|
| Elektromekanisk gearskifte hos Citroen Fra : JK |
Dato : 11-07-06 11:47 |
|
Jeg læste i Berlingske Bil-tillægget (weekend udkom mandag p.gr.a.
strejken)
at Citroen kommer med dette for en merpris (efter afgift i DK) skønnet
til ca. 15-16.000 kr !
Med både ratkontakter og gearstang betjening, - manuel eller auto og
evt. sport hurtighed.
Det lyder interessant !
Hvorfor har japanerne ikke lavet det for længe siden ?
Nogen der ved, om Toyota pønser på sådan noget ?
Hvorfor skal det dog være som Audi/WV's dyre system med 2 koblinger,
når mindre kan gøre det til billige penge, og med fremragende
driftsøkonomi.
mvh
John
| |
Lars Knudsen (11-07-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 11-07-06 12:37 |
|
JK <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in
news:i307b2tmi85me536knbvsiqjekgh0ne6qg@4ax.com:
> Det lyder interessant !
> Hvorfor har japanerne ikke lavet det for længe siden ?
Jeg ved ikke med japanerne, men tyskerne (BMW, SMG-systemet) har da kunnet
et stykke tid.
/lars
| |
Basil (11-07-2006)
| Kommentar Fra : Basil |
Dato : 11-07-06 15:31 |
|
JK frembragte:
> Jeg læste i Berlingske Bil-tillægget (weekend udkom mandag p.gr.a.
> strejken)
>
> at Citroen kommer med dette for en merpris (efter afgift i DK) skønnet
> til ca. 15-16.000 kr !
>
> Med både ratkontakter og gearstang betjening, - manuel eller auto og
> evt. sport hurtighed.
>
> Det lyder interessant !
>
> Hvorfor har japanerne ikke lavet det for længe siden ?
>
> Nogen der ved, om Toyota pønser på sådan noget ?
>
> Hvorfor skal det dog være som Audi/WV's dyre system med 2 koblinger,
> når mindre kan gøre det til billige penge, og med fremragende
> driftsøkonomi.
>
> mvh
>
> John
Generelt smider Japanerne først noget på markedet når det virker,
Franskmændene smider det bare på markedet, og får det måske til at
virke når nok har købt det, og betalt for noget af udviklingen.
Det er ikke kun i autobranchen, samme holdning gør sig gældende i
maskinbranchen.
Kai
| |
Klaus D. Mikkelsen (11-07-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 11-07-06 15:49 |
|
JK skriver:
>
> Hvorfor skal det dog være som Audi/WV's dyre system med 2 koblinger,
> når mindre kan gøre det til billige penge, og med fremragende
> driftsøkonomi.
Nåååh, du mener som i en Lupo 3L, hvor der har været skifterobot
altid....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
|
|