Elektrisk køletaske i bil ????
Fra : JAS

Dato : 12-07-06 09:51

Hejsa

Vi skal køre til Italien imorgen, og vi skal sejle over Gedser - Rostock, da
vi skal have en elektrisk køletaske med, bliver jeg i tvivl om, min bils
batteri kan klare at den står tændt i bilen de ca. 2 timer vi sejler eller
om jeg er nød til at slukke køletasken ?????

Mvh

Jan

Fra : Brian

Dato : 12-07-06 10:03

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bils batteri kan klare at den står tændt i bilen de ca. 2 timer vi sejler
> eller om jeg er nød til at slukke køletasken ?????

Det hurtige svar: Lad du den bare stå tændt :)

Det lidt længere:
Normalt er en køletaske på max 50W, ca.4A. 2timer af 4A giver 8Ah
(amperetimer), men dit batteri kan levere (omtrent) 60Ah. Så se det hurtige
svar :)

Fra : JAS

Dato : 12-07-06 10:12

> [...]
> Normalt er en køletaske på max 50W, ca.4A. 2timer af 4A giver 8Ah
> (amperetimer), men dit batteri kan levere (omtrent) 60Ah. Så se det

Tak for et dejligt hurtigt svar - jeg vil lige sige jeg også skal have gps
samt dvd anlæg på, men det står selvfølgelig ikke og kører på færgen og mit
batteri bliver vel opladt når vi kører....

Jan

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 12-07-06 11:28

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Normalt er en køletaske på max 50W, ca.4A. 2timer af 4A giver 8Ah
> (amperetimer), men dit batteri kan levere (omtrent) 60Ah. Så se det

Enig med Brian.
Nogle køletasker leveres med en "spændingsvagt", der automatisk slukker for
kølemotoren, hvis batteriet er ved at blive træt. Dette sikrer, at der altid
er saft og kraft til at starte bilen/båden. Jeg vil tro, at en sådan
spændingsvagt kan købes i løs vægt i f.eks. camping-, bil-, båd- eller
elektronikbutik.

Go' ferie

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-07-06 12:07

Peter Ingsø Laursen wrote:

> [...]
> er saft og kraft til at starte bilen/båden. Jeg vil tro, at en sådan
> spændingsvagt kan købes i løs vægt i f.eks. camping-, bil-, båd- eller

99,- hos harald nyborg. Lidt mere hos TH*nsen for samme vare. Slukker
ved 11,2V

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 10:26

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> bils batteri kan klare at den står tændt i bilen de ca. 2 timer vi sejler
> eller om jeg er nød til at slukke køletasken ?????

Forsyn tasken med 2-4 køle elementer, vi har også en til strøm men bruger
den altid med køle elementer som supplement, stopper man i et par timer her
og der vil alt i tasken være dejligt koldt alligevel.

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-07-06 10:28

JAS wrote:

> [...]
> tvivl om, min bils batteri kan klare at den står tændt i bilen de ca.
> 2 timer vi sejler eller om jeg er nød til at slukke køletasken ?????

Visse biler (f.eks. Citroën Xsara) slukker automatisk for strømmen efter 30
minutter. Check lige om din har en lignende funktion.

Ebbe

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-07-06 14:23

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> Visse biler (f.eks. Citroën Xsara) slukker automatisk for strømmen efter
> 30 minutter. Check lige om din har en lignende funktion.

KAn man ikke slå det fra, for det var da en træls feature..

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-07-06 14:38

Flemming Lynggaard wrote:

> KAn man ikke slå det fra, for det var da en træls feature..

Nej, den kan ikke slås fra - men det er nu ikke så tit vi render ind i den
så jeg synes ikke det er et større problem. Men vi har så heller ikke en
el-køletaske

Ebbe

Fra : Gunnar007

Dato : 12-07-06 19:45

> [...]
> bils batteri kan klare at den står tændt i bilen de ca. 2 timer vi sejler
> eller om jeg er nød til at slukke køletasken ?????

Når jeg tager mine nøgler ud af tændingslåsen, er der ikke strøm på mit
cigaretstik.
Er der det på din bil ?
Bare inden du bekymrer dig om at strømmen er tændt.
Vi havde kølet alt ned inden vi fyldte tasken, den var også kold ved ankomst
til Rostock.
Og den stod uden strøm i HELE overfarten

Hilsen G