Fartkontrol i Tyskland
Fra : Tina

Dato : 13-07-06 21:57

Hvordan er reglerne, når man bliver "blinket" i Tyskland ? Jeg tænker på
hastighedsgrænser - bødestørrelser etc. Mvh Tina

Fra : Thomas

Dato : 13-07-06 22:01

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> wrote in message
> Hvordan er reglerne, når man bliver "blinket" i Tyskland ? Jeg tænker på
> hastighedsgrænser - bødestørrelser etc. Mvh Tina

hej

Her kommer et meget løst svar....

Jeg ved ikke om der er forskel på de forskellige delstater dernede... men
jeg har en kammerat der blev taget i et by-centrum med omkring 65 km i
timen hvor man måtte køre 50, hvis jeg husker rigtigt...... og bøden var
latterlig lav... vist omkring en 200 kroner

Mvh

Thomas

Fra : Peter Frost

Dato : 13-07-06 22:37

Tina skrev:
> Hvordan er reglerne, når man bliver "blinket" i Tyskland ? Jeg tænker på

Kan du være fuldstændig lige glad med... har du fået en bøde, og de ikke har
krævet betalingen inden du har forladt landet, kan det ikke hente pengende
hjem, da Danmark ikke har bøde "udleverings aftale" Det gælder alle bøder,
parkering såvel som fart, de kan kun opkræve dem, mens du er i landet...

Dog så det ikke længde siden, at en fra gruppet kørte i en lejet bil, og
blev blitzet, der trak udlejnings firmaet bøden fra mandens kredit kort...

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 13-07-06 23:05

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> parkering såvel som fart, de kan kun opkræve dem, mens du er i landet...

Det er så kun indtil du igen befinder dig i landet og bliver stoppet i anden
forbindelse, eller ved kontrol ved grænsen. Du får i den forbindelse ikke
lov at køre videre før de gamle bøder er betalt. Om der er et antal år i
forældelsesfrist ved jeg ikke.

Allan Bojesen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-07-06 22:18

"Allan Bojesen" <allan@nospamdkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lov at køre videre før de gamle bøder er betalt. Om der er et antal år i

Dét er der så: 3 mdr.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Ricky

Dato : 14-07-06 08:03

Peter Frost wrote:

> [...]
> blev blitzet, der trak udlejnings firmaet bøden fra mandens kredit kort...

Det bliver så heldigvis lavet om pr. 1.januar 2007.

Uanset hvilket EU land du får en bøde, kan det danske politi opkræve bøden.

Fra : Kim H

Dato : 14-07-06 08:35

> Det bliver så heldigvis lavet om pr. 1.januar 2007.
>
> Uanset hvilket EU land du får en bøde, kan det danske politi opkræve
> bøden.

Hvorfor Heldigvis ?? hvor heldig er man ved det

Kim

Fra : Ricky

Dato : 14-07-06 09:12

Kim H wrote:

> Hvorfor Heldigvis ?? hvor heldig er man ved det
>
> Kim

Det er nok den der.....Don't do the crime, if you can't do the
time....eller.....Pisser man på loven, så kommer den sgu efter
dig.....nu grænseoverskridende :)

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 08:59

> Det bliver så heldigvis lavet om pr. 1.januar 2007.
>
> Uanset hvilket EU land du får en bøde, kan det danske politi opkræve
> bøden.

Gad vide om det er med bagud virkende kraft... hvor har du læst det henne
?`

Mvh
Morten

Fra : Ricky

Dato : 14-07-06 09:08

Juel wrote:

> Gad vide om det er med bagud virkende kraft... hvor har du læst det henne
> ?`
>
> Mvh
> Morten

Jeg hørte det i tysk radio igår. Det gælder FRA 1.januar 2007 ;)

Tyskerne betaler ikke noget særligt i bøder, så tyskerne kan få en
slemme overraskelse med hjem fra ferien, når de modtager en "kæmpe" bøde
fra udlandet.

Tyskland og Østrig har allerede sådan en aftale og det skulle virke ret
så effektivt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 09:10

> Jeg hørte det i tysk radio igår. Det gælder FRA 1.januar 2007 ;)

Pyhh ha Gi mig dog lige sved på panden på en fredag gider du

Mvh
Morten

Fra : Møller

Dato : 14-07-06 10:52

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> Pyhh ha Gi mig dog lige sved på panden på en fredag gider du
>
> Mvh
> Morten

Der er lige en dansker der fik en bøde på 26 kkr. i dag i Tyskland.kørte 200
km/t fartgrænsen var 120 km/t
Han fik lov til at køre videre da bøden var betalt.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 11:03

> Der er lige en dansker der fik en bøde på 26 kkr. i dag i Tyskland.kørte
> 200
> km/t fartgrænsen var 120 km/t
> Han fik lov til at køre videre da bøden var betalt.

26000kr ?!?!? seriøst ?!?

/Juel

Fra : Møller

Dato : 14-07-06 11:11

> 26000kr ?!?!? seriøst ?!?

DR radioavisens 10-udsendelse kan høres på nettet:

www.dr.dk tidligere nyheder

Fra : Neser

Dato : 14-07-06 15:08

> DR radioavisens 10-udsendelse kan høres på nettet:
>
> www.dr.dk tidligere nyheder

Det lyder så også som om at der er flere forhold end bare farten der spiller
ind!
Men ikke en bøde jeg gad og betale!
Tror hellere jeg må tænke mig lidt om inden jeg endnu engang begiver mig
sydpå med 180 Km/t... ;)

- Neser

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-07-06 08:29

Neser wrote:

> Det lyder så også som om at der er flere forhold end bare farten der
> spiller ind!

Samtidigt med den meget for høje hastighed, så kørte han meget tæt på flere
forankørende og det var også medvirkende til den høje bøde.
Iøvrigt var der tale om en dansker bosat i London (ifølge vores lokale avis
"Dagbladet")

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : AW på ZRX

Dato : 14-07-06 17:58

> 26000kr ?!?!? seriøst ?!?

Tyskland har også "klippekort". Der er vist noget med at hvis man er
udlænding, så kan de ikke klippe i kørekortet, og derfor ganger de bøden med
antal klip + 1.
Dvs. 1 klip = dobbelt bøde, 2 klip = 3 dobbelt bøde osv.

Så løber det jo op.....

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 09:45

> [...]
> med antal klip + 1.
> Dvs. 1 klip = dobbelt bøde, 2 klip = 3 dobbelt bøde osv.

Aåårh ok på den måde..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-07-06 13:50

Kim H skrev:

> Hvorfor Heldigvis ?? hvor heldig er man ved det

Heldigvis fordi det også gælder den anden vej - vi kan altså
opkræve bøder fra de turister der kører for stærkt her i landet :)

Næste skridt må være diplomater...

Fra : Tina

Dato : 14-07-06 13:58

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er reglerne, når man bliver "blinket" i Tyskland ? Jeg tænker på
> hastighedsgrænser - bødestørrelser etc. Mvh Tina

Tak for alle jeres svar. Gad nok vide, hva en hastighed på 75 km i en by
vil/ville udløse af bøde......? Mvh Tina

Fra : Søren Blom

Dato : 15-07-06 14:29

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> skrev
> Tak for alle jeres svar. Gad nok vide, hva en hastighed på 75 km i en by
> vil/ville udløse af bøde......? Mvh Tina

Vil det ikke være nemmere bare at holde sig til den tilladte hastighed?

For mig at se, er det kun dum mennesker der spekulere i, hvad bødestørrelse
man nu er ude i, hvis man køre så og så hurtigt. Hold jer til fartgrænserne
eller tag bøden som en mand, hvis man nu bliver stoppede.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-07-06 15:05

Søren Blom skrev:
> [...]
> man nu er ude i, hvis man køre så og så hurtigt. Hold jer til fartgrænserne
> eller tag bøden som en mand, hvis man nu bliver stoppede.

Du har lige udnævnt 60+% af landets befolkning til at være dumme.

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at

Fra : Søren Blom

Dato : 15-07-06 17:51

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Du har lige udnævnt 60+% af landets befolkning til at være dumme.

Du skal ikke blide mig ind at 60% af bilister spekulere i, hvor hurtig man
kan køre før det gør ond på tegnebogen og kørekort. Er det sådan, så er folk
sku dumme.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-07-06 19:30

Søren Blom skrev:
> Du skal ikke blide mig ind at 60% af bilister spekulere i, hvor hurtig man
> kan køre før det gør ond på tegnebogen og kørekort. Er det sådan, så er folk
> sku dumme.

Velkommen til virkeligheden.

Fra : Søren Blom

Dato : 15-07-06 23:50

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Velkommen til virkeligheden.

Jo tak, jeg har nu altid ment at jeg lever i virkeligheden, køre selv mange
1000 km i bil hver år, men jeg har aldrig spekuleret i hvor hurtig jeg kan
køre før det gør ond på tegnebogen eller klip i kørekortet, dermed ikke sagt
at jeg ikke har kørt for hurtigt, men det har jeg ligesom alle andre, men
jeg har aldrig spekuleret i hvor hurtig jeg kan tillade mig at køre udover
det tilladte.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-07-06 00:11

Søren Blom skrev:
> [...]
> jeg har aldrig spekuleret i hvor hurtig jeg kan tillade mig at køre udover

Det gør mange mennesker mange gange hver dag.

Fra : spamsen

Dato : 16-07-06 00:45

In news:44b9711f$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Søren Blom <soren@blom.dk> typed:
> [...]
> det har jeg ligesom alle andre, men jeg har aldrig spekuleret i hvor
> hurtig jeg kan tillade mig at køre udover det tilladte.
eksempel. du kører ~165km/t på motorvej i dk hvor du må køre op til 130km/t
~politiet standser dig for derefter at skyder knæskallerne af dig.. skyder
bilen så den ikke kører videre...
eller du kører 155km/t på samme motorvej, du bliver standset af en hidsig
panser som giver dig en klækkelig bøde, du kan stadig gå og bilen kan stadig
køre videre..
TÆNKER du nu over hvor stærkt du kører 'for stærkt'`?

:)
vh.
Flemming

Fra : Leonard

Dato : 15-07-06 18:29

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Du har lige udnævnt 60+% af landets befolkning til at være dumme.

Det passer sikkert også meget godt
Det er jo derfor højere bøder, klippekort og øget kontrol virker
dæmpende på hastigheden. Da det kun virker midlertidigt må det jo være
fordi folk generelt ikke husker så godt eller er dumme nok til at tro
at faren kun er forbigående.

--
Leonard

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Tina

Dato : 16-07-06 14:27

> [...]
> bødestørrelse man nu er ude i, hvis man køre så og så hurtigt. Hold jer
> til fartgrænserne eller tag bøden som en mand, hvis man nu bliver

Hr Søren Blom - den misforstod du godt nok....

Der ER blevet kørt med den hastighed, jeg nævner - ikke noget med
"spekulation" !
"vil/ville udløse": VIL=altså hvis han bliver stoppet INDEN han når ud af
Tyskland. VILLE=hvis han ikke bliver stoppet, hva ville bøden så alligevel
ha været, hvis han VAR blevet stoppet. Håber det kan forklare mit spørgsmål
lidt bedre. Mvh Tina

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 16-07-06 18:09

Jeg blev blitzet med 190-195 km/t for 3 uger siden. Venter stadig spændt med
en rigtig mand....

Bjarke

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 16-07-06 18:13

Med ? Bare rolig. Jeg er helt straight. Der skulle have stået "som"...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-07-06 08:06

http://www.service.kabrasa.de/katalog.htm#oben

--