Politiindsats ved Vig festival
Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-07-06 21:17

Alle - og jeg mener ALLE - som enten kører fra eller til Vig skal puste...
fair nok da der potentielt er mange som kører med bøhmand på. Men for satan
hvor det kan skabe køre og må koste mange tusinder kroner!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-07-06 21:42

Martin Nielsen formulated on torsdag :
> Alle - og jeg mener ALLE - som enten kører fra eller til Vig skal puste...
> fair nok da der potentielt er mange som kører med bøhmand på. Men for satan
> hvor det kan skabe køre og må koste mange tusinder kroner!

Så dyrt er det vel heller ikke - du skal se, det giver nok overskud alt
ialt :)

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-07-06 21:47

> Så dyrt er det vel heller ikke - du skal se, det giver nok overskud alt

Ja det er jo spørgsmålet- gad vide hvad sådan en panser skal ha i løn - der
er jo flere hundrede...! Der skal sgu deles en del bøder ud...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-07-06 21:49

Martin Nielsen skriver:

> Ja det er jo spørgsmålet- gad vide hvad sådan en panser skal ha i løn - der
> er jo flere hundrede...! Der skal sgu deles en del bøder ud...

Hvor mange fulderikker skal stoppes, inden det bliver for dyrt ?

Hvad koster et menneskeliv ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-07-06 21:57

> Hvor mange fulderikker skal stoppes, inden det bliver for dyrt ?
>
> Hvad koster et menneskeliv ?

Ca. 1 million hvis jeg tjekker min livsforsikring.
Jeg ved ikke om i andre er mere eller mindre værd.

Niels

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-07-06 22:01

> Hvor mange fulderikker skal stoppes, inden det bliver for dyrt ?
>
> Hvad koster et menneskeliv ?

'ja det er jo et stort regnestykke, men derfor kan man da godt argumentere
for at det er grimt at ALLE skal puste, langt de fleste har enten forældre
til at hente eller de sover der eller tar en taxa - og de skal også puste!

Men sådan et pres på en relativt lille by opstår der hurtigt trafik-kaos for
Københavnere har tålmodighed i hedenbølgen til bare at sidde og vente på at
puste...

Fra : Martin Vollert

Dato : 07-07-06 04:26

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Martin Nielsen skriver:

> Hvor mange fulderikker skal stoppes, inden det bliver for dyrt ?
>
> Hvad koster et menneskeliv ?

Som en anden skriver ca 1 mill, så det er jo langt at fortrække at folk
dør da det jo er det billigste for samfundet i forhold til at blive invalid.
Ja så jeg går ind for at alle skal køre i store 4x4er

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-07-06 07:06

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja så jeg går ind for at alle skal køre i store 4x4er

Det er i hvert fald en fordel at blive ramt af en 4X4 frem for en personbil.
hvis man er fodgænger. Der er en tendens til at den uheldige fodgænger
bliver skubbet væk fra bilen fremfor slynget op i luften, som er tendensen
ved personbiler.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Eliasen

Dato : 07-07-06 07:31

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> [...]
> uheldige fodgænger bliver skubbet væk fra bilen fremfor slynget op i
> luften, som er tendensen ved personbiler.

Her kommer jeg så i tvivl. Hvad er at foretrække? At blive kastet 80
meter horisontalt eller slynget 3 meter opad?

--
Eliasen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-07-06 08:48

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Her kommer jeg så i tvivl. Hvad er at foretrække? At blive kastet 80 meter
> horisontalt eller slynget 3 meter opad?

Du bliver slynget ca. lige langt. Personbilen klipper til gengæld med stor
sikkerhed dine ben

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Eliasen

Dato : 07-07-06 09:04

> "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Du bliver slynget ca. lige langt. Personbilen klipper til gengæld med
> stor sikkerhed dine ben

Øhhh, du mener altså at man bliver slynget lige så højt op i luften af
en personbil som man bliver kastet fremad af en 4x4? I doubt it!

--
Eliasen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-07-06 14:23

Kim Frederiksen skriver:

> Du bliver slynget ca. lige langt. Personbilen klipper til gengæld med stor
> sikkerhed dine ben

Tænk, jeg tror alligevel at jeg hellere vil have knust benene end
kroppen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-07-06 02:11

Klaus D. Mikkelsen formulated the question :

> Tænk, jeg tror alligevel at jeg hellere vil have knust benene end
> kroppen.

Først tager vi benene, så rammer du forruden og kanten af taget for til
sidst at kure ned af bilen og ramme asfalten. Det er ikke KUN benene
der bliver ramt af en lav personbil...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-06 05:53

Henrik Stidsen skriver:

> Først tager vi benene, så rammer du forruden og kanten af taget for til
> sidst at kure ned af bilen og ramme asfalten. Det er ikke KUN benene
> der bliver ramt af en lav personbil...

Men det er benene der bliver mest ødelæagte, resten er der god chance
for at det heler op igen.

Efter en 4x4 er du død.
Så hellere se sin søn vokse op fra en rullestol.

Fra : Leonard

Dato : 07-07-06 08:28

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Det er i hvert fald en fordel at blive ramt af en 4X4 frem for en personbil.

Hvis man vil dø hurtigt, ja, ellers ikke ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-07-06 08:49

> Hvis man vil dø hurtigt, ja, ellers ikke ...

Jeg villle i hvert fald helst rammes af en 4X4 hvis det endelig SKULLE være.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Leonard

Dato : 07-07-06 10:37

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Jeg villle i hvert fald helst rammes af en 4X4 hvis det endelig SKULLE være.

Jeg er nu glad for at jeg overlevede. Sålænge jeg ikke ved mere om
hvad der venter efter døden foretrækker jeg at leve, også selvom det
er blevet lidt mere besværligt.

Fakta er at større, højere og tungere biler slår flere folk ihjel end
små, lave og lette biler gør. Både når de store rammer fodgængere,
cyklister og andre bløde trafikanter, men også når de rammer de mindre
biler (som i densituation også bliver til bløde trafikanter). Dertil
skal så lægges de eneulykker de høje 4x4 har når de kommer i skred og
vælter. Alt i alt er 4x4, SUV og hvad de nu ellers kaldes en hel del
farligere i den almindelige trafik, når de køres af almindelige
bilister, der ikke har trænet i at kontrollere dtte anderledes
køretøj.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Aksel

Dato : 07-07-06 20:58

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg villle i hvert fald helst rammes af en 4X4 hvis det endelig SKULLE
> være.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Hvorfor vil du det, der er stor fare for at blive trukket ind under sådan en
panservogn, især hvis den har kængurugitter.

Hilsen Aksel

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-06 13:22

Martin Vollert skrev:
> Som en anden skriver ca 1 mill, så det er jo langt at fortrække at folk
> dør da det jo er det billigste for samfundet i forhold til at blive
> invalid.

Hvorfor tror du det hele handler om at personbilerne skal kunne køre så
hurtig som mulig så stor en del af tiden som mulig?

Det er da fordi en død ar billigere for samfundet end en invalid.

> Ja så jeg går ind for at alle skal køre i store 4x4er

Overvej hellere noget i denne retning:
<http://www.armyrecognition.com/europe/France/vehicules_a_roues/VAB/VAB_PC/VAB_PC_France_diaporama.htm>

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-07-06 17:19

Finn Guldmann skrev:

> Hvorfor tror du det hele handler om at personbilerne skal kunne køre
> så hurtig som mulig så stor en del af tiden som mulig?

Undskyld men hva faen snakker du om ???

> Det er da fordi en død ar billigere for samfundet end en invalid.

Det er jo også det jeg skriver, hva læser du da jeg skriver ?.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-06 21:05

Martin Vollert skrev:
> Undskyld men hva faen snakker du om ???

Jeg kobler blot andre trafikale tiltag, der har offentlig besparelser på
borgernes bekostning som mål, på debatten.

> Det er jo også det jeg skriver, hva læser du da jeg skriver ?.

Jeg forsøger blot at belyse at det bunder dybere end som så.

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-07-06 21:20

Finn Guldmann skrev:

> Jeg kobler blot andre trafikale tiltag, der har offentlig besparelser
> på borgernes bekostning som mål, på debatten.
Ok men hvor siger jeg så at personbiler skal køre så hurtig som mulig så
stor del af tiden ??

> Jeg forsøger blot at belyse at det bunder dybere end som så.

Jeg kan så ikke fatte hvorfor du blot gentager det jeg skriver.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-06 23:53

Martin Vollert skrev:
> Ok men hvor siger jeg så at personbiler skal køre så hurtig som mulig så
> stor del af tiden ??

Det siger jeg heller ikke at du siger. Jeg siger derimod at det er målet
for politikerne. Jeg kan tilføje at det er noget de har lært i Doskland,
hvor det har været praktiseret så længe at man kan tale om rendyrkelse.

Det gør jeg jo åbenbart heller ikke.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 08-07-06 21:06

> Overvej hellere noget i denne retning:
> <http://www.armyrecognition.com/europe/France/vehicules_a_roues/VAB/VAB_PC/VAB_PC_France_diaporama.htm>

Ja det er en trafiksikker bil. De er næsten mere på værksted end på vejen.

BTW: Ved du at det er en Renault.

MVH Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-06 21:20

Fam. Olsen skrev:

> Ja det er en trafiksikker bil. De er næsten mere på værksted end på vejen.
>
> BTW: Ved du at det er en Renault.

Ja, og?

Fra : Fam. Olsen

Dato : 09-07-06 09:22

> Ja, og?

Ja ikke andet end vidste du det ikke, så ved du det nu

MVH Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-07-06 12:13

Fam. Olsen skrev:
> Ja ikke andet end vidste du det ikke, så ved du det nu

Jamen jeg så det skam godt da jeg fandt billederne. Måtte endda rode
lidt rundt for at finde en med to aksler, da jeg syntes den med tre var
lige volds nok.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-07-06 02:10

Klaus D. Mikkelsen pretended :

> Hvor mange fulderikker skal stoppes, inden det bliver for dyrt ?
> Hvad koster et menneskeliv ?

Ca. 1,2-1,5 mio kr i direkte omkostninger pr dødsoffer i trafikuheld.

Ofre der overlever kan snildt blivere dyrere alt efter hvor galt det
går.

Fra : Møller

Dato : 06-07-06 21:42

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

>Men for satanhvor det kan skabe køre og må koste mange tusinder kroner!

I forhold til f.eks dette:

http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=2216

Møller

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-07-06 22:03

Skriver egenligt bare dette fordi jeg har kør en del folk derop i dag ialt 3
ture og skulle puste ialt 6 gange!

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-07-06 23:13

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skriver egenligt bare dette fordi jeg har kør en del folk derop i dag ialt
> 3
> ture og skulle puste ialt 6 gange!

Meget rimneligt når du nu ligger og leger pirattaxa

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Brian

Dato : 07-07-06 08:06

Ole Gaarde Kristensen skrev:

> Meget rimneligt når du nu ligger og leger pirattaxa

Bliver taxachauffører ikke stoppet ved den slags kontroller ?

/Brian

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 07-07-06 20:36

> Bliver taxachauffører ikke stoppet ved den slags kontroller ?

Som oftest kun hvis det er færdselspolitiet der er på spil - i hvert fald
her i Næstved. De lokale betjente ved godt hvem der holder sin sti ren og
hvem der ikke gør. Vi plejer forøvrigt selv at være de første til at anmelde
kolleger der kører når de har drukket . Så er politiet til gengæld flinke
til at være på pletten med det samme - men der er heldigvis meget langt
imellem de kedelige tilfælde.
Og jeg har endnu aldrig været ude for at skulle blæse hverken når det er de
lokale eller rigsfærdslen - men gør det naturligvis gerne hvis de ønsker
det.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : GB

Dato : 07-07-06 08:35

> [...]

> puste... fair nok da der potentielt er mange som kører med bøhmand på.
> Men for satan hvor det kan skabe køre og må koste mange tusinder

Det bliver nok under alle omstændigheder billigere end at lappe bare én
smadret spritbilist sammen.

GB

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 08:50

> Det bliver nok under alle omstændigheder billigere end at lappe bare én
> smadret spritbilist sammen.

Hvorfor lappe ham sammen ??

/Juel

Fra : Brian

Dato : 07-07-06 10:34

Juel skrev:

> Hvorfor lappe ham sammen ??

Han skal da være i stand til at lave ballede igen - det er jo næsten en
menneskeret her i landet.

/Brian

Fra : GB

Dato : 11-07-06 23:04

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in news:44ae1223$0$15794$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvorfor lappe ham sammen ??

Jeg er miljøskadet. Jeg er sanitetsmand i Hjemmeværnet.

GB

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-07-06 07:46

GB wrote:
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in news:44ae1223$0$15794$14726298
> @news.sunsite.dk:

> Jeg er miljøskadet. Jeg er sanitetsmand i Hjemmeværnet.

Har I da mange spritbilister, der skal lappes sammen i hjemmeværnet?

Fly

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-07-06 22:03

Fly Christensen wrote:

> Har I da mange spritbilister, der skal lappes sammen i hjemmeværnet?

Kun dem der er fulde ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : GB

Dato : 28-07-06 12:15

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in news:44c140fc$0
$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Kun dem der er fulde ;)

- eller HJV-folk, som er ølkuske og punkterer...

GB

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-07-06 12:23

Martin Nielsen wrote:
> Alle - og jeg mener ALLE - som enten kører fra eller til Vig skal puste....
> fair nok da der potentielt er mange som kører med bøhmand på. Men for satan
> hvor det kan skabe køre og må koste mange tusinder kroner!

Reddes én fra en ulykke med en spritidiot så er det det hele værd.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk