Sådan skulle det ikke gå....
Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-07-06 09:15

Øv øv man skal aldrig tage glæderne på forskud.

Inspireret af et tidligere indlæg fra en af jer der fik lavet bil for en
hulens masse penge, sad jeg for et par dage siden og glædede mig over alle
de penge jeg lige tjente i en ruf. Sagen er den at klenodiet skal til syn og
derfor skulle der lidt stumper til. Der var stumper (originalt) for ca.
7600,00 kr. Udstødning, samt klodser og skiver til bagbremser blev
efterfølgende bestilt uorginalt til 2100,00 kr. Kun lambdasonden fik jeg
orginalt til 1745,00 kr. Oveni skiftes et par bremserør og forbremser renses
og smøres. Som mekker udfører man naturligvis arbejdet selv, så ingen dyre
værkstedstimer her. Så jeg var jo en ren guldgrube i indtjening.
Ja ja jeg blev sgu hurtigt pillet ned af piedestalen igen. Skulle lige
skifte lambdasonden i går så vognen kunne køre pænt igen. Kravler under
vognen og konstaterer hurtigt et pænt stort oliespild på motor ug
udstødning. Har ikke endnu helt fundet ud af hvor, men har en skarp mistanke
til bundkarspakningen. Nå men jeg får skiftet lamdasonden, kontrolleret olie
og starter dyret op. Hmmm, den gik sgu ikke særlig pænt. Lister ud på mit
arbejde og sætter computer på dyret, for at læse fejlkoderog nulstille
ECU'en. Det hjalp ikke en skid på motorgangen, og der kommer nye fejlkoder
fra lambda'en. Rådfører mig lidt med en ekspert på min bil, og vi bliver
enige om at det må være luftmassemåleren der er i udu. Har lige bestilt en
ny luftmassemåler til den nette sum af 3094,00 kr. Puhaaa, der røg mine
indtjente midler fra før øv øv. Og så skal klima'en efterfyldes, og der skal
undervognsbehandles puha pengene fosser ud af stats..øh Niels Olsens
pengekasse.

Hvad kan man så lære: Ja det kan også være dyrt for en mekaniker at have
bil.

MVH Niels der skal ud og lede efter olielæk.....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-07-06 19:19

Fam. Olsen skrev:

> Rådfører mig lidt med en ekspert på min bil, og vi bliver enige om at
> det må være luftmassemåleren der er i udu.

Fik selv samme besked engang ved GSi'en - efter at ha købt en brugt
luftmassemåler var problemet der så stadig; eksperten pillede så lidt ved
stikket til måleren hvorefter det viste sig at der bare var brækket en
ledning ved stikket

> Har lige bestilt en ny
> luftmassemåler til den nette sum af 3094,00 kr.

Til GSi'en kostede den ca. 4000 - jeg fik den for 400

> MVH Niels der skal ud og lede efter olielæk.....

Jeg har osse lidt oliespild jeg skal ha lokaliseret - det må jeg nok hellere
lave inden jeg skifter olie
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Fam. Olsen

Dato : 15-07-06 06:18

> [...]
> luftmassemåler var problemet der så stadig; eksperten pillede så lidt ved
> stikket til måleren hvorefter det viste sig at der bare var brækket en

Den vil jeg aldrig købe brugt. Eksperten siger at luftmassemåler og
lamdasonde er sliddele. De holder en ca. 80- 100.000 km,så han var imponeret
over at jeg ikke har skiftet før. Mht. luftmassemåleren vil jeg give ham
ret. Den lille tråd danner med tiden en belægning der ikke kan renses af.
Mine stik og ledninger er kontrolleret og fundet ok. ;o(

> Jeg har osse lidt oliespild jeg skal ha lokaliseret - det må jeg nok
> hellere lave inden jeg skifter olie

Ja jeg skifter også olie samtidig. Det sker automatisk når jeg efterfylder.
Det er lidt pinligt at køre pt. da den rykker og går dårligt, samtidig med
at den trækker en ordentlig røgsky efter sig. Det ligner noget nærmest bilen
som John Candy kører i filmen "Uncle Buck". Dog giver den ikke et ordentlig
knald når man stopper.

MVH Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-06 06:23

Fam. Olsen skrev:

> Den vil jeg aldrig købe brugt. Eksperten siger at luftmassemåler og
> lamdasonde er sliddele. De holder en ca. 80- 100.000 km,så han var
> imponeret over at jeg ikke har skiftet før.

Nå, okay.

Min hustru kørte omkring 180K i sin Carina E før hun solgte den - der var
ikke nogen problemer dér.

> Mht. luftmassemåleren vil
> jeg give ham ret. Den lille tråd danner med tiden en belægning der
> ikke kan renses af.

Okay.

> Mine stik og ledninger er kontrolleret og fundet
> ok. ;o(

Okay

> Det ligner noget nærmest bilen som John Candy kører i filmen "Uncle
> Buck". Dog giver den ikke et ordentlig knald når man stopper.

Lidt ærgeligt!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Fam. Olsen

Dato : 15-07-06 10:07

> Min hustru kørte omkring 180K i sin Carina E før hun solgte den - der var
> ikke nogen problemer dér.

Min har pt. kørt 199K.

Jeg vil tro at det er ligesom med tændrør. De kan være slidt og ikke virke
optimalt men det eneste man vil kunne se det på var evt. benzinøkonomien.

> Lidt ærgeligt!

Næ den behøver ikke køre knaldhamrende godt. Jeg kan nøjes med at den kører
godt.

MVH Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-07-06 10:51

Fam. Olsen skrev:

> den behøver ikke køre knaldhamrende godt. Jeg kan nøjes med at den
> kører godt.

Nå okay!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Basil

Dato : 15-07-06 07:44

Fam. Olsen formulerede spørgsmålet:
> Det ligner noget nærmest bilen som
> John Candy kører i filmen "Uncle Buck". Dog giver den ikke et ordentlig knald
> når man stopper.
>

> MVH Niels

Ærgeligt, det er ellers en bil med stil lol
Kai

Fra : Fam. Olsen

Dato : 15-07-06 10:03

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> Fam. Olsen formulerede spørgsmålet:

> Ærgeligt, det er ellers en bil med stil lol

He he ja den er fin. Man kan jo sige den kører knaldhamrende....

MVH Niels