Hvad fuger man med langs forruden?
Fra : sdsf

Dato : 05-07-06 16:52

Jeg skal sætte forruden i en bil efter at jeg har repareret rust.

Det er en forrude som sidder i en gummi-liste,
på den gammeldags måde, altså uden lim.

Hvad skal jeg smøre under yder-kanten på gummi-listen?

Jeg havde tænkt på et tykt lag smørrefedt, det er jo vandafvisende
og rustbeskyttende. Men måske er det ikke godt for gummiet?

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 17:48

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg havde tænkt på et tykt lag smørrefedt, det er jo vandafvisende
> og rustbeskyttende. Men måske er det ikke godt for gummiet?

Du kan bruge silikone men det gavner ikke nødvendigvis meget alligevel.

--
Tom

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-07-06 18:45

sdsf skrev:
> [...]
>
> Jeg havde tænkt på et tykt lag smørrefedt, det er jo vandafvisende
> og rustbeskyttende. Men måske er det ikke godt for gummiet?

Til dette findes der netop en række produkter der opfylder alle
betingelser. F.eks Sika Rudetætner. Spørg din lokale
reservedelsgrossist. Giv den også mellem glas og gummi, så du undgår at
lamineringen bliver hvid af fugt.

--
MVH

Ib Jakobsen