"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44b7f41d$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Leo Jensen skrev:
>
>> Jeg ved det ikke rigtigt, den sidder ret godt gemt væk og halvvejs
>> integreret i sprinklervæskebeholderen, som jeg ihærdigt forsøgte at
>> afmontere i går, uden held...
>
> Ja, nu du sir det: på min bil kan man kun se studsen
>
>> Motordelen er uden for sprinklervæsken, men afgangsstudsen sidder på
>> selve 'bøtten', så det ser lidt dyrt ud hvis det hele skal skiftes.
>> Jeg må have fat i en af huggerne, der er da heldigvis et par stykker
>> der har slået sig på at skaffe dele til landet
>
> Hvad med lidt sekundlim på en affedtet aksel og et rotorblad - det klarede
> faktisk en løs viskerarm på min hedengangne Triumph 2000
Ja, så må jeg jo se om jeg kan klare opgaven med dunken monteret i bilen,
for der skal vist demonteres ret meget for at tage den ud. Heldigvis er der
adgang via en afdækning i hjulkassen, men sjovt bliver det sgu ikke.
>
>> Once upon a time var der et fint arkiv over dfb's medlemmer på
>>
www.dkfritidbil.dk,
>
> Glem det!
>
>> men serveren crahede vist...
>> Jeg har lagt et par billeder på dk.binaer.motor
>
> Fin slæde!
Jeg kører stadig og smiler. Generelt er folk jo bange for at sådan en
englænder skal holde på værksted hele tiden. Kombineret med en 'anelse'
benzintørst giver det gode priser (når man skal købe...).
De første godt 20000 km er kørt med sprinkleren her som største problem, og
den bruger da benzin, men ikke grotesk meget. Jeg har lige kørt på ferie
godt og vel fuldt lastet, med tagboks og 3 cykler på krogen. 4000 km på 520
liter benzin = 7.7 km/l. Min gamle Pug 405 1.9 gik små 10 km/l og Civic 1.6
af sidste generation 12 km/l under samme betingelser. Marchfart 140 km/t.
MVH Leo
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
>
http://kortlink.dk/2hsd
>
>