Hvor sidder gearkassen?
Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 10:41

Hej Folkens, mit bremselys er gået og det er begge lys der ikke lyser, jeg
opdagede det ved at lampen på instrumentbordet, i min Fiat Punto, lyste når
jeg tråtte på bremsepedalen. Jeg har snakket med en mekaniker som mente at
fejlen formentlig var at finde i et/nogle "stik" i gearkassen. han mente at
det var noget man godt selv kunne ordne, men jeg når ikke langt når jeg ikke
ved hvor gearkassen sidder. Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg skal
gøre...
....Jo mindre man ved desto mere lære man... så lad mig lære en masse.

Mit nivau: lavt kender kender dog til at skifte pære, højttalere, viskere
hjul og sådan noget.

Mvh Stefan Morsel

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-07-06 10:48

> [...]
> ...Jo mindre man ved desto mere lære man... så lad mig lære en masse.
>
> Mit nivau: lavt kender kender dog til at skifte pære, højttalere, viskere

Jeg ville starte med at tjekke sikringen.
Gearkassen sidder i forlængelse af motoren.

Niels

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 14-07-06 10:57

Niels Bengaard wrote:

> Jeg ville starte med at tjekke sikringen.
> Gearkassen sidder i forlængelse af motoren.

jeps.. tjek sikring, hvis det ikke er det så kan det være kontakten under
(over) pedalen.
Det kan også være en stel der er røget.
Din gearkasse sidder i venstre side af bilen, motoren ligger jo på tværs.

Leon
- Sejl blyfrit - Hobiecat

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 12:43

Jeg har lige "leget" lidt med bilen, under bremsepedalen sidder der en knap
som gør at lampen lyser i instrumentpanelet når den ikke bliver holdt inde,
er det de "stik" der sidder der på jeg/mekanikeren taler om?

Jeg har kigget i instruktionsbogen, der står der at sikringen til
bremselyset er den samme som også går til en masse andre service ting, og
disse ting fungere stadig, således kan man vel udelukke at det er sikringen
der er gået??

Hvad nu?

-Stefan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-06 15:32

Stefan skriver:

> Mit nivau: lavt kender kender dog til at skifte pære, højttalere, viskere
> hjul og sådan noget.

Så prøv at skifte pærene......

Samtidig tjekker du lige selforbindelserne til baglygterne.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kito

Dato : 15-07-06 06:20

> [...]
> ...Jo mindre man ved desto mere lære man... så lad mig lære en masse.
>
> Mit nivau: lavt kender kender dog til at skifte pære, højttalere, viskere

Jeg vil spørge om hvilken lampe der lyste i instrumentbrættet? Dernæst vil
jeg undersøge om du mangler en stelforbindelse, for det er noget der tyder
på.
Nu kender jeg ikke den bils ledningsnet, men i nogle biler sidder kontakten
til bremselys i forbindelse med bremse pedalen.

Poul

Fra : Neser

Dato : 15-07-06 07:59

> [...]
> Nu kender jeg ikke den bils ledningsnet, men i nogle biler sidder
> kontakten til bremselys i forbindelse med bremse pedalen.

Kan heller ikke se hvorfor bremselyset skulle have noget at gøre med
gearkassen!!

- Neser

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 12:05

Tak for alle svar... jeg har lært noget mere om min bil nu, med hjælp fra
jer. så nu er der lys i begge ender (af bilen)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-06 13:10

Stefan skriver:

> Tak for alle svar... jeg har lært noget mere om min bil nu, med hjælp fra
> jer. så nu er der lys i begge ender (af bilen)

Hvad var der så galt ???