Nogen der tør afsløre hemmeligheden bag my~
Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-07-06 11:49

Jeg køber som regel billige biler (fra 5000 - 20000) hos private når jeg får
brug for en. (som regel smider jeg min bil ud efter 2 år når den skal synes
for kan ikke lave den selv og så har de ofte så mange skavanker at den bare
skal ud)

Nå men på de helt billige har jeg nogle gange oplevet at de er helt frisk
nysynet og burde der for være nogenlunde ok, men det så viser sig de fejler
noget alvorligt.

Hvor hulen får folk så de fejlfrie synsraporrter fra? Bestikkelse? "Kender
nogen der kender nogen"?

Kender en der er rigtig mekaniker og med det klamp han nogen gange kan
præsentere fatter jeg intet af synsrapporten - men han vil seføli ikke
afsløre hemmeligheden. Det er som om at uanset hvad han putter ind i en
synshal så er det bare 122% iorden. De fleste har vel prøvet at overse en
nummerlyspærer eller lign så hvordan man får sådan en rådden kande igennem
syn er mig ubegribeligt.

Fra : Jan Vennike

Dato : 06-07-06 16:17

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nummerlyspærer eller lign så hvordan man får sådan en rådden kande igennem

Tja - sløve synsfolk ???

Jeg kørte en 22 gammel VW Caravelle igennem syn.

De skulle så måle på CO2'en (selvom en ´82 ikke skal overholde noget) - han
stak pænt sonden i udstødningen og den målte pænt - tror da f....., for 10
cm fra afgangen (på selve dæmperen) - godt nok nedenunder - var udstødningen
så hullet, at man SLET ikke var i tvivl om at det var en eksplosionsmotor
der drev bussen, så det var slet ikke ret meget der slap ud til sonden

Men det blev slet ikke kommenteret - tror ikke han havde fået sin
formiddagskaffe endnu.

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 16:20

> [...]
> noget alvorligt.
>
> Hvor hulen får folk så de fejlfrie synsraporrter fra? Bestikkelse? "Kender

Ja det kan man nok ikke udelukke efter at markedet er blevet frit, at
synsmanden måske overser en lille ubetydelig detalje som f.eks et tærret
støddæmpertårn. Jeg vil så håbe at vedkommende synsmand er på mekanikerens
rødvinsliste hvert år til jul

--
Tom

Fra : JBH

Dato : 06-07-06 19:27

> [...]
> noget alvorligt.
>
> Hvor hulen får folk så de fejlfrie synsraporrter fra? Bestikkelse? "Kender

Ja. bestikkelse har altid været en metode til at få synet gamle
smadderkasser.
De eksempler på bestikkelse som blev afsløret for et stykke tid siden på tv,
var bestemt ikke enkeltstående tilfælde, men blot en synsmedarbejder som var
uheldig at blive afsløret.

> [...]
> nummerlyspærer eller lign så hvordan man får sådan en rådden kande igennem

Og er man uheldig at ryge ind i en morgensur eller in-kompetent (en som
f.eks ikke kender typegodkendelsen for bilen) synsmand, er det omstilling
hvis han finder det mindste

mvh
JBH

Fra : KubikH

Dato : 06-07-06 19:33

> [...]
> nummerlyspærer eller lign så hvordan man får sådan en rådden kande igennem

Det er der egentlig ingen hemmelighed i.
Synsmanden kontrollerer, på meget kort tid, at bilen overholder lovens
mindstekrav.
Så skal han også lige have checket sine egne små kæpheste, som nogengange er
lidt urelevante i sammenhængen.
Hvis øsen så ellers bremser efter kravene, og der ikke er mere slør i ophæng
og styretøj end godt er, så skal den bare være nogenlunde fast i karossen
omkring ophængene.
En bil kan være meget rådden rundt om, og alligevel opfylde kravene.
Jeg har synet MANGE biler de sidste 10 år, de fleste har jeg fået forærende
eller købt til skrotpris.
Det hører virkelig til sjældenhederne at jeg skal ind igen.
Jeg sørger for at ovenstående er i orden, og at beklædning over tårne mm. er
demonteret.
Alene det at synsmanden kan se man har været der og fikset lidt på den er de
første 30% af et syn.

Bare min mening
Mvh
Niels

Fra : Neser

Dato : 06-07-06 21:48

> En bil kan være meget rådden rundt om, og alligevel opfylde kravene.

Ja, i zone C må der være huller op til 20mm i diameter og i zone D må der
være huller op til 100mm i diameter.
Så der kan da uden tvivl komme nogle rustne vrag igennem, så længe de
bærende dele eller det der grænser op til ikke er rådden.

- Neser