/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sprinkleren spinkler ikke
Fra : Leo Jensen


Dato : 14-07-06 19:27

Hej Gruppe

Bil: Jaguar XJ6 3.2 1992 (XJ40)

Der er masser af sprinklervæske på. Sprinklerpumpen kører når jeg beder den
om det, men den lyder ikke som om den arbejder (= pumper væske). Der er for
mange omdrejninger på.
Dyserne og slangen er ikke stoppet til, og jeg kan også puste baglæns til
beholderen gennem slangen fra dyserne. Tilbage er så vidt jeg kan se kun den
mulighed at pumpen er defekt, dvs elmotoren roterer, men ikke har fat i
pumpehjulet. Det lyder lidt syret ??? Skidtet virkede på vej sydpå for 2
uger siden, men ikke på hjemturen. Overraskelse: mine dyser er opvarmende,
præcis som en Opel Vectra

Kommentarer og/eller løsningsforslag udbedes...

MVH Leo



 
 
Klaus D. Mikkelsen (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-07-06 19:31

Leo Jensen skriver:
>
> Dyserne og slangen er ikke stoppet til, og jeg kan også puste baglæns til
> beholderen gennem slangen fra dyserne. Tilbage er så vidt jeg kan se kun den
> mulighed at pumpen er defekt, dvs elmotoren roterer, men ikke har fat i
> pumpehjulet. Det lyder lidt syret ???

Nej, en metalmotoraksel, hvorpå en hul plasticaksel er skubbet ind over.

Jeg gør lidt i en "branche" med små elmotorer, de kan godt lide af samme
problem.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans Paulin \(6310\) (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 14-07-06 19:36

Leo Jensen skrev:

> Kommentarer og/eller løsningsforslag udbedes...

På min Granada i sin tid kunne jeg bare pille motoren af - og vist osse på
Kadetterne; kan du ikke afmontere den og prøve med en forsøgsopstilling?

Der er vel ikke så mange muligheder andet end at akslen ikke har fat i
"skovlhjulet"!?

Hvad med et billede af din fine bil?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Leo Jensen (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 14-07-06 19:48


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44b7e3f7$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Leo Jensen skrev:
>
>> Kommentarer og/eller løsningsforslag udbedes...
>
> På min Granada i sin tid kunne jeg bare pille motoren af - og vist osse på
> Kadetterne; kan du ikke afmontere den og prøve med en forsøgsopstilling?

Jeg ved det ikke rigtigt, den sidder ret godt gemt væk og halvvejs
integreret i sprinklervæskebeholderen, som jeg ihærdigt forsøgte at
afmontere i går, uden held...
Motordelen er uden for sprinklervæsken, men afgangsstudsen sidder på selve
'bøtten', så det ser lidt dyrt ud hvis det hele skal skiftes. Jeg må have
fat i en af huggerne, der er da heldigvis et par stykker der har slået sig
på at skaffe dele til landet

> Der er vel ikke så mange muligheder andet end at akslen ikke har fat i
> "skovlhjulet"!?
>
> Hvad med et billede af din fine bil?

Once upon a time var der et fint arkiv over dfb's medlemmer på
www.dkfritidbil.dk, men serveren crahede vist...
Jeg har lagt et par billeder på dk.binaer.motor

MVH Leo



Basil (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 14-07-06 20:09

Leo Jensen tastede følgende:
> Jeg har lagt et par billeder på dk.binaer.motor
>
> MVH Leo

Ok, jeg er lettere misundelig, fed slæde.
Kai



Hans Paulin \(6310\) (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 14-07-06 20:44

Leo Jensen skrev:

> Jeg ved det ikke rigtigt, den sidder ret godt gemt væk og halvvejs
> integreret i sprinklervæskebeholderen, som jeg ihærdigt forsøgte at
> afmontere i går, uden held...

Ja, nu du sir det: på min bil kan man kun se studsen

> Motordelen er uden for sprinklervæsken, men afgangsstudsen sidder på
> selve 'bøtten', så det ser lidt dyrt ud hvis det hele skal skiftes.
> Jeg må have fat i en af huggerne, der er da heldigvis et par stykker
> der har slået sig på at skaffe dele til landet

Hvad med lidt sekundlim på en affedtet aksel og et rotorblad - det klarede
faktisk en løs viskerarm på min hedengangne Triumph 2000

> Once upon a time var der et fint arkiv over dfb's medlemmer på
> www.dkfritidbil.dk,

Glem det!

> men serveren crahede vist...
> Jeg har lagt et par billeder på dk.binaer.motor

Fin slæde!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Ukendt (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-06 23:07

>> Once upon a time var der et fint arkiv over dfb's medlemmer på
>> www.dkfritidbil.dk,
>
> Glem det!

http://www.dkfritidbil.dk/whois/old_hvemerhvem.htm


Mvh. Allan Møller



Hans Paulin \(6310\) (15-07-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 15-07-06 04:13

Allan M skrev:

> http://www.dkfritidbil.dk/whois/old_hvemerhvem.htm

Dét er den "gamle" side - jeg har skiftet bilen ud 2 gange siden da

Hér er den "ny":

http://www.dkfritidbil.dk/dfbwhois/index.php?mode=ret
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Leo Jensen (15-07-2006)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 15-07-06 16:42


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44b7f41d$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Leo Jensen skrev:
>
>> Jeg ved det ikke rigtigt, den sidder ret godt gemt væk og halvvejs
>> integreret i sprinklervæskebeholderen, som jeg ihærdigt forsøgte at
>> afmontere i går, uden held...
>
> Ja, nu du sir det: på min bil kan man kun se studsen
>
>> Motordelen er uden for sprinklervæsken, men afgangsstudsen sidder på
>> selve 'bøtten', så det ser lidt dyrt ud hvis det hele skal skiftes.
>> Jeg må have fat i en af huggerne, der er da heldigvis et par stykker
>> der har slået sig på at skaffe dele til landet
>
> Hvad med lidt sekundlim på en affedtet aksel og et rotorblad - det klarede
> faktisk en løs viskerarm på min hedengangne Triumph 2000

Ja, så må jeg jo se om jeg kan klare opgaven med dunken monteret i bilen,
for der skal vist demonteres ret meget for at tage den ud. Heldigvis er der
adgang via en afdækning i hjulkassen, men sjovt bliver det sgu ikke.

>
>> Once upon a time var der et fint arkiv over dfb's medlemmer på
>> www.dkfritidbil.dk,
>
> Glem det!
>
>> men serveren crahede vist...
>> Jeg har lagt et par billeder på dk.binaer.motor
>
> Fin slæde!

Jeg kører stadig og smiler. Generelt er folk jo bange for at sådan en
englænder skal holde på værksted hele tiden. Kombineret med en 'anelse'
benzintørst giver det gode priser (når man skal købe...).
De første godt 20000 km er kørt med sprinkleren her som største problem, og
den bruger da benzin, men ikke grotesk meget. Jeg har lige kørt på ferie
godt og vel fuldt lastet, med tagboks og 3 cykler på krogen. 4000 km på 520
liter benzin = 7.7 km/l. Min gamle Pug 405 1.9 gik små 10 km/l og Civic 1.6
af sidste generation 12 km/l under samme betingelser. Marchfart 140 km/t.

MVH Leo

> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd
>
>



Hans Paulin \(6310\) (15-07-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 15-07-06 19:39

Leo Jensen skrev:

> Ja, så må jeg jo se om jeg kan klare opgaven med dunken monteret i
> bilen, for der skal vist demonteres ret meget for at tage den ud.
> Heldigvis er der adgang via en afdækning i hjulkassen, men sjovt
> bliver det sgu ikke.

Dét bliver det bagefter

> Jeg kører stadig og smiler. Generelt er folk jo bange for at sådan en
> englænder skal holde på værksted hele tiden. Kombineret med en
> 'anelse' benzintørst giver det gode priser (når man skal købe...).

En god begyndelse!

> De første godt 20000 km er kørt med sprinkleren her som største
> problem, og den bruger da benzin, men ikke grotesk meget. Jeg har
> lige kørt på ferie godt og vel fuldt lastet, med tagboks og 3 cykler
> på krogen. 4000 km på 520 liter benzin = 7.7 km/l. Min gamle Pug 405
> 1.9 gik små 10 km/l og Civic 1.6 af sidste generation 12 km/l under
> samme betingelser. Marchfart 140 km/t.

Med dén oppakning, dén fart og dén motorstørrelse er der ikke noget at sige
til det!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Ib Jakobsen (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 14-07-06 21:38

Leo Jensen skrev:

>
> Kommentarer og/eller løsningsforslag udbedes...

Ikke andet end jeg tror du har ret i at pumpehjulet er skvattet af. Jeg
skuftede en magen til får et år siden. Kunden ville have en original.
1000 dask!.





--
MVH

Ib Jakobsen

Claus DN (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Claus DN


Dato : 14-07-06 22:41


"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:44b7e22a$0$22925$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
| Hej Gruppe
|
| Bil: Jaguar XJ6 3.2 1992 (XJ40)
|

Fin dyt!

---Snip---
|Overraskelse: mine dyser er opvarmende,
| præcis som en Opel Vectra

Nej ikke helt, så længe holder en Opel Vectra med opvarmede sprinklerdyser
ikke.....
(Undskyld, men du lokkede altså)

/Claus



Jørgen M. Rasmussen (15-07-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 15-07-06 02:58


"Claus DN" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Nej ikke helt, så længe holder en Opel Vectra med opvarmede sprinklerdyser
> ikke.....

Nej, var det ikke den der brændte pga. kortslutning i de dyser?. Det kan man
self. godt kalde "opvarmede dyser", men tror ikke det er meningen, der kun
skal være et skud i kanonen ;).



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste