7 personers st.car
Fra : Jan Karlsen

Dato : 15-07-06 15:48

Kan nogen hjælpe med hvilke biler og modeller der fåes med 2 børnesæder
bagi.
Den type som findes i Mercedes og Volvo. Jeg har fået oplyst at i Volvo er
det 740, 940 & V70.
Findes der andre bilmærker der også har 7 sæder, det er ikke nye biler jeg
tænker på, men biler der kan købes for under 150.000.
mvh
Jan

Fra : Per Jensen

Dato : 15-07-06 15:59

Der er en kia fra 1999 og mazda 626 også fra samme år

mvh

Per

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-07-06 17:52

Jan Karlsen wrote:
> [...]
> Findes der andre bilmærker der også har 7 sæder, det er ikke nye
> biler jeg tænker på, men biler der kan købes for under 150.000.

Peugeot 406...

Fra : Peter Frost

Dato : 15-07-06 18:44

Jan Karlsen Skrev:
> [...]
> Findes der andre bilmærker der også har 7 sæder, det er ikke nye biler jeg
> tænker på, men biler der kan købes for under 150.000.

Måske du skulle kikke efter en 850'er fra efter 94...

Du får nyere teknologi end med 740/940 serien, og så det jo en V70, uden de
nye lygter, og andre design opdateringer, som V70 i bund og grund er af 850.

850'eren er faktisk overraskende billig at holde vedlige hvis man f.eks.
køber delende fra www.spare-parts.dk

Jeg ville ikke være i tvivl ! 850 fra 96-97 minimum en GLT, men helst en
turbo.

Har selv en 4d GLT fra 94, og har de sidste 20.000 km skiftet bagbremser,
pga monteringsfejl fra tidligere ejer (1470 kr for dele, mont selv) Fået
fyldt A/C'en. (400 kr) Skiftet en pakning ved Injection dysserne. (Ukendt
pris mellem 100 og 200 kr) Der ud over skal jeg ha skiftet olie på motor og
gear, og senere muligvis skiftet køler, måske det bare er en slange. Bilen
har kørt 195.000. Så i bund og grund, så har jeg jo kun vedlige holdt den...

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Peter Frost

Dato : 15-07-06 19:03

Peter Frost skrev:

> Måske du skulle kikke efter en 850'er fra efter 94...

Glemte helt at skrive, du kan vælge og vrage mellem de 850'ere der nu er, og
så måske prutte sælger ned i pris, og så kan du selv købe sædet.

Igen har Søren fra www.spare-parts.dk børnebagsædet, det koster 5798,75 kr
med moms. Og er godkendt til 2 personer op til 40 kg hver. Er med
3-punkts-rulleseler og nakke støtter. Årgang 93-96 så hedder sædet 9488509.
Årgang 96- så hedder sædet 9499079.

En god ven med en T5'er har dette sæde, og kørte for 2 år siden til Italien,
med 7 personer, de to mindste på børnebagsæderne. Det gik rigtig godt,
børnende syntes det var ren underholdning at sidde og vinke til bilerne ned
syd på. Der ud over så kan sædet klappes ned, så det ikke kan ses. Normalt
har biler uden sædet, et ca 15 cm højt rum under baggerummet mellem
reservehjulet. Det er her sædet ligger når det ikke bliver brugt !

Mercedes er i mine øjne en rasle skramle kasse, og det syntes jeg der er
mange taxi chaufføre der også syntes. En god vens forældre havde en E fra
99, vidst nok, den havde de ikke mere end jeg aldrig noget at få en tur i
den, før de gik tilbage til en ældre BMW, som jeg er imponeret over, og den
kommer da ind på 2. pladsen lige efter Volvo 850/V70 MkI ;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Jan Karlsen

Dato : 15-07-06 23:15

Det er diesel jeg er ude efter, gør det nogen forskel i det du skrev
Er det også samme motorer der er i v70 og 850 og ved du også om
ejerafgiften, hvor langt på literen, er den samme. Hvilket år er det
egentlig at det skifter fra vægtafgift til grøn afgift.
Jeg er personligt ligeglad med om den er faceliftet, men vil gerne have så
meget i el som muligt, a/c og fartpilot.
Er alle sådanne sæder nede i den vægtklasse (40kg) for så er jo hurtigt
vokset ud af dem

mvh
Jan

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-07-06 07:03

Jan Karlsen wrote:
> Det er diesel jeg er ude efter, gør det nogen forskel i det du skrev
> Er det også samme motorer der er i v70 og 850

Ja, Audi 2,5 TDi med 140 hk - kan varmt anbefales!

> og ved du også om
> ejerafgiften,

Ca. 7.500 kr./år. for en fra 1999.

> hvor langt på literen,

Alt efter hvordan du kører...
Mellem 13-18 km/L. Normalt omkring 15-16 km/l.

> Jeg er personligt ligeglad med om den er faceliftet, men vil gerne
> have så meget i el som muligt, a/c og fartpilot.

2,5 TDi er (svjv) altid med fattpilot og alle 859/V70 med 2-zonet klima.

Fra : Peter Frost

Dato : 16-07-06 10:36

Jan Karlsen skrev:
> [...]
> meget i el som muligt, a/c og fartpilot.
> Er alle sådanne sæder nede i den vægtklasse (40kg) for så er jo hurtigt

Til Volvo 850/V70 er det samme sæde, og derfor 40 kg pr barn, det jo 80 kg i
alt ;)

Jeg tror ikke det gør en foreskel, om det er en diesel motor, de køre
fantasisk, specielt taget i betraktning de er 12 år gamle, ca.

V70 og 850 deler motor linje, det er i bund og grund samme bil ! Volvo's
diesel motor kender jeg ikke, men har aldrig hørt noget dårligt om den, og
med en chip kan du få den op på 170 hk fra de sølle 140 den har standart,
men det jo også ved at blive ulovligt, eller hvordan er det med det ?

Jeg betaler lige under 5000 kr om året i vægtafgift, lidt surt er kun 25 kg
over en halvering af afgiften :)

Du skal betale grøn afgift hvis bilen er registeret første gang efter 1.
Juli 97, så køber du V70 mk I skal du lige være obs på dette ! :)

Min 2,5 20V GLT'er er opgivet til en gns. på 10,9. Det er meget sjælent den
er så flink, på motorvej med konstant 120 km/t kan det lade sig gøre,
sparker du til den går den under 5 km/l. Jeg køre ret friskt og køre i gns
6-7-8 km/l.

De er spækket med el-lir, min har fartpilot, el-ruder, sædevarme, 2 zone
aut. klima. Dog var min ikke med Info-center, altså køre-computer, men det
findes der masser af, jeg var bare uheldig :) Alarmen kan få i forskellige
udgaver, min har alarm, men ikke fj. Det har alle danske modeller dog.
Alarmen er somregl, med tilt sensor, ud over standart'en, som er lås på
benzindæksel, kabine sensor, i døre osv... og så der følere på motorhjelmen.

Hvis du rigtig er til el-lir så det forholdsvis simpelt at smide en skærm i
instrumentbordet, og få det til at se født ud ;) Kik f.eks. her det er en
V70 indbygning, jeg havde nok byttet om på hifi og AC, men det nu okay
alligevel.

http://www.solocarputer.com/phpbb2/viewtopic.php?t=2806

--
Med Venlig Hilsen