Er det kun mig der bliver pissed...... f~
Fra : Thomas

Dato : 05-07-06 19:17

Hej NG

Er det kun mig der sommetider har problemer med at bruge fjernbetjeningen
til centrallåsen ? I starten troede jeg det var en defekt, eller slidt
batteri, når det skete ved Silvan og andre steder. Men det sker hver
eneste dag på min arbejdsplads, både når der skal låses og låses op.
(Odense Staalskibsværft)

Det skyldes vel alle de radiostyrede kraner eller noget.... men er der
noget man kan gøre ved det ? Jeg er træt af at lave bevægelser med hånden
hen over og rundt om bilen , der ligner en tryllekunster i aktion! Lidt for
meget show, for at åbne en dør..... jeg tror at publikum ville blive slemt
skuffede

Bilen er en Mitsubishi Lancer ´95

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 19:32

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hånden hen over og rundt om bilen , der ligner en tryllekunster i aktion!
> Lidt for meget show, for at åbne en dør..... jeg tror at publikum ville

Affinde sig med det ?
Både billigst og hurtigst, og
fejlen rettes sikkert ikke før, du
får installeret anden elektronik...

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-07-06 20:57

> [...]
> hånden hen over og rundt om bilen , der ligner en tryllekunster i aktion!
> Lidt for meget show, for at åbne en dør..... jeg tror at publikum ville

Jeg arbejder på en fabrik hvor der er radiostyrede kraner, håndholdte
terminaler der er online prod systemet med radiosending. Derudover har vi en
privat havn, hvor afskibes stål til bla. Lindø mv.
Mit kontor er lokaliseret lige ved havnen, og jag skal smøre fjernbetjening
helt op ad foreste siderude for at den til at reagere.
Problemet er, så vidt jeg har forstået skibenes radiobølger.

Michael
Lev med det, ingen elektronik der er til at betale kan hjælpe her

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-06 21:06

Michael Kirkegaard skriver:

> Lev med det, ingen elektronik der er til at betale kan hjælpe her

IR fjernbetjening....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-07-06 21:13

> Michael Kirkegaard skriver:

> IR fjernbetjening....

Ja, fint nok. Men så skal der også nyt udstyr i bilen og en alm
fjernbetjening løber nemt op i 400 kr.

Så ja......sikkert....

Michael

Fra : Klaus G.

Dato : 05-07-06 23:04

> [...]
for
> meget show, for at åbne en dør..... jeg tror at publikum ville blive slemt

Brug nøglen. Så gror låsen heller ikke fast, pga. for lidt brug.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Thomas

Dato : 06-07-06 12:57

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> Brug nøglen. Så gror låsen heller ikke fast, pga. for lidt brug.

Normalt sikkert ikke en dum idé men dur desværre ikke her:

1. Bruger jeg nøglen til at låse med, slår alarmen ikke til.

2. Bruger jeg nøglen til at låse op med, hvis jeg har låst den med
fjernbetjeningen, så går alarmen igang

Mvh

Thomas

Fra : Klaus G.

Dato : 06-07-06 17:30

> [...]
>
> 1. Bruger jeg nøglen til at låse med, slår alarmen ikke til.
>
> 2. Bruger jeg nøglen til at låse op med, hvis jeg har låst den med

Er det nødvendigt med alarm på din arbejdsplads?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Thomas

Dato : 06-07-06 17:35

> Er det nødvendigt med alarm på din arbejdsplads?

hehe yup!!!

Der er 2 store parkeringspladser. Den ene er videoovervåget , den anden
ikke........... spørg ikke hvorfor men der er sikkert en grund. De
ligger begge 2 op til en offentlig vej, så det kan ikke være det der er
grunden... med mindre de har fået en dispensation for den ene..........
(ved ikke om de er ulovligt men kunne forestille mig at det kunne være en
grund)

Der har lige været opslået en note med at folk skulle lade være med at have
værdigenstande liggende i bilerne da der havde været en række indbrud. Det
var dog mest gældende natture...... men nej jeg har ikke noget særligt
derinde, men med en bil uden kasko, vil jeg føle det dumt ikke at benytte
den eneste sikring jeg har. Jeg tror endda der er startspærre tilknyttet
også men er ikke sikker.

Mvh

Thomas

Fra : Kito

Dato : 06-07-06 06:30

> [...]
> hånden hen over og rundt om bilen , der ligner en tryllekunster i aktion!
> Lidt for meget show, for at åbne en dør..... jeg tror at publikum ville

Se det positive billede af problemet. hvis forholdet var modsat ville alle
bildøre springe op, når der var anden radiostyring inde i billedet. Det er
din sikkerhed at låsen ikke lukker sig op fordi anden elektronik kører.
Som en anden har skrevet, så brug nøglen i låsen en gang imellem, for mange
låse gror til i skidt og fungerer ikke når batteriet er opbrugt.
vh
Poul

Fra : tb

Dato : 06-07-06 13:57

> [...]
> batteri, når det skete ved Silvan og andre steder. Men det sker hver
> eneste dag på min arbejdsplads, både når der skal låses og låses op.

VED du at fjernbetjeningen ikke er defekt? Jeg havde samme problem på min
seat (dog alle steder). Batteriskift gjorde ingenting. Jeg kørte så ind
til seat og "lånte" en ny for at se om det gjorde forskel. DET gjorde det.
Så købt og alle problemer væk.

Fra : Thomas

Dato : 06-07-06 17:24

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> til seat og "lånte" en ny for at se om det gjorde forskel. DET gjorde det.

Jeg kan ikke udtale mig om den er defekt, har ikke prøvet den fra ny....
Men min far har en Lancer nøjagtig magen til og det er helt det samme
problem......... nogen steder kan man åbne lukke 1000 gange i træk
hvis man gider, andre steder ikke

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 06-07-06 17:27

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Men min far har en Lancer nøjagtig magen til og det er helt det samme
> problem......... nogen steder kan man åbne lukke 1000 gange i træk

og det jeg ville sige var, at jeg ved ikke om sådanne noget kan blive slidt
med tiden... de er lige gamle. Kan godt være at nogle cencorer bliver mindre
følsomme med årene

Mvh

Thomas

Fra : Peter Juul

Dato : 08-07-06 17:29

"Thomas" skrev

> [...]
> hånden hen over og rundt om bilen , der ligner en tryllekunster i aktion!
> Lidt for meget show, for at åbne en dør..... jeg tror at publikum ville

Jeg havde på et tidspunkt en Xantia med eftermonteret Texalarm (alarm og
startspærre). Jeg arbejdede på en større radiostation, og parkerede jeg
inden for en radius af 15-20 meter fra masten udenfor hoveddøren, ville
bilen hverken det ene eller det andet med fjernbetjeningen.. Holdt jeg på
p-pladsen rundt om hjørnet, var der ingen problemer....

VenHils
Peter