jatak
Fra : Snuden

Dato : 11-07-06 17:00

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2006/07/10/232636.htm

Så kan vi måske rydde op i rosset af billister der aldrig skulle have haft
et kørekort...

Snuden

Fra : BJ

Dato : 11-07-06 17:02

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så kan vi måske rydde op i rosset af billister der aldrig skulle have haft
> et kørekort...

De skal sku ha´en på Snuden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil

Dato : 11-07-06 17:21

Snuden udtrykte præcist:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2006/07/10/232636.htm
>
> Så kan vi måske rydde op i rosset af billister der aldrig skulle have haft et
> kørekort...
>
> Snuden

Selv om det er Nonbo der har foreslået det, så tilslutter jeg mig også.
Der er en del der færdes i trafikken der godt kunne bruge lidt hjælp
til at forstå at det de gør er for tankeløst, og når det er optaget på
video, og videoen er dyr at fremkalde så kan det have den ønskede
effekt.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 18:02

> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2006/07/10/232636.htm
>
> Så kan vi måske rydde op i rosset af billister der aldrig skulle have haft

En politibil har en vis effekt når den viser sig i trafikken.
Det har en civil ikke, og det går kun ud over ham som blir
stoppet. Ergo = en pengemaskine.

Fra : Snuden

Dato : 11-07-06 18:09

Olsen ytrede:

> En politibil har en vis effekt når den viser sig i trafikken.
> Det har en civil ikke, og det går kun ud over ham som blir
> stoppet. Ergo = en pengemaskine.

Måske. Men husk, at en hastighedsoverskridelse på 30% medfører et klip i
kørekortet + bøde og en overskridelse på 70% en ubetinget frakendelse + klip
+ STOR bøde= Idioten er væk fra gader og stræder et godt stykke tid, og
forhåbentlig tænker sig om en anden gang...

Snuden

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-07-06 18:27

Snuden was thinking very hard :

Til gengæld kan en civil bil fange og dermed stoppe de farlige
billister - det kan en uniformeret bil ikke fordi de kører pænt når der
er sådan en i bakspejlet.

Og ingen regel uden undtagelser - forleden kørte jeg bag en kassevogen
med trailer. Vi kørte BEGGE lidt under 100km/t da vi blev overhalet af
en uniformeret politibil - som var fuldstændig ligeglad med at
kassevognen kørte temmelig meget for stærkt med sin trailer. Chaufføren
af kassevognen var tilsyneladende ligeså ligeglad...

Men ok, det kan være de har været på vej til en vigtig opgave.

Fra : blue

Dato : 12-07-06 08:30

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uniformeret politibil - som var fuldstændig ligeglad med at kassevognen
> kørte temmelig meget for stærkt med sin trailer.

Jeg går ud fra, at de små 100 km/t er aflæst på speedometeret, hvilket vil
sige, at den egentlige hastighed er i nærheden af 90 km/t. Ved en måling med
policepilot får synderen let en rabat på 5 km/t, hvorefter vi havner på en
hastighedsoverskridelse på ca. 5 km/t, hvilket vel næppe kan siges at være
temmelig meget for stærkt. Det er i hvert fald de færreste betjente, der
"gider" at forfølge sådan en sag - og så bliver en reklamebil oftest også
opdaget ret hurtigt, hvorefter hastigheden daler drastigt.

> Men ok, det kan være de har været på vej til en vigtig opgave.

Det er bestemt en mulighed, som mange nok ikke lige tænker over, når de ser
en politibil, der ikke griber ind over for færdselssyndere.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-06 19:00

blue explained :

> [...]
> hastighedsoverskridelse på ca. 5 km/t, hvilket vel næppe kan siges at være

Nej speedometeret stod lidt over 100 så de ca 100 er reel hastighed.
Men trafikken var rimelig tæt så det er ikke engang sikkert de har lagt
mærke til den lille trailer bag på varevognen.

> Det er i hvert fald de færreste betjente, der
> "gider" at forfølge sådan en sag - og så bliver en reklamebil oftest også
> opdaget ret hurtigt, hvorefter hastigheden daler drastigt.

Og derfor vil man ofte se politiet køre i overhalingsbanen - de skal jo
udenom alle dem der sætter hastigheden ned under den tilladte når de
ser dem...

> Det er bestemt en mulighed, som mange nok ikke lige tænker over, når de ser
> en politibil, der ikke griber ind over for færdselssyndere.

Er i det hele taget noget folk ikke tænker over når de ser en PO bil
uden udrykning - men PO må netop køre udrykning uden hverken lys eller
lyd, istedet ser det ud som om de bare kører råddent.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-07-06 08:49

> [...]
> kørte temmelig meget for stærkt med sin trailer. Chaufføren af kassevognen

Selvfølgelig var der ikke nogen der gad tage sig af noget så komplet
ligegyldigt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-06 18:57

Kim Frederiksen expressed precisely :

> Selvfølgelig var der ikke nogen der gad tage sig af noget så komplet
> ligegyldigt.

Kører du over 100 med en trailer er du over halvvejs til klippet i
kortet... - så jo, der er al mulig grund til at tage sig af det og det
gør de skam også, bare spørg Ahmed Akkari!

Fra : Basil

Dato : 12-07-06 19:05

Henrik Stidsen har bragt dette til verden:

Skete der overhovedet noget med ham ?
Kai

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-06 19:20

Basil brought next idea :

> Skete der overhovedet noget med ham ?

Eftersom han blev stoppet af panserne, målt til over 120km/t med
trailer hængende efter karetten vil jeg tro han har fået den straf det
giver - klip i kortet og et halvstort girokort.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-07-06 15:30

On 2006-07-11 19:27:28 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> said:

> [...]
> af kassevognen var tilsyneladende ligeså ligeglad...
>
> Men ok, det kan være de har været på vej til en vigtig opgave.

Ja - kaffe og basser på politistationen.

Når der er frokostpause på Helsingør Politistation sætter de lokale
strømere her på Strandvejen bare udrykning på og drøner derud af med
100 i timen. :/

--
A ruler that violates natural law is illegitimate. He has no right to
be obeyed, his commands are mere force and coercion. Rulers who act

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-06 18:36

Peter Bjørn Perlsø submitted this idea :
> Når der er frokostpause på Helsingør Politistation sætter de lokale strømere
> her på Strandvejen bare udrykning på og drøner derud af med 100 i timen.

Hils dem og mind dem om hvad det endte med i Esbjerg - 1 stk død
medborger og en et politikorps med kollektivt røde ører.

Ja, 100km/t gennem byen uden udrykning fordi de skulle hjem og have
rundstykker. En (svjh) fuld mand stod i vejsiden, desværre lidt for
langt ude og så døde han altså...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-07-06 15:29

On 2006-07-11 19:09:15 +0200, "Snuden" <snudens@gmail.com> said:

> [...]
> + klip + STOR bøde= Idioten er væk fra gader og stræder et godt stykke
> tid, og forhåbentlig tænker sig om en anden gang...

Der er masser af mennesker der kører bil, selv efter de er fradømt kørekortet.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 11-07-06 18:37

"Olsen" <-> wrote in message

> "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En politibil har en vis effekt når den viser sig i trafikken.
> Det har en civil ikke, og det går kun ud over ham som blir
> stoppet. Ergo = en pengemaskine.

Nemlig, længere er den ikke :)

Jacob (BMW E46)

Fra : Cyber.

Dato : 11-07-06 19:14

"Olsen" <-> wrote in message

> "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En politibil har en vis effekt når den viser sig i trafikken.
> Det har en civil ikke, og det går kun ud over ham som blir
> stoppet. Ergo = en pengemaskine.

En god pengemaskine for det er dem som kører dårligt og stupidt som
betaler,-det er da mere retfærdigt.

Fra : JS

Dato : 11-07-06 21:23

Olsen wrote:
> "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En politibil har en vis effekt når den viser sig i trafikken.
> Det har en civil ikke, og det går kun ud over ham som blir
> stoppet. Ergo = en pengemaskine.

Der kører væsentligt flere civile mondeoer og vectraer rundt og det vil få
mange til at lette på speederen, hvis risikoen for at der sidder en strømer
bag rattet er større.

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-07-06 07:52

Snuden wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2006/07/10/232636.htm

Øv, så skal jeg jo til at køre lidt langsommere, når jeg er på tur
i DK. Jeg kan bedre lide ATK

Fly

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-07-06 07:57

Olsen wrote:

> En politibil har en vis effekt når den viser sig i trafikken.
> Det har en civil ikke, og det går kun ud over ham som blir
> stoppet. Ergo = en pengemaskine.

Det er jeg så ikke enig i - tværtimod. Anonyme politibiler har den
fordel at du ikke ved at de er der, så du kan på intet tidspunkt vide
dig sikker til at lave et par svinestreger. Faktisk tror jeg at netop
sktræmme effekten af anonyme biler er meget større en den typiske
politibil med blåt lys på taget.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-07-06 08:24

> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2006/07/10/232636.htm
>
> Så kan vi måske rydde op i rosset af billister der aldrig skulle have haft

Nej tak! Extra bemanding og synlighed i nattelivet for at forhindre vold: Ja
tak!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-06 19:01

Kim Frederiksen explained on 12-07-2006 :

> Nej tak! Extra bemanding og synlighed i nattelivet for at forhindre vold: Ja
> tak!

Så du vil hellere gøres invalid på motorvejen end skulle opføre dig
pænt i byen ?

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 06:33

> Så du vil hellere gøres invalid på motorvejen end skulle opføre dig pænt i
> byen ?

Som det er nu er der 1000 gange større risiko for at blive gjort til invalid
på gaden i byen end på motorvejen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-07-06 10:50

Kim Frederiksen wrote:

> Som det er nu er der 1000 gange større risiko for at blive gjort til
> invalid på gaden i byen end på motorvejen.

Hmm, mon dog? Jeg tror du "overdriver lidt" her...

Ifølge Danmarks Statistik og Vejdirektoratet var der sidste år 3073
alvorligt tilskadekomne i trafikken. Lad os være konservative og sige at 10%
af dem kom til skade på motorveje. Ifølge din påstand ville det så betyde at
ca. 300.000 danskere kom alvorligt til skade i nattelivet. Det er lidt flere
mennesker end der bor i Århus...

Når man dertil lægget at Politiet kun har modtaget lidt over 21.000
anmeldelser på vold indenfor det sidste år, må dine tal vist skulle tages
med en pæn stor skovlfuld salt.

Ebbe

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-07-06 13:54

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når man dertil lægget at Politiet kun har modtaget lidt over 21.000
> anmeldelser på vold indenfor det sidste år, må dine tal vist skulle tages

Selvfølgelig skal mine "gange 1000" tages med et gran salt. Pointen var at
det var farligere at færdes på gaden om natten end på motorvejen, hvilket
tallene 307 kontra 21.000 også mere end antyder. Derfor mit nejtak til mere
trafikkontrol og jatak til mere politi på gaden. En holdning jeg vover at
påstå deles af flertallet af befolkningen, uden at kunne dokumentere det.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : BJ

Dato : 13-07-06 14:00

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> En holdning jeg vover at påstå deles af flertallet af befolkningen, uden
> at kunne dokumentere det.

Det tror jeg du har 100% ret i.

Desværre prioriterer politikerne bare trafikkontrol højere (det giver jo
penge direkte i kassen) og det ekstra mandskab ville blive dedikeret dette.

Alternativt kunne politiet udstyres med en PDA til samtlige ansatte.

Det ser jo ud til, det klarer alle tidsmæssige problemer ..... i den
offentlige pleje af syge og gamle.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-07-06 15:36

On 2006-07-13 11:50:24 +0200, "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> said:

> [...]
> så betyde at ca. 300.000 danskere kom alvorligt til skade i nattelivet.
> Det er lidt flere mennesker end der bor i Århus...

Nu ved jeg ikek med antallet af beværtninger i Århus, men hvis du
drager lidt mod nord, til Gamle Aalborg, så har du jo Jomfru Ane Gade,
hvor der er MANGE der går i byen, og der er MANGE værtshusslagsmål... ;)

Og der holder iøvrigt også altid en politivogn for enden af gaden med
en mand bag rettet der sidder og drikekr kaffe og spiser basser. :D

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-07-06 09:30

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Så du vil hellere gøres invalid på motorvejen end skulle opføre dig pænt i
> byen ?

Vil du hellere gøres til invalid i byen eller have din børn skal fyldes med
stoffer eller stikkes med en kniv mens du venter på bussen end at nogen
kører hurtigere end de må?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-07-06 15:33

On 2006-07-12 20:00:30 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> said:

> Kim Frederiksen explained on 12-07-2006 :

> Så du vil hellere gøres invalid på motorvejen end skulle opføre dig
> pænt i byen ?

Hvor mange bliver gjort invalide af motorvejsulykket ift. hvor mange
der bliver slået til plukfisk af fx. indvandrervold??

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-07-06 15:33

On 2006-07-12 09:24:16 +0200, "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> said:

> "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej tak! Extra bemanding og synlighed i nattelivet for at forhindre
> [...]

Enig. Helt enig.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-07-06 07:48

Kim Frederiksen wrote:

> Som det er nu er der 1000 gange større risiko for at blive gjort til invalid
> på gaden i byen end på motorvejen.

I don't think so Tim!

Hvor mange er det nu lige der bliver dræbt om året i byslagsmål og
uroligheder generelt i DK? Det ryger vel ikke op på de 3-400 som hvert
år må lade livet på asfalten?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-07-06 14:01

Kim Frederiksen wrote:

> Selvfølgelig skal mine "gange 1000" tages med et gran salt. Pointen var at
> det var farligere at færdes på gaden om natten end på motorvejen, hvilket
> tallene 307 kontra 21.000 også mere end antyder.

Det er da to fuldstændigt usammenlignelige tal. Det ene er antal
voldsanmeldelser generelt, det endet er 10 procent af alle alvorligt
tilskadekomne i traffikken. De to tal kan da på ingen måder lede til
nogen som helst konklusion.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-07-06 14:11

> [...]
>voldsanmeldelser generelt, det endet er 10 procent af alle alvorligt
>tilskadekomne i traffikken. De to tal kan da på ingen måder lede til

Ikke enig. Lad os lege at samtlige trafikuheld sker på motorvejen. Så er det
stadig 21.000 / 3073 = 6,8 gange så farligt at færdes på gaden som på
motorvejen. Nogle tilfælde af vold sker i hjemmet - de fleste uheld sker
ikke på motorvejen. Uanset hvordan du vender og drejer det, er der flere
anmeldte tilfælde af vold, (gad vide hvor meget vold der egentlig bliver
begået?), end der er færdselsuheld, hvorfor det må være mest naturligt at
sætte ind overfor voldsmændene, hvis mandskabet hos politiet skal øges.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-07-06 14:37

Kim Frederiksen wrote:
> begået?), end der er færdselsuheld, hvorfor det må være mest naturligt at
> sætte ind overfor voldsmændene, hvis mandskabet hos politiet skal øges.

Næh - ikke nødvendigvis. De få dræbte og tilskadekommende på vejene er
jo til dels en funktion af den indsats der har været og fortsat er. Man
kan påstå at øget kontrol i nattelivet vil hjælpe forholdsmæssigt mindre
fordi den oftest bliver begået i affekt og/eller fuldskab hvor
konsekvenserne ikke betænkes.

For at kunne beslutte hvor der skal sættes mere/mindre ind skal der være
en analyse af hvad der redder flest brækkede næser alt i alt.

--
vh
Torben

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-07-06 15:39

On 2006-07-13 15:37:21 +0200, Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> said:

> [...]
>
> For at kunne beslutte hvor der skal sættes mere/mindre ind skal der
> være en analyse af hvad der redder flest brækkede næser alt i alt.

Hvor mange færdeselsuheld (bl.a. på motorvejen) sker hvor alkohol har
været involveret?

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 16:24

"Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange færdeselsuheld (bl.a. på motorvejen) sker hvor alkohol har
> været involveret?

Jeg ville hellere vide hvor mange uheld der sker hvor alkohol er ÅRSAGEN.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-07-06 21:13

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> writes:

> [...]
> ville det så betyde at ca. 300.000 danskere kom alvorligt til skade
> i nattelivet. Det er lidt flere mennesker end der bor i Århus...

Du glemmer at medregne hvor mange persontimer der tilbringes i
hhv. natteliv og motorvej, hvilket nok vil påvirke resultatet
betragteligt.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-07-06 21:58

Peter Bjørn Perlsø <spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> writes:

> [...]
> drager lidt mod nord, til Gamle Aalborg, så har du jo Jomfru Ane
> Gade, hvor der er MANGE der går i byen, og der er MANGE

I de fire års tid jeg har frekventeret Gaden på jævnlig basis er det
meget få slagsmål jeg har set. Hvis der er optræk til noget går der
kun splitsekunder inden der hænger en udsmider på hver arm af
parterne. Meget værre er det på bonderøvsværtshusene i de mindre byer,
hvor udsmiderne ikke tør eller gider at gribe ind hvis det ikke lige
er nogen der er meget mindre end dem selv. Gaden har sine problemer,
men vold er ikke umiddelbart et af dem.

> Og der holder iøvrigt også altid en politivogn for enden af gaden
> med en mand bag rettet der sidder og drikekr kaffe og spiser
> basser. :D

Ja, den er altid stensikker
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-07-06 09:22

Kim Frederiksen wrote:

> Ikke enig. Lad os lege at samtlige trafikuheld sker på motorvejen. Så er det
> stadig 21.000 / 3073 = 6,8 gange så farligt at færdes på gaden som på
> motorvejen.

Nej, Det ene er jo antallet af alvorligt tilskadekomne, det andet er
anmeldelser af vold generelt, der er ingen der har sagt noget om hvor
mange der rent faktisk er kommet alvorligt til skade ved de omtalte
voldsanmeldelser, desuden skal du også se på hvor mange der færdes i
traffikken og hvor mange der går i byen, hvor lang tid de bruge på et
og masser af andre variabler, der gør at disse tal slet ikke er
sammenlignelige.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann