulle løses til 1. eftersyn oplistet:
>
>
>
> Kølergitter der sad løs i den ene side, her fik jeg at vide at det gjorde
> det på alle 407`ere og det kunne de ikke gøre noget ved, først efter
> gentagne pres fra min side bliver problemet løst, dog havde man "glemt"
> det til det første eftersyn.
>
>
>
> Den elektriske siderude i højre side stopper ikke altid når knappen
> slippes. Det problem kunne man åbenbart ikke løse, for det fungerer stadig
> ikke rigtigt.
>
>
>
> En føler til brændstofmåleren blev skiftet og efter den tid smed bilen
> brændstof, når tanken blev fyldt helt op og selvom jeg 2 gange gjorde
> opmærksom på problemet blev det ikke løst.
>
>
>
> Sidst men ikke mindst var der problemer med bremserne, den "huggede" når
> jeg bremsede og jeg har faktisk opgivet at tælle hvor mange bilen har
> været på værksted for at få problemet løst, uden held. De har målt skiver
> ud, de har skiftet skiver, de har drejet skiver af, de har skiftet
> belægning osv. Jeg har haft 2 mekanikkerne fra værkstedet uafhængig af
> hinanden med ude at køre, uden de kunne mærke problemet. Først da jeg
> havde en uvildig mekanikker med og han kunne mærke det og kontaktede
> Peugeot i Vejle, tog de mig seriøst. Jeg har flere gange stået ved deres
> skranke og følt mig som om det var mig der var problemet og man kunne bare
> mærke "kold" luft når problembarnet kom ind af døren.
>
>
>
> Sidst på året 2005 havde værkføreren hos Peugeot Vejle bilen i et par dage
> og mindsanten, nu kunne han pludselig mærke problemet, men var sikker på,
> det var mine dæk (undrer mig at jeg skulle være så uheldig, at både mine
> sommer- og vinterdæk var skæve?). Det ene kastede en smule så det blev
> rettet, samtidig fandt man ud af at den stålfælg dækket sad på heller ikke
> løb, så den blev også skiftet, samtidig skiftede man skiverne bagi og
> satte noget andet belægning på og sørme problemet var løst, troede jeg.
>
>
>
> I mellem tiden fik jeg indkaldelse til 1 års eftersynet og for en
> sikkerheds skyld ville jeg lige høre Peugeot Vejle, hvad et sådant koster,
> men fik den besked, at det vidste han sørme ikke på trods af at der på
> deres hjemmeside står: Få prisen på forhånd. Ved alle typer service og
> normale reparationer kan vi give dig prisen på forhånd - så slipper du for
> ubehagelige overraskelser!
>
> Med den besked i baghovedet kørte jeg på et AutoMester værksted (så dækker
> min garanti jo stadig) og fik mit service.
>
>
>
> I løbet af det sidste ½ år kørte jeg pga. sygdom ikke ret mange km, men
> problemet med bremserne startede igen og jeg henvendte mig til Peugeot
> Vejle, trådte ind af døren og igen den samme "kolde" luft, for nu dukkede
> problembarnet jo op igen, fik en tid og da jeg er på vej ud af døren,
> siger jeg til værkføreren, får jeg en låne bil som jeg plejer? Nej siger
> han, jeg har fået besked på at vi ikke må låne biler ud mere, hvorefter
> jeg siger til ham: Kan jeg tage til et andet Peugeot værksted nærmere,
> hvor jeg bor og få dem til at se på problemet, hvilket jeg godt kunne.
>
>
>
> På vej hjem tænker jeg, kan det nu være rigtig og jeg kontakter herefter
> den daglige leder i Vejle Per Christensen og forklarer ham min oplevelse.
> Jeg får hos ham den besked om, at når man ikke er tro mod Peugeot og kun
> henvender sig, når der er problemer, skal man heller ikke forvente en
> service der er i top. Selvfølgelig vil man forsøge at lave bilen (der er
> jo stadig garanti) men de vil ikke låne mig en bil, når jeg ikke får lavet
> service hos dem. Jeg siger til ham, at min henvendelse til ham i høj grad
> drejer sig om, hvad de vil gøre for at løse problemet med min bil, hvilket
> han ikke kan give mig et svar på, andet end han undrer sig over at
> problemet har været løst og så kommer jeg først igen efter et ½ år,
> problemet skal vel først komme igen, før jeg kan henvende mig?
>
> Jeg nævner over for ham, muligheden for at få ordnet bilen i Horsens, dem
> har jeg talt med inden, og får at vide, det kan jeg bare gøre, selvom de
> skal starte forfra med fejlfindingen og i sidste ende, bliver det vel
> Peugeot Danmark som kommer til at betale? Men i øvrigt bliver han ved med
> at vende tilbage til låne bilen og mener, at der er derfor jeg er blevet
> sur. Helt ærligt jeg har købt en ny bil og i over et år har den holdt på
> værksted jeg ved ikke hvor mange gange, uden at problemerne er blevet
> løst, på et eller andet tidspunkt mister man vel tålmodigheden?
>
> Telefonsamtalen slutter i en i øvrig ubehagelig tone.
>
>
>
> Jeg retter herefter henvendelse til Peugeot i Horsens, de har
> tilsyneladende løsningen på problemet, jeg har d.d. kørt 1500 km uden
> problemet er vendt tilbage, det er dog for tidligt at sige, problemet er
> løst, men syntes det er utroligt at Vejle ikke har kunnet løse problemet,
> når de har haft bilen inde så mange gange og Horsens kan klare det på en
> gang. Horsens har for øvrigt også løst problemet med brændstofspildet, da
> Vejle ikke havde monteret en O-ring ordentligt.
>
> Dette indlæg er skrevet i håb om, at andre bliver forskånet for samme
> behandling. Og ja, jeg er udmærket klar over at der er to sider i en sag,
> derfor er der også sendt en kopi at dette indlæg til Peugeot Danmark.
>
> Mvh
> Jan Andersen
>
Det er der ikke noget nyt i. Ifølge ejerene af Peugeot ligger tilfredsheden
med bilen, forhandleren og værkstedet helt i bund. Mærkeligt de stadig
sælger så mange biler...
Se denne:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DBD31860-1414-4A51-93F8-01412CCC64EB/0/2228.pdf
Mvh
Thomas