Spørgsmål til Audi A2
Fra : schjelde@mailme.dk

Dato : 10-07-06 08:38

Hej med jer

Jeg overvejer at anskaffe en brugt Audi A2 for at spare på brændstof
budgettet. Jeg har snuset lidt rundt i tidligere indlæg og har nogle
spg. (jeg ander intet om biler!)

1: Hvorfor laver Audi ikke længere A2'ere?

2: Kan man/må man (kan være 2 forskellige ting...) få monteret en
jydekrog så jeg kan køre skrammel på genbrugspladsen?

3: Hvad koster servicetjeks typisk og hvor ofte skal den det?

4: Er det en "god bil" at investere i, eller har den for mange
"sygdomme?

5: Hvad er generelt dens fordele og ulemper?

Noget af en mundfuld, men jeg aner som sagt intet om biler

Mvh
David

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-07-06 11:39

<schjelde@mailme.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Her er i hvert fald svar på sprøgsmål 1
Audi A2 udgår i 2005
11.09 - kl. 11.04
Af: Thorkil Sevelsted

Audi´s avancerede mini-bil A2 har salgsmæssigt og økonomisk været en fiasko.
Alu-bilen, som med 3-cylindret dieselmotor kan køre 100 kilometer på tre
liter benzin er et eksempel på, at det kan være for dyrt at spare, ligesom
den miljømæssige gevinst ved en øko-bil er til at overskue, hvis bilen kun
får beskeden udbredelse.

Derfor er det besluttet, at modellen skal udgå i 2005/2006. Den får ikke
nogen efterfølger, sagde Audi-chef Martin Winterkorn til dpa-AFX i
forbindelse med biludstillingen i Frankfurt.

I stedet er det meningen, at Audi´s spanske datterselskab Seat skal udfylde
hullet efter A2, som aldrig nåede over et salg på 16.000 eksemplarer på
årsbasis.

Du kan kigge på bilbasen under biltest fanebladet og søge på Audi A2, det
ser ud som om den har været brugttestet i Bilmarkedet, men man skal betale
for at se testen. Du får samtidig nederst nogle hits på hvad der tidligere
har været diskuteret i deres forum om bilen.

Niels

Fra : schjelde@mailme.dk

Dato : 10-07-06 16:41

Niels Bengaard skrev:

> [...]
> for at se testen. Du får samtidig nederst nogle hits på hvad der tidligere
> har været diskuteret i deres forum om bilen.

Hej Niels

Tak for svaret.

Det jeg ikke forstår er om det er fordi den var for dyr for brugerne
eller om den var for dyr for Audi? (du skriver at det var for dyrt at
spare?)

mvh
david

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-07-06 17:44

[...]

Den var for dyr at købe for forbrugeren, så den solgte ikke så godt at Audi
kunne tjene penge på det.

Niels

Fra : Basil

Dato : 10-07-06 16:54

schjelde@mailme.dk forklarede:
> [...]
> "sygdomme?
>
> 5: Hvad er generelt dens fordele og ulemper?
>
> Noget af en mundfuld, men jeg aner som sagt intet om biler

Jeg har en kollega der har sådan en.
Hende og hendes mand er sindsygt glade for den, og glæder sig IKKE til
de en dag skal finde en afløser, for de kan ikke se hvad der kan matche
den.
Jeg mener også at hun sagde noget med at den ikke kunne få krog på, men
er ikke sikker.
Kai

Fra : TDN

Dato : 10-07-06 17:14

[...]

Det er en rigtig fin bil.

Her er en test fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E4FC0121-81C3-4B02-BD6B-8E83DBFA1B2D/0/036041.pdf

Jeg mener også den ligger helt i top med færrest fejl i de nye tyske ADAC og
TÜV fejlstatistiker hvor den overgår Japanerne. Jeg kan desværre ikke finde
de nye test da de kræver password.

Jeg tror bilen er for dyr at producere og der sælges for få.

Mvh
Thomas

Fra : Aksel

Dato : 10-07-06 18:08

[...]

A2 og VW Lupo 3L har ikke solgt så godt at fabríkkerne vil fortsætte
produktionen, Lupoen har solgt 60% af produktionen i Danmark, jeg kender
ikke tallene for A2

2: Kan man/må man (kan være 2 forskellige ting...) få monteret en
jydekrog så jeg kan køre skrammel på genbrugspladsen?

Der kan ikke monteres krog.

3: Hvad koster servicetjeks typisk og hvor ofte skal den det?

4: Er det en "god bil" at investere i, eller har den for mange
"sygdomme?

5: Hvad er generelt dens fordele og ulemper?

Lavt forbrug er vel den eneste fordel, høj pris den største ulempe, men det
opvejes til dels af den lave "grønne afgift"