Hvor meget for at skifte fjedre og evt stø~
Fra : Dak

Dato : 10-07-06 13:04

hvor meget koster det at få skiftet følgende sådan ca. ud på min model?

2 fjedre(valget hvis det blir rigtig dyrt)?

4 fjedre(valget hvis det blir mellemdyrt)?

4 fjedre+4 støddæmper(valget hvis det blir SU-billigt)?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 13:38
Fra : Dak

Dato : 13-07-06 12:33

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> 1812,- + porto fra ebay for fjedre + dæmpere..
>
> http://cgi.ebay.de/Sport-Fahrwerk-Ford-Sierra-30mm-40mm_W0QQitemZ8074918363QQihZ019QQcategoryZ44153QQrdZ1QQcmdZViewItem

Er det ikke nedsænkedede fjedre? er mine virkelig 30mm originalt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-06 16:04

Dak skriver:

> 2 fjedre(valget hvis det blir rigtig dyrt)?

Er de sunket sammen ?

Dæmperne er dem der oftest bliver slidt først, og det er dem der sørger
for god kontakt til vejen, altså en sikkerhedskomponent.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dak

Dato : 13-07-06 12:05

> Er de sunket sammen ?

ja den forreste til højre er lavere end de andre så støder ind når jeg laver
en hård nedbremsning eller møder et mellemstort bump..

Fra : Stefan

Dato : 10-07-06 16:46

> 4 fjedre+4 støddæmper(valget hvis det blir SU-billigt)?

Da jeg hørte på Golfen var det omkring 4k med gasdæmpere uden fjedre, der
var ca 100 pr dæmper at spare ved at vælge olie, det var ved Quickpot.

Stef
Der i stedet gør det selv for 1600,- med T'ansen dæmpere.

Fra : Møller

Dato : 11-07-06 14:13

"Stefan" <stefware@email.dk> wrote in message

> Da jeg hørte på Golfen var det omkring 4k med gasdæmpere uden fjedre, der
> var ca 100 pr dæmper at spare ved at vælge olie, det var ved Quickpot.

Og der skulle ikke være olie i gasdæmpere?

Kan vi ikke få fabrikat?

Møller

Fra : Stefan

Dato : 11-07-06 15:23

> Og der skulle ikke være olie i gasdæmpere?

Forhåbeligt da

> Kan vi ikke få fabrikat?

Ingen anelse, manden fik bare afvide de skulle være billigt!

Stef

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-06 20:33

Dak wrote:
> hvor meget koster det at få skiftet følgende sådan ca. ud på min
> model?
> 2 fjedre(valget hvis det blir rigtig dyrt)?

500-750 for stumper og en times arbejde.

> 4 fjedre(valget hvis det blir mellemdyrt)?

4 uorig. fjedre koster i omegnen af 1000-1500 og tager en øvet meker et par
timer at skifte.

> 4 fjedre+4 støddæmper(valget hvis det blir SU-billigt)?

I uorig. stumper er der vel for ca. 2500-3000 ialt og en øvet meker kan vel
skifte det hele på et par timer eller 3.

Men prøv at finde et værksted (hvis ikke du har mod på det selv), som vil
give dig en fast pris.
Prøv evt. ham her:
http://firma.eniro.dk/query/what/cs_getinfo/ax//company_id/1646318/timba_id/47519/customer_type/1/header_code/30064
han plejer at være fair med priserne.