Svage VW Polo gearkasser
Fra : frbi

Dato : 11-07-06 16:14

Hej

Konen har en Polo 1.4 / 8 ventilet fra 1998 der har gået 113000 km. Den
havde et støjende forhjulshjulleje som nu er skiftet. Det gav ro til at høre
en ny hylelyd, som mekanikerne mener skyldes en defekt gearkasse. Flere Polo
modeller har en svaghed i gearkasserne - er der nogen der kan bekræfte dette
?

Støjen er ikke særligt påtrængende - er der nogen der har erfaring for hvor
længe/mange km man kan køre med sådan en begyndende defekt i gearkassen ? -
en ombytning vil trods alt løbe op i 10000 kr.

Fra : tb

Dato : 11-07-06 16:39

> [...]
> høre en ny hylelyd, som mekanikerne mener skyldes en defekt gearkasse.
> Flere Polo modeller har en svaghed i gearkasserne - er der nogen der kan
Seat cordoba har samme problem, og de er jo i familie såe...

> Støjen er ikke særligt påtrængende - er der nogen der har erfaring for
> hvor længe/mange km man kan køre med sådan en begyndende defekt i
> gearkassen ? - en ombytning vil trods alt løbe op i 10000 kr.

til min cordoba kostede det 16.000 i de....

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 18:01

"frbi" <frbiXfrbi@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> høre en ny hylelyd, som mekanikerne mener skyldes en defekt gearkasse.
> Flere Polo modeller har en svaghed i gearkasserne - er der nogen der kan

Jep.
En bekendts 1.6'er fik skiftet på garantien.

Fra : TDN

Dato : 11-07-06 18:05

> [...]
> hvor længe/mange km man kan køre med sådan en begyndende defekt i
> gearkassen ? - en ombytning vil trods alt løbe op i 10000 kr.

Så vidt jeg ved er det et kendt problem på biler med 1.6 og 75 hk., men jeg
har aldrig hørt om det på en 1.4 før, mener heller ikke det er samme
gearkasse.

Mvh
Thomas

Fra : SKR

Dato : 11-07-06 20:24

> [...]
> hvor længe/mange km man kan køre med sådan en begyndende defekt i
> gearkassen ? - en ombytning vil trods alt løbe op i 10000 kr.

Ikke for at jeg vil reklamere, men jeg har en kammerat der er ekspert i
renovering af gearkasser, en typisk renovering kan udføres til ca. halv pris
af en ombytning.
Jeg har ikke nogen aktier i firmaet, men for fredens skyld kan i sende mig
en mail med yderligere oplysninger, som jeg så skal sørge for bliver sendt
videre og i vil blive kontaktet.
Dette er ikke ment som en reklame, men som en hjælp
ps: husk fjern i min mailadr.

Søren