DVD, mobiltelefon, navigatorer o.s.v. er l~
Fra : BJ

Dato : 11-07-06 23:13

Det tyske ADAC har netop lavet en test af "løst" monterede DVD-spillere,
mobiltelefoner, navigatorer mv.

Det viser sig, disse "løst" monterede indretninger er rene "pistolkugler"
ved sammenstød/crash/Zusammenstoss.

Således på vanlig vis i NG´en ..... forbyd lortet og giv bøder til dem, der
har skidtet monteret "løst".

Nedsæt registreringsafgiften på originalt indbygget ditto.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 11-07-06 23:18

> [...]
> mobiltelefoner, navigatorer mv.
>
> Det viser sig, disse "løst" monterede indretninger er rene "pistolkugler"

Sikke en overraskelse. ;)
Tænk at der skal en test til, for at det skal indses. Alle løse eller
potentielt løse genstande i en bil er livsfarlige ved sammenstød.
Og nu er det således også påvist objektivt (jeg har ikke læst testen)..

Fra : BJ

Dato : 11-07-06 23:27

"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og nu er det således også påvist objektivt (jeg har ikke læst testen)..

Det kræves der i dag .... ellers føler man sig jo hensat til Monthy Phyton
(og de gakkede gangarter)..:)

Men der findes stadig originaler, der gladelig betaler 40.000 til 50.000 kr.
for et originalt indbygget navigationsanlæg og 10.000 til 15.000 kr. for en
ditto mobiltelefon.

Længe leve vore afgifter og duracell-kaninen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 07:26

> Således på vanlig vis i NG´en ..... forbyd lortet og giv bøder til dem,
> der har skidtet monteret "løst".
>
> Nedsæt registreringsafgiften på originalt indbygget ditto.

Kommer aldrig til at ske, hvad så med folk i ældre biler ? må vi ikke køre
med gps ?

Mvh
Morten
Galant V6 aut. 94'
Golf Cabriolet GLi 83'

Fra : BJ

Dato : 12-07-06 13:30

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kommer aldrig til at ske, hvad så med folk i ældre biler ? må vi ikke køre
> med gps ?

Ikke mit problem..

http://www.adac.de/Search/SearchResult/RW_HighLight.asp?RWDoc2Show=40511&RWLang=de&RWCollectionID=adac&RWQuery=dvd&RWURL=http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Innenraumzubehoer/default.asp&RWCookieValue=

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 13:41

> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Hvorfor skulle man det, hvis man alligevel bliver slået ihjel af sin gps ?

Mvh
Morten

Fra : BJ

Dato : 12-07-06 13:45

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Du misforstår: http://colleenscorner.com/Poetry4.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 13:47

> Du misforstår: http://colleenscorner.com/Poetry4.html

nææh jeg læser bare hvad der stå

/Juel

Fra : BJ

Dato : 12-07-06 13:49

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> nææh jeg læser bare hvad der stå

O.k., den dybere mening preller da af som vand på en gås..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 13:51

> O.k., den dybere mening preller da af som vand på en gås..

Yes sir..

/Juel

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-07-06 07:41

> Således på vanlig vis i NG´en ..... forbyd lortet og giv bøder til dem,
> der har skidtet monteret "løst".

Ja, forbyd ALT

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 12-07-06 09:01

BJ skrev:

> [...]
> mobiltelefoner, navigatorer mv.
>
> Det viser sig, disse "løst" monterede indretninger er rene "pistolkugler"

Det kan da næppe komme som en overraskelse.

> Nedsæt registreringsafgiften på originalt indbygget ditto.

Jeg kan ikke være mere enig.

Men det kommer ikke til at ske, staten vil gå glip af afgiftskroner og
det vil kun være til fordel for de rige..... Jeg kan allerede høre
det for mig.. SUK!

Mikael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-06 19:03

After serious thinking BJ wrote :
> Det viser sig, disse "løst" monterede indretninger er rene "pistolkugler" ved
> sammenstød/crash/Zusammenstoss.

Det er jo ikke noget nyt - man har jo hørt om folk der er blevet
spiddet af teltpæle fra bagagerummet eller på anden måde kvæstet eller
dræbt af løse genstande (eller dårligt monterede højtalere i
hattehylden)

Fra : BJ

Dato : 12-07-06 20:09

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo ikke noget nyt - man har jo hørt om folk der er blevet spiddet
> af teltpæle fra bagagerummet eller på anden måde kvæstet eller dræbt af
> løse genstande (eller dårligt monterede højtalere i hattehylden)

Bemærkelsesværdig hvor få der kommenterer min opfordring til et forbud.

Kan det monstro skyldes, de samme forbudstillere, i andre sammenhænge, selv
har mindst én af omtalte dimmere monteret løst i potten.......!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Benny Højvælde

Dato : 12-07-06 21:23

> [...]
> ved sammenstød/crash/Zusammenstoss.
>
> Således på vanlig vis i NG´en ..... forbyd lortet og giv bøder til dem,

For fanden. Det har da været længe kendt at en liter mælk på hattehylden
vejer små 50 kg hvis man kører ind i en anden bil.

For ca. 25 år siden, da jeg var i lære, kørte en af mine venner galt i hans
Volvo Amazone. Han kørte ind i et vejtræ. I bagagerummet havde han en fuld
kasse øl der pressede så hårdt på bagsædet at nogle af svejsninger blev
revet over.

Benny

Fra : Broegger

Dato : 13-07-06 17:59

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev

> Således på vanlig vis i NG´en ..... forbyd lortet og giv bøder til
> dem, der har skidtet monteret "løst".

how how... Du glemte at uddele klip for forseelsen!

> Nedsæt registreringsafgiften på originalt indbygget ditto.

Jeg kender den sætning i en bedre variant:
Nedsæt registreringsafgiften!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : BJ

Dato : 13-07-06 18:01

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> how how... Du glemte at uddele klip for forseelsen!

UPS ... jeg undskylder ærbødigst

> Jeg kender den sætning i en bedre variant:
> Nedsæt registreringsafgiften!

Jeg er med dig hele vejen!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 14-07-06 13:13

> Jeg er med dig hele vejen!

Det kommer aldrig til at ske. I Danmark går det kun i én retning: Flere
forbud, flere klip, højere straffe og højere priser ... og flere
forbuds-fjolser der klapper i hænderne og tror de gør en god gerning.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : BJ

Dato : 14-07-06 13:27

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kommer aldrig til at ske. I Danmark går det kun i én retning: Flere
> forbud, flere klip, højere straffe og højere priser ... og flere
> forbuds-fjolser der klapper i hænderne og tror de gør en god gerning.

Jeg er desværre også med dig hele vejen her.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-07-06 15:23

"Benny Højvælde" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> writes:

> For fanden. Det har da været længe kendt at en liter mælk på
> hattehylden vejer små 50 kg hvis man kører ind i en anden bil.

Lige præcis 50 kg? Det kommer fuldstændigt an på hastigheden og
længden af dens nedbremsning, så man kan ikke bare sætte en eller
anden vægt på.

Men ok, jeg vil nødigt have den i hovedet
--
mvh Jes Vestervang