Import af Gl. model Passat 2,0 Tdi?
Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 07-07-06 16:06

Jeg overvejer at importere en brugt Passat 2.0 Tdi fra 2004 fra Tyskland.
Den gamle model er solgt dernede med 2 liters Diesel, men blev aldrig
introduceret i Dk. Når jeg kigger på Skats hjemmeside over tidl.
vurderinger, ser det heller ikke ud til at der er nogen der har importeret
sådan een før - eller også er dataerne bare ikke registreret der endnu. Er
der en risiko for at jeg så løber ind i nogle problemer med manglende danske
typegodkendelser eller lign? Hvis det er den første med den motor, hvor
finder Skat så deres oplysninger omkring eksempelvis brændstoføkonomi?

Mvh Michael

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 07-07-06 19:38

Nixe, der er ingen som har villet importere en bil der er små/store 2 år
gammel, da der ikke er noget at hente i den alder ...

mvh

JV

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:44ae78d4$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 08-07-06 07:35

> Nixe, der er ingen som har villet importere en bil der er små/store 2 år
> gammel, da der ikke er noget at hente i den alder ...

Det er jo ikke helt rigtigt, for der findes jo eksempler på dette på Skats
hjemmeside. Og hvis man kan regne med de vurderinger, så havner totalprisen
på et rimeligt niveau sammenlignet med biler fra DK.

Mvh Michael

Fra : Kent Nielsen

Dato : 08-07-06 06:54

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:44ae78d4$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
SNIP.
> Hvis det er den første med den motor, hvor
> finder Skat så deres oplysninger omkring eksempelvis brændstoføkonomi?

Hvis bilen ikke findes på en dansk typegodkendelse, skal du sørge for at få
bilens "COC" dokument med.
Det er det dokument der bl.a. ligger til grund for til typegodkendelse og
hvor angivet forbrug og vægte accepteres.
Alternativt har man en udregningsformel af brændstofforbrug på basis af vægt
(vejet hos en akkrediteret vejer) som aldrig er så god som typegodkendelsens
eller COC dukumenternes værdier. Alt dette fastsættes i synshallen.

(På nu på med SKAT, de kører efter årgang, så det kan være en fesen affære,
rent afgiftmæssigt, at få fat på en "overgemt" model.)

Kent Nielsen

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 08-07-06 07:30

> [...]

> Det er det dokument der bl.a. ligger til grund for til typegodkendelse og
> hvor angivet forbrug og vægte accepteres.

Ahh ok. CoC = Cetificate of Compliance(?)

Er nye biler leveret med en kopi af denne i Tyskland, eller hvor for man fat
i denne?

Mvh Michael

Fra : Kent Nielsen

Dato : 08-07-06 07:36

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:44af518b$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ahh ok. CoC = Cetificate of Compliance(?)

Præcis

> Er nye biler leveret med en kopi af denne i Tyskland, eller hvor for man
> fat
> i denne?

Ja, det følger med alle biler ab fabrik svjv, men er ofte blevet "arkiveret"
af forhandleren ved leveringen men du kan være heldig at den er der endnu.
Altenativt kan en VW forhandler måske hjælpe dig, ved dog ikke hvor villig
en dansk forhandler er ?

Kent Nielsen

Fra : MK

Dato : 08-07-06 08:52

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Præcis

Interessant - dét ku' man sgu godt ha' fortalt mig, dengang :-/
Måske en nyskabelse?

> [...]
> er der endnu.
> Altenativt kan en VW forhandler måske hjælpe dig, ved dog ikke hvor villig

En dansk forhandler kan ingenting og er afhængig af importøren.
Sidstnævnte vil være indgangsvinklen IMO. Om han gider hjælpe
er en anden sag.

Spændende - skriv endelig, hvad du finder ud af. Kommer du
ikke igennem ved importøren, gver du mig en melding. Så kan
jeg kontakte en bekendt, som arbejder derude !