Mondeo '96 hopper ved sejtræk
Fra : Brian

Dato : 14-07-06 10:27

Hejsa,

De gamles Mondeo fra 1996 med 186kkm på klokken "hakker i det" når den skal
sejtrække.
Der er netop kommet nye pløkker og kabler (uorig.) men det hjalp ikke.
Hvad kan problemet så være?

Mvh
Brian

Fra : Lars Hansen

Dato : 14-07-06 22:44

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal sejtrække.
> Der er netop kommet nye pløkker og kabler (uorig.) men det hjalp ikke.

Hej Brian

Jeg havde nøjagtigt samme problem med min Mondeo, mine forældre havde
problemet med deres, men min onkel fandt ud af fejlen på hans Mondeo med
samme fejl.....
Af med luftfiltret. Derunder finder du to meget små metaltråde, som skal
renses med en pincet og lidt sprit på en lille klud.
Jeg har anbefalet mange Mondeo-ejere at gøre dette og alle har oplevet at
fejlen forsvandt med det samme......

Ifølge flere Ford-mekanikere vil det intet hjælpe da det, ifølge dem, er en
software-fejl, men ikke desto mindre kan det afhælpe fejlen.
Prøv det, det skader i hvert tilfælde ikke.

MVH

Lars Hansen

Fra : lindenskov

Dato : 14-07-06 23:53

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> wrote in message

> [...]
> en
> software-fejl, men ikke desto mindre kan det afhælpe fejlen.
> Prøv det, det skader i hvert tilfælde ikke.

Jeg har samme problem med min 95'er. Har ikke rigtigt tænkt over det.
Troede bare at "sådan gjorde den bare".

Brian, hvis du kaster dig ud i dette, så skriv endelig tilbage i gruppen.
Jeg har bare absolut INTET forstand på biler, så jeg tør ikke kaste mig ud i
noget.

Fra : Lars Hansen

Dato : 15-07-06 09:05

"lindenskov" <invalid@invalid.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har bare absolut INTET forstand på biler, så jeg tør ikke kaste mig ud

Hej Lindenskov

Ifølge mange Ford-værksteder er det også "Sådan gør den bare, og det kan vi
ikke lave om på".
Min mondeo holdt sammenlagt ca. 1½-2 måneder på forskellige værksteder og
det endte med at jeg ifølge værkførerne på to anerkendte ford-værksteder var
en hysterisk person der ikke burde køre bil.
Den ene værkfører tog dog sine ord i sig igen da jeg inviterede ham på en
prøvetur med min campingvogn efter bilen. Det er ikke sjovt med en bil der
"hopper" når der er ca. 1 tons efter den.......... hørte jeg nogen sige
søsyge???????

Prøv det, det er MEGET nemt.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Brian

Dato : 15-07-06 08:38

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse

> Prøv det, det skader i hvert tilfælde ikke.

Kun hvis jeg knækker disse tråde :-/

Fra : Lars Hansen

Dato : 15-07-06 09:00

> "Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse

> Kun hvis jeg knækker disse tråde :-/

Hej Brian

Det gør du heller ikke....
De virker rimeligt solide.
Bare en lille pincet og lidt sprit. Min mondeo fik en helt anden motorgang
og bedre økonomi tilmed.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Brian

Dato : 15-07-06 15:40

> Hej Brian
>
> Det gør du heller ikke....
> De virker rimeligt solide.
> Bare en lille pincet og lidt sprit. Min mondeo fik en helt anden motorgang
> og bedre økonomi tilmed.

Jeg forstår ikke ideen med en pincet og sprit. Pincettet kan jo ikke suger
spritten?
Hvorfor ikke fx to vatpinde, som klemmes på hver side og så "køres" pindene
nedad?
Det skal siges at jeg endnu ikke har kigget til sagerne, og det måske først
her er åbenlyst, hvorfor jeg bør bruge en princet (hårdt metalredskab?) til
at rense med..

Fra : Lars Hansen

Dato : 15-07-06 20:17

> [...]
> Det skal siges at jeg endnu ikke har kigget til sagerne, og det måske
> først her er åbenlyst, hvorfor jeg bør bruge en princet (hårdt

Sorry, selvfølgelig mener jeg en pincet med en lille stump klud og lidt
sprit...... min fejl.....

Mvh
Lars Hansen

Fra : Brian

Dato : 16-07-06 08:11

> Hej Brian
>
> Sorry, selvfølgelig mener jeg en pincet med en lille stump klud og lidt
> sprit...... min fejl.....

Den får turen idag...