Arrrgh olieforbrug
Fra : tb

Dato : 07-07-06 12:54

Min 2000 Cordoba SDI med 165.000km på klokken har altid brugt en liter per
ca 4000km. Den havde nu kørt 3000km uden tjek (ja km smutter hurtigt og..)
Den skulle have 1,75l olie og der var intet tegn på olie på pinden. end ikke
en cm længere nede end min

Er der sket skade? Bilen er synet sidste uge hvor udslip blev målt fint,
den drypper ikke, har masser af kraft, siger ikke underligt og holder så
rigeligt sit lovet l/km forbrug

Fra : Klaus G.

Dato : 07-07-06 15:05

> Er der sket skade? Bilen er synet sidste uge hvor udslip blev målt fint,
> den drypper ikke, har masser af kraft, siger ikke underligt og holder så
> rigeligt sit lovet l/km forbrug

På så ny en bil skulle der meget gerne være en lillle lampe som først lyser
gult, hvilket betyder at nu skal du snart have olie på makker. Og lyser den
rød, ja så er det fordi oliepumpen ikke kan lave tryk, fordi der ikke er
olie nok at suge af, og det er noget skidt.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : tb

Dato : 07-07-06 18:00

> [...]
> rød, ja så er det fordi oliepumpen ikke kan lave tryk, fordi der ikke er
> olie nok at suge af, og det er noget skidt.

Der er ingen gul lampe og den røde (som jeg er meget bekendt med fra andre
køretøjer) har ikke lyst,..

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 07-07-06 17:25

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der sket skade? Bilen er synet sidste uge hvor udslip blev målt fint,
> den drypper ikke, har masser af kraft, siger ikke underligt og holder så

Jeg mener sgu at det er underligt at VW vil tillade deres motorer at have så
stort et forbrug.
1 liter på 4000 km er jo helt vildt. og 1,75 liter pr. 3000 er jo
potientielt farligt for motoren. Havari pga. olie mangel kan nemt forekomme
her. Det er langtfra alle som tjekker deres olie ustandselig.

Michael (Der HELT sikkert aldrig skal have en folkevogn)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-07-06 18:46

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener sgu at det er underligt at VW vil tillade deres motorer at have
> så stort et forbrug.
> 1 liter på 4000 km er jo helt vildt. og 1,75 liter pr. 3000 er jo
> potientielt farligt for motoren

Vrøvl, bilen køre jo ikke 4 kKm på en tank, ergo har du lejlighed til at stå
ud af bilen og kontrollere - det følger med til at være bilejer ;). Og VW
tillader ikke mere end andre, alle fabrikanter siger ~1l./1000 km er max.,
når du reklamere over for stort forbrug.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-07-06 19:02

> [...]
> VW tillader ikke mere end andre, alle fabrikanter siger ~1l./1000 km er
> max., når du reklamere over for stort forbrug.

Ikke alle Volvo skriver eks. om deres alu motorer, at de første 5000 km
accepteres op til 1 l / 1000 km.
Derefter 0.3 l / 1000 km, ellers rep. Man skal også huske at et er hvad der
tillades som tommelfingerregel, noget andet er hvad man ser i praksis.
Samtidig uanset om bilen er under garanti eller ude over det kan man jo bare
selv vælge at få fejlen udbedret for egen regning.

Hvis forbruget er så stort er man jo tvunget til at få ekstra olie med til
selv at hælde på mellem olieskift.
Den med at man skal tjekke olie ved tankning, det hører da vist fortiden
til, hvor man havde servicestationer. Ingen private fedter da med det.

Niels

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-07-06 19:47

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Den med at man skal tjekke olie ved tankning, det hører da vist fortiden
> til, hvor man havde servicestationer. Ingen private fedter da med det.

Måske ikke ved hver tankning. Jeg checker, når jeg vasker, mange potentielle
problemer kan afsløres. Hvis de ikke gider, stoler på den elektroniske
niveau-advarsel, må de jo betale sig fra det. Reklamations-retten gælder
ikke hvis den er kørt tør for olie uden direkte årsag, uanset om det er en
Völle, VW eller Tojoda. Hvis du betaler, kan du sikkert godt få ekstra olie
;).

Fra : Fam. Olsen

Dato : 07-07-06 18:49

> [...]

> Er der sket skade? Bilen er synet sidste uge hvor udslip blev målt fint,
> den drypper ikke, har masser af kraft, siger ikke underligt og holder så

Jeg vil mene at du selv besvarer dit spørgsmål. Det er muligt at der måske
er taget nogle km af motorens samlede levetid. Men det finder man jo aldrig
ud af. Karossen er iøvrigt nok væk inden da.

MVH Niels

Fra : Benny Højvælde

Dato : 08-07-06 09:12

> [...]
>
> Er der sket skade? Bilen er synet sidste uge hvor udslip blev målt fint,
> den drypper ikke, har masser af kraft, siger ikke underligt og holder så

En af mine venners Golf 1,8 brugte som ny 1l per 1500 - 1800 km (ægtepar på
50+). Det gjorde den også da de solgte den igen v. 100 kkm.
De solgte den til forhandleren igen, for de vidste at hvis de solgte den
privat kunne det store olieforbrug give problemer i forhold til køber.

Benny

Fra : Benny Højvælde

Dato : 08-07-06 09:15

> [...]
> ca 4000km. Den havde nu kørt 3000km uden tjek (ja km smutter hurtigt
> og..) Den skulle have 1,75l olie og der var intet tegn på olie på pinden.

Shit.
Min gamle Corolla der havde 497 kkm på klokken brugte meget mindre. Har de
glemt at sætte olieskraberinge i?

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 22:51

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> Shit.
> Min gamle Corolla der havde 497 kkm på klokken brugte meget mindre. Har de
> glemt at sætte olieskraberinge i?

Selvom mine ventiler gør, den ryger ved koldstart (første pust),
så har den aldrig brugt nævnte mængde olie, hvilket jeg
finder uanstændingt i moderne teknik.