Tom skrev:
>
> Hmm de stempler jeg har haft i hænderne har nu ikke været forcromede på
> nogen som helst måde. Det lignende almindeligt skøjtejern som ruster ganske
> lystigt hvis der kommer vand til.
Jo, det er de nu. Men mange gange ruster de der hvor tætningsringen ikke
glider. Altså der hvor de er drejet ned. Hvis du kikker lidt på
Budwegs hjemmeside kan du se det. Stemplerne er mange gange på
standarddiameter som bare skal tilpasses på længde og der hvor de
trykker på klodsen.
http://www.budweg.com/budwegweb/dansk/
> Jeg fik tippet fra en gammel mekaniker med at pudse stemplet hvis der er
> kommet overfladerust og det virker ganske ok.
Så må han være meget gammel. Jeg har været med næsten fra da skiver var
en ny ting og har aldrig set andet ved metalstempler. Men i dag findes
også kunststofstempler.
> Har også brugt det meget da jeg kørte motocross hvor der ofte kom vand ind
> til stemplet når man brugte højtryksrenser.
Det har også ødelagt mange lejer og stikforbindelser.
> Jeg har udluftet mange gange og det er aldrig blevet rigtig godt hvis jeg
> brugte metoden med at trampe på pedalen og have en til at lukke og åbne for
> skruen.
Det har jeg gjort i mange år med stor succes. Men det kræver et vist
sammenarbejde. Og er sikkert hver gang. Men man skal ikke pumpe for
hurtigt. Men på motorcykler, især med to skiver, kan det være nødvendigt
med andre metoder.
> Når jeg derimod bruger en bremseudlufter drevet af trykluft, så har
> bremserne altid været 100% første gang.
Der er biler hvor den ikke kan anvendes. Dem med proportionalventiler og
begrænserventiler. Der er kun den gamle metode tilbage.
--
MVH
Ib Jakobsen