Spinnerfælge
Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 21:52

På min Fiat Punto har jeg nu 14" tommer. Kan man bare sådan uden videre bare
putte større hjul på? Hvad skal man tage højte for (og er det lovligt), en
anden ting er der nogen der har et link til et sted hvor man kan kigge på
spinnerfælge?

Mvh Stefan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-06 06:04

Stefan skriver:

> På min Fiat Punto har jeg nu 14" tommer. Kan man bare sådan uden videre bare
> putte større hjul på? Hvad skal man tage højte for (og er det lovligt),

At du skal have samme indpresning og samme rulleomkreds. Så må de ikke
stikke uden for skærmene, eller gå på inderskærmene.

> en
> anden ting er der nogen der har et link til et sted hvor man kan kigge på
> spinnerfælge?

Er de ikke ulovlige ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kenned

Dato : 15-07-06 07:38

> Stefan skriver:

> At du skal have samme indpresning og samme rulleomkreds. Så må de ikke
> stikke uden for skærmene, eller gå på inderskærmene.

> Er de ikke ulovlige ?

Hvis du sætter spinnerfælge på en Punto, så skal du fandme ha høvl...

Kenned

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-07-06 09:20

"Kenned" <hugo@borge.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du sætter spinnerfælge på en Punto, så skal du fandme ha høvl...

??, er de forbeholdt bestemte biler.

Fra : Basil

Dato : 15-07-06 09:43

Jørgen M. Rasmussen udtrykte præcist:

> ??, er de forbeholdt bestemte biler.

Lortegrimme biler der intet andet har at byde på
Kai

Fra : Psypher

Dato : 15-07-06 11:16

> Lortegrimme biler der intet andet har at byde på
> Kai

Husk nu på smag og behag.

En caddilac escalade er totalt fed på store spinner fælge.

Ud over det skal det ikke være den samme indpresning (ET)
som der er på de originale hjul, dækket må bare ikke rage
ud over skærmkanten, der er så nogen der sætter skærmforøgere
på, så bliver det en anden sag, man må ikke ændre sporvidden
med ret meget, jeg kan bare ikke huiske nøjagtig hvor meget
det er.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-07-06 10:58

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> [...]
> på, så bliver det en anden sag, man må ikke ændre sporvidden
> med ret meget, jeg kan bare ikke huiske nøjagtig hvor meget

Du må ændre sporvidden (og dermed ET) med +/- 5 mm.

- Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-07-06 12:06

In article <d45bd$44bb5f11$5293e405$22485@news.arrownet.dk>,
"Martin Petersen" <usenet@[fjern]nakskovnet.dk> wrote:

> "Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Du må ændre sporvidden (og dermed ET) med +/- 5 mm.

Forkert. 10 mm. pr. side.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus G.

Dato : 15-07-06 14:12

> På min Fiat Punto har jeg nu 14" tommer. Kan man bare sådan uden videre
bare
> putte større hjul på?
Ja, men der er jo selvfølgelig en grænse for hvor store hjul der er plads
til. Prøv evt. at se hvad www.bigwheels.dk kan tilbyde af hjul til din bil.
Så kan du hurtigt danne dig et indtryk af hvad der er muligt.

> Hvad skal man tage højte for (og er det lovligt), en
> anden ting er der nogen der har et link til et sted hvor man kan kigge på
> spinnerfælge?
Helt seriøst, så vil det være fuldstædigt til grin at smide spinnerfælge på
en Fiat Punto. De høre til f.eks. på en mega gejlet Passat, eller stor fed
Hummer. Men hvis du endelig vil smide en mindre bondegård efter nogen, så
undersøg lige om de er lovlige, jeg mener ikke de er i DK. Plus du lige skal
have gejlet øsen for en mindre formue inden.

Personligt ville jeg nok anbefale nogle stilrene, og enkle fælge til din
Punto, noget ala OZ Hydra f.eks.. Ved så ikke lige om de laves til din
bil...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk