Quickpot
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 18:21

Jeg har fortalt historien før her, men nu er der kommet en lille krølle på
halen. 2 gange har jeg fået skiftet olie, hvor oliefilteret efterfølgende er
gået løs. Det burde afholde mig fra at få skiftet olie der igen, men en tur
sydpå truer, så jeg kører derind alligevel. Vel hjemme opdager jeg at der er
påfyldt og betalt for en forkert olietype - del-syntetisk i stedet for
hel-syntetisk. Jeg kører ind og brokker mig.

På retfærdig vis får jeg skiftet olien - men må så konstatere, da jeg som
sædvanlig starter motoren op for at få olien rundt i systemet, at olielampen
slukker med det samme. Ergo er oliefilteret og dens halve til hele liter
olie ikke skiftet. Jeg overvejer lynhurtigt situationen og bestemmer mig
for, at så kan jeg sgu lære det.

Da jeg kommer hjem for at checke oliestanden må jeg desuden konstatere, at
den står længere over øverste olieniveau som minimummærket er under.samme.
Altså minimum 1 liter for meget på dyret.

Jeg betalte ikke noget for at få opgraderet til den bedre og større mængde
olie, så det var da billigt.

Alligevel er det sidste gang de har set min og konens bil hos sig.

Apropos konens bil (jeg er glad for jeg lige får lejlighed til at nævne det
her også :)), så var hun jo til syn i april, hvor bilen blev afvist pga
forurening fra en utæt udstødning. Utroligt som det lyder, så var det
quickpot der skiftede udstødningen i januar måned, så det burde jo være i
orden, men for en sikkerheds skyld kører hun ud og beder dem ordne
manglerne. Det gør de så.

Hun kører så til syn igen, hvor det må konstateres at den stadig forurener
for meget. Hun kører så på almindeligt værksted, som ordner udstødningen for
hende, og den suser igennem syn uden anmærkning.

Hun sender en regning til quickpot, som rette vedkommende angiveligt ikke
har fået (den var vist sendt til forkert adresse i Viborg, og de 2
afdelinger snakker nok ikke sammen, ej heller har de intern post sammen), så
den blev sendt igen.

Det er nu 2 uger siden og der er ikke sket en skid, selv om jeg blev
forsikret, da jeg ringede for at høre hvordan det gik, at den slags sager
ville han ikke have liggende på sit skrivebord mere end 1 dag.

Hell, de holder nok ferie - også når de har fri.

:)

"Ring Riiiing"
"Det hos quickpot"
"Ja, det er sgu noget pot i laver og det går for quickt"!

--
Per, Esbjerg

Fra : Dak

Dato : 05-07-06 19:05

> [...]
> sædvanlig starter motoren op for at få olien rundt i systemet, at
> olielampen slukker med det samme. Ergo er oliefilteret og dens halve til

Det behøver ikke at være tilfældet. Prøvede selv at skifte olie og filter i
dag for første gang på min bil og jeg lod nøglen være i II position(der hvor
alt lyser op inden man tænder bilen) i ca. et par minutter og da jeg tændte
den så gik olielampen ud med det samme. fik at vide at man tændte
"oliepumpen" når den stod i den stilling. Så det kan jo godt være at
mekanikeren havde tændt for den da han påfyldte olien? eller er jeg forkert
på den? hvis ja, hvad kan der så være gået galt med min bil? kan man
risikere at olien ikke kommer ud i oliefilteret?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 19:31

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forkert på den? hvis ja, hvad kan der så være gået galt med min bil? kan
> man risikere at olien ikke kommer ud i oliefilteret?

Da jeg fik skiftet for 2 mdr. siden, hos QuickPot..,
der lyste min også 1½ sekundt og slukkede så.
Hvem er skyld i dêt og mon den har taget skade ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-07-06 20:22

Hej!

Dak wrote:

> [...]
> "oliepumpen" når den stod i den stilling. Så det kan jo godt være at
> mekanikeren havde tændt for den da han påfyldte olien?

Jamen, oliepumpen drives da af motoren og er ikke elektrisk. Det er bensinpumpen
derimod, men den fylder skisme ikke oliefilteret

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Dak

Dato : 05-07-06 21:09

> Jamen, oliepumpen drives da af motoren og er ikke elektrisk. Det er
> bensinpumpen
> derimod, men den fylder skisme ikke oliefilteret

tjaa.. alt kan ske på en gammel bil.

Fra : Møller

Dato : 05-07-06 20:48

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in message

> [...]
tændte
> den så gik olielampen ud med det samme. fik at vide at man tændte
> "oliepumpen" når den stod i den stilling.

Har den også tørsump?
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 19:26

> Alligevel er det sidste gang de har set min og konens bil hos sig.

Hehe..ih dog...jeg glæder mig allerede til næste gang, jeg skal ha'
min til service igen hos QuickPot i Holstebro.

Men der går nok et par år desv.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-07-06 21:27

- men må så konstatere, da jeg som
> sædvanlig starter motoren op for at få olien rundt i systemet, at
> olielampen slukker med det samme. Ergo er oliefilteret og dens halve til
> hele liter olie ikke skiftet.

Sært, når jeg skifter olie og filter lyser lampen i max 1-2 sekunder ved
første opstart.
Lige så tit lyser i samme tidsrum ved normal koldstart.
Det er da ikke noget exceptionelt.
Men det er selvfølgelig også en Mazda som ikke bruger olien hurtigere end du
kan toppe den op....

Michael

Fra : Bjarne Haug

Dato : 06-07-06 09:30

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> der er påfyldt og betalt for en forkert olietype - del-syntetisk i stedet
> for hel-syntetisk. Jeg kører ind og brokker mig.

Sjovt er medarbejderne i Quickpot nok uddannet det samme sted (denne er i
Valby) for jeg har oplevet noget lignende, jeg var derinde, fik en "Quicky"
og kørte ud igen med ny olie og filter... nogle dage senere var bilen tom
for Olie og det viste sig de havde skruet pakningen til huset hvor filteret
sidder forkert på.
Ud af øjenkrogen noterede jeg mig at "mekanikeren" skulle rådføre sig hos en
kollega om hvor olien skulle fyldes på, "dobbeltsikring er godt".
Jeg fyldte 3 liter på jeg havde stående. Og fik det selvfølgelig udbedret,
dog forklarede de mig at de ville blande noget mere i og at det jeg netop
havde kommet på var fint nok... FUCK nej jeg vil have hvad jeg betaler for
en hel ny olie og ikke nogen lappeløsning. Hvilken olie de så kom på aner
jeg ikke, men bilen larmede og der var også alt for meget fyldt på... Så
kort tid efter kørte jeg den til Fuld Service i Sverige og fik her ordnet
det... Og så blev bilen normal igen...
1 gang Quick Pot = aldrig mere Quick Pot

Bjarne
BMW 325i E36

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 15:57

"Bjarne Haug" <crap@haug.co.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det... Og så blev bilen normal igen...
> 1 gang Quick Pot = aldrig mere Quick Pot

De fylder vel bare til kanten i topstykket med deres bedste mineralske olie

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 19:07

"Bjarne Haug" <crap@haug.co.uk> skrev i en meddelelse

> Hvilken olie de så kom på aner jeg ikke, men bilen larmede og der var også
> alt for meget fyldt på...

Hvis bilen larmede på baggrund af dêt, så er der sikkert noget andet galt.
Eller også er motoren blot følsom for korrekt mængde olie ?

Fra : Bjarne Haug

Dato : 07-07-06 10:08

> Hvis bilen larmede på baggrund af dêt, så er der sikkert noget andet galt.
> Eller også er motoren blot følsom for korrekt mængde olie ?

Nej, larmede er måske også for meget sagt, den lød bare anderledes og jeg er
overbevist om at det er en ringe olie de har kommet på, det skulle kunne
give lidt mere klapren fra motoren... Efter jeg har fået noget andet i så er
der intet at høre og heller ikke førhen... Så jeg er i hvert ikke bange for
der er noget videre galt med motoren...

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 22:45

> [...]
> i så er der intet at høre og heller ikke førhen... Så jeg er i hvert ikke
> bange for der er noget videre galt med motoren...

OK.
Lyder motoren også anderledes, når olien er 'slidt' ??

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-07-06 11:18

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> sager ville han ikke have liggende på sit skrivebord mere end 1 dag.
>
> Hell, de holder nok ferie - også når de har fri.

Jeg har haft telefonisk kontakt med Quickpot her i formiddag, hvor de
afviser at betale kompensation for de udgifter og den tid vi har brugt på at
køre konens bil til syn.

Jeg kunne så meddele at det var absolut sidste gang jeg havde sat mine ben i
en quickpotbiks, lige som konen naturligvis også har et ben i siden af dem.

Alligevel vil jeg gerne takke quickpot for godt arbejde. Jeg har lige købt
dæk på www.daekonline.dk, havde det ikke været for quickpot havde jeg aldrig
sparet 1.000 kr. på et sæt dæk. Bilka fik solgt noget ekstra olie til næste
olieskift - og mon ikke jeg finder et oliefilter der passer et eller andet
sted?

:)

--
Per, Esbjerg