pæreafgift
Fra : 2

Dato : 08-07-06 08:47

Hej igår købte jeg en lille postionslygte pære 12/4W den kostede
4,50 kr, men pokkers så kom der lige pæreafgift på også til 3,44
kr

Pæreafgiften fordoblede næsten pæren værdi.

Hvorfor er der pæreafgift, hvad beretter det?

MVH

Torben

Som normalt køber pærer i Sverige, for der er de i rimelig pris!

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 08-07-06 11:07

2 skrev:

> [...]
> kr
>

> Pæreafgiften fordoblede næsten pæren værdi.
>
> Hvorfor er der pæreafgift, hvad beretter det?

Hvorfor er der isafgift og hvorfor er der flere tusind andre afgifter?

Der skal jo bare nogle penge i kassen, sådan er det bare og sådan vil
det altid være i DK.

Mikael

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-07-06 18:07

<MikLarsen@gmail.com> skrev
Der skal jo bare nogle penge i kassen, sådan er det bare og sådan vil
det altid være i DK.

Havde det bare været såvel. Men pengene går til en masse administration, og
laver livet surt for de handelsdrivende.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : ena

Dato : 08-07-06 17:39

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> MVH
>
> Torben
>
> Som normalt køber pærer i Sverige, for der er de i rimelig pris!

Ja det er endnu en af de vanvittige afgifter den tidligere Sosse regering
indførte - jeg har ladet mig fortælle at afgiften har bevirket at folk køber
pærer i udlandet - og at administrationen er dyrere end indtægterne.

Den blev indført ved årsskiftet 99/00 og blev selvfølgeligt indført af
"miliøhensyn" - selvom den eneste virkning har været at folk importerer
pærer som aldrig før - man bruger hverken flere eller færre pærer af
afgiften, den er som så meget andet et rent Dansk fenomen - og bare endnu en
af de afgifter der blev opfundet af sosserne under deres sidste
regeringsperiode.

Fra : 2

Dato : 08-07-06 22:09

> [...]
>afgiften, den er som så meget andet et rent Dansk fenomen - og bare endnu en
>af de afgifter der blev opfundet af sosserne under deres sidste

Så kan man se det er længe siden jeg har købt pærer i DK, og kun fordi
jeg har fået en andet køretøj hvor der lige sad en anden pære, end jeg
normal har lager af

Tja om afgift berettigt, der kan vel ikke være meget CO2 i en
lommelygte pære. Selvom om en anden regering har indført den, burde
da sådan latterige fjollede afgifter uden mening, blive ophørt af
nuværende regering!!!

Det ender vel med at vi skal rejse til Sverige i weekenden for at
tjene penge for at betale den store samlede skat samt afgifter i DK og
plus moms !!!!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-07-06 16:40

ena wrote:

> [...]
> dyrere end indtægterne.
> Den blev indført ved årsskiftet 99/00 og blev selvfølgeligt indført af

Har der ikke "altid" været pæreafgift i DK ?
Jeg mener da bestemt at kunne huske det, fra min læretid, for godt 25 år
siden.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-06 18:14

> Har der ikke "altid" været pæreafgift i DK ?
> Jeg mener da bestemt at kunne huske det, fra min læretid, for godt 25 år
> siden.

okay, er du så GAMMEL

---
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-06 20:06

Tom wrote:

> okay, er du så GAMMEL

Gammel og gammel, det er jo så meget sagt, jeg er jo kun 64'er.
Men jeg er da ung i mit sind

Man kan dog godt føle sig lidt halvgammel engang i mellem, f.eks. forleden,
da vi fik en ny fejedreng på arbejdet.
Han er 16 år og en tro kopi af "Scooterfjæs" fra T Hansen reklamerne

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 20:17

> [...]
> forleden, da vi fik en ny fejedreng på arbejdet.
> Han er 16 år og en tro kopi af "Scooterfjæs" fra T Hansen reklamerne

LOL, ja det er ikke som dengang man selv var lærling.....hmm eller var det

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-06 20:37

Tom wrote:

> LOL, ja det er ikke som dengang man selv var lærling.....hmm eller
> var det

Jeg nægter at tro på, at jeg var sådan dengang jeg var teenager

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian

Dato : 10-07-06 20:47

Tom skrev:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:0yxsg.12374$Z54.8023@news.get2net.dk...

> LOL, ja det er ikke som dengang man selv var lærling.....hmm eller
> var det

I kørte vel bare Puch Flagskib med 4 gear, istedet for scooter

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 20:53

> I kørte vel bare Puch Flagskib med 4 gear, istedet for scooter

næsten, yamaha fs1 med 8,5 HK tun )

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-06 20:58

Tom wrote:

> næsten, yamaha fs1

Var det ikke den der hed Disco (med skivebremse foran) ?
Jeg havde på et tidspunkt en Yamaha SS50 (mener jeg den hed).

> med 8,5 HK tun )

Jeg hjemmetunede kun selv og det vildeste jeg havde, var en Puch VZ50F der
gik omkring de 95 km/t lige indtil Polisen tog den fra mig
Den var så også både gearet, boret og hakket samt med et hjemmelavet
indsugningsrør påmonteret en 19mm Bing, se det var tider dengang, ikke noget
med bare at fjerne en eller anden blokeringsskive i indsugningen og så løber
dyret 120 km/t

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 21:32

> Var det ikke den der hed Disco (med skivebremse foran) ?
Der var to modeller i dk 79', en fs1-dx med skivebremse og en fs1-k med
tromlebremse

> Jeg havde på et tidspunkt en Yamaha SS50 (mener jeg den hed).

Hmm kender den ikke umiddelbart med mindre det var en af dem fra 76¨ med
drejeventil

> Jeg hjemmetunede kun selv og det vildeste jeg havde, var en Puch VZ50F der
> gik omkring de 95 km/t lige indtil Polisen tog den fra mig

Ja det var en evig kamp om hvem der måtte beholde de tunede dele

> [...]
> indsugningsrør påmonteret en 19mm Bing, se det var tider dengang, ikke
> noget med bare at fjerne en eller anden blokeringsskive i indsugningen og

Min gik 90 hvis der ikke var modvind....hehe jeg har den faktisk endnu, men
den største af drengene gider slet ikke have den, han vil hellere vente til
han får kørekort...ak ja den ungdom er da ikke til at blive klog på.

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-06 21:39

Tom wrote:

> Der var to modeller i dk 79', en fs1-dx med skivebremse og en fs1-k
> med tromlebremse

Hed den så ikke Disco 79 ?
Jeg mener helt bestemt at en af mine kammerater fik sådan en i
konfirmationsgave.

> Hmm kender den ikke umiddelbart med mindre det var en af dem fra 76¨
> med drejeventil

Det ved jeg sq ik'
Det var i hvertfald en ældre en.

> Ja det var en evig kamp om hvem der måtte beholde de tunede dele

Jeps, men efter at Polisen havde stoppet dig 3 gange, så konfiskerede de jo
knallerten, jeg mistede da nogle stykker på den konto

> [...]
> endnu, men den største af drengene gider slet ikke have den, han vil
> hellere vente til han får kørekort...ak ja den ungdom er da ikke til

Hvis du var blevet spurgt dengang, ville du så have kørt rundt på en antik
knallert ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-06 20:54

Brian wrote:

> I kørte vel bare Puch Flagskib med 4 gear, istedet for scooter

Puch VZ50F (stor Puch Flagskib) men kun med 3 gear.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-07-06 13:27

Brian wrote:

> I kørte vel bare Puch Flagskib med 4 gear, istedet for scooter

4 gear? De havde vel kun 3 lige som VZ 50?

Honda´en (CD 50) havde 4 gear, dét husker jeg da fra mine 50.000 km på
ryggen af så´en en :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-07-06 16:25

Per Henneberg Kristensen wrote:

> 4 gear? De havde vel kun 3 lige som VZ 50?

De snere Puch Flagskib (den med den kantede tank) havde 4 gear, men den
første (VZ 50 F) havde ganske rigtigt kun 3 gear.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian

Dato : 18-07-06 16:43

Per Beer Hansen skrev:

> De snere Puch Flagskib (den med den kantede tank) havde 4 gear, men
> den første (VZ 50 F) havde ganske rigtigt kun 3 gear.

Jeg ved bare at min far har fortalt, at han kørte Puch Flagskib med 4 gear
da han var en stor knejt - jeg har ikke selv oplevet æraen

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-07-06 17:01

Brian wrote:

> Jeg ved bare at min far har fortalt, at han kørte Puch Flagskib med 4
> gear da han var en stor knejt - jeg har ikke selv oplevet æraen

Svjh kom den 4 gears model i sidste halvdel af 70'erne.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian

Dato : 18-07-06 17:59

Per Beer Hansen skrev:

> Svjh kom den 4 gears model i sidste halvdel af 70'erne.

Det skal nok passe at han har kørt knallert deromkring, han er født i '58.

Han har forøvrigt lige købt sig en scooter - han har det lidt svært med
gearet (eller mangel på samme) på sådan en karl

/Brian

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-07-06 09:00

Brian wrote:

> Han har forøvrigt lige købt sig en scooter - han har det lidt svært med
> gearet (eller mangel på samme) på sådan en karl

Nåh - det er derfor. Jeg har kørt Yamaha 4-gears, og har det svært med
_alting_ på en scooter

--
vh
Torben

Fra : KT

Dato : 08-07-06 19:00

Fordoblede muligvis prisen - men mon ikke værdien er den samme?

Knud

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-07-06 08:58

KT wrote:
> Fordoblede muligvis prisen - men mon ikke værdien er den samme?

Næh. Bilernes værdi er også højere i DK.

--
vh
Torben

Fra : KT

Dato : 10-07-06 17:18

Du har vist som så mange andre meget svært ved at skelne mellem begreberne
'værdi' og 'pris'.
Der er ikke nødvendigvis nogen direkte sammenhæng mellem de 2.

Knud

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-07-06 08:45

KT wrote:
> Du har vist som så mange andre meget svært ved at skelne mellem begreberne
> 'værdi' og 'pris'.
> Der er ikke nødvendigvis nogen direkte sammenhæng mellem de 2.

Hvis ikke værdien på bilen var nogenlunde lig prisen, kunne du næppe
låne til den. Der er i øvrigt masser af biler til salg for en pris der
ligger noget over værdien.

Folk der svarer over spørgsmålet

Hvad er det mest irriterende ved usenet?

--
vh
Torben

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 09-07-06 15:26

> [...]
> kr
>

> Pæreafgiften fordoblede næsten pæren værdi.
>
> Hvorfor er der pæreafgift, hvad beretter det?

Fra skat.dk hjemmeside :
Afgift af glødelamper mv. samt elektriske sikringer fremgår af
lovbekendtgørelse nr. 638 af 21. august 1998 om forskellige forbrugsafgifter
med senere ændringer.

Afgift af glødelamper mv. blev indført i 1940. I 1955 blev afgiften lagt ind
under lov om forskellige forbrugsafgifter for at samle en række mindre
afgifter.

VH

`/Carsten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-07-06 00:27

Carsten Dettmaring wrote:

> [...]
>
> Afgift af glødelamper mv. blev indført i 1940. I 1955 blev afgiften
> lagt ind under lov om forskellige forbrugsafgifter for at samle en

Så kan vi jo sætte os ned og gætte på hvornår der så bliver indført
lampeafgift på lysdioder.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : 2

Dato : 10-07-06 09:52

On Mon, 10 Jul 2006 01:26:59 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Så kan vi jo sætte os ned og gætte på hvornår der så bliver indført
>lampeafgift på lysdioder.
>
>Mvh. Uffe Ravn

Så så ikke komme med gode idéer til de glubske skattefolk
Det næste bliver vel en CO2 måler for munden, som vi skal betale CO2
afgift på udånde luften................jo det er dyrt at leve i DK.

Tak for citat fra loven. Men hvad beretter egentlig afgift på
glødepærer, og at den er så stor at prisen på pæren næsten bliver
fordoblet?

Torben