Selv den letteste ting kan blive svært... ~
Fra : Dak

Dato : 05-07-06 14:48

Så er det blevet tid til at fixe bilen for alle småskavanker. Det hele gik
også fint nok, fik skiftet tændkabler, olie, oliefilter, stål til alufælge,
renset bremserskiver. og så mødte jeg muren.

Først ville jeg skifte bremseklodser, den gik ikke da jeg ikke kunne få
bolten af bagved pga. pladsmangel. Dernæst så gik jeg videre og ville skifte
tændrør. Jeg havde jo et værktøjssæt hvor der var sådan en speciel dims man
kan tage tændrør ud med men jeg har aldrig brugt den da min mc havde en
selv. Nå men jeg tager tændkablet af og så prøver at nå tændrøret med den..
men ak ja. den kommer ikke engang ned i hullet. den havde vist målene
21mm (13/16) Så der stod jeg med 4 tændrør som jeg ikke kunne sætte på.

Men så dukker ens indre MacGyver/Jørgen Leth jo op og så får jeg den gode
ide at man jo bare kan bruge en almindelig "dims" til at skrue den ud. Men
det skulle jeg ikke havde prøvet. Nu sad dimsen fast nede i hullet da den
åbenbart havde fået fat i noget dernede så det værktøj man bruger til at den
dreje dimsen rundt bare hopper af. Prøvede med et væld af værktøjer men til
ingen nytte. Der var ikke plads til at få en knibetang derned og pladsen er
rimelig trang foran hullet til tændrøret, så brændte mig nok mindst 10
gange.

Gode ideer var velkommen på det tidspunkt. og så får man jo ideen,
kontaktlim! så på med kontaktlimen og ned i dimsen med værktøjet. venter i 1
minuts tid og vupti! dimsen sad stadigvæk fast.. men nu med kontaktlim
som var særdeles opløst. Det har åbenbart været for varmt dernede i hullet.

Nå men så er der jo kun at bruge vold tilbage. Så på med værktøjet og dreje
indtil den løsnede sig og vupti der røg den så ud. Så nu har jeg et tændrør
hvor der muligvis er limrester på, så derfor skulle der være en i kbh eller
smørum/ganløse området som skulle have et værktøj til at tage tændør ud med
som passer til min bil? eller hvor kan jeg evt. købe sådan en uden at skulle
købe et helt værktøjskasse? og hvad skal målene på værktøjet være hvis jeg
skal købe et...

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

PS: hvad er det nu værktøjet og dimsen hedder?

Fra : Christopher Stein

Dato : 05-07-06 15:22

Dak skrev:
> [...]
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
> PS: hvad er det nu værktøjet og dimsen hedder?

er det ikke 16mm tændrør ? og har du brugt en 21mm top?

prøv lige at pille ventildækslet af, så skulle der være mere plads.. :)

Fra : Dak

Dato : 05-07-06 15:33

> er det ikke 16mm tændrør ? og har du brugt en 21mm top?

Det skal nok passe... tror bare at den er 21mm i yderskallen men indeni er
den måske 16mm?

> prøv lige at pille ventildækslet af, så skulle der være mere plads.. :)

Nææ det tror jeg da ikke hjælper... min EFI er den som fylder i den side og
den kan man da hvis ikke bare lige skrue af.

Fra : Rune Larsen

Dato : 05-07-06 17:28

> prøv lige at pille ventildækslet af, så skulle der være mere plads.. :)

Jeg ville nok være betænkelig med at give det råd til en, der lige har
prøvet at fjerne tændrør med kontaktlim!

Mvh Rune Larsen
Honda Civic

Fra : Dak

Dato : 05-07-06 18:18

> Jeg ville nok være betænkelig med at give det råd til en, der lige har
> prøvet at fjerne tændrør med kontaktlim!

hey hey... det var en top-dims jeg prøvede at fjerne, ikke tændrøret.

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 05-07-06 21:30

> hey hey... det var en top-dims jeg prøvede at fjerne, ikke tændrøret.

Værktøjet skulle vel ikke være en tændrørsnøgle? :)
Top-dims, hmm fjern -dims og du har top. Går ud fra at du mener en top fra
et topnøglesæt.

Cheers,
Daniel Pedersen

Fra : Dak

Dato : 05-07-06 22:13

> Værktøjet skulle vel ikke være en tændrørsnøgle? :)

Det skulle nok passe. Den lå med i sættet.

> Top-dims, hmm fjern -dims og du har top. Går ud fra at du mener en top fra
> et topnøglesæt.

okay men det lyder bare underligt hvis jeg siger en 21mm top? lyder jo som
en pige top. nå men så må jeg jo ud og skaffe mig en speciel 16mm
tændrørsnøgletop.

Fra : Brian

Dato : 06-07-06 08:45

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> okay men det lyder bare underligt hvis jeg siger en 21mm top? lyder jo som
> en pige top. nå men så må jeg jo ud og skaffe mig en speciel 16mm
> tændrørsnøgletop.

Den er nu ikke speciel speciel :) En plæneklipper kører gerne med "<21mm
tændrør"

sekundlim, tsk tsk :)

Fra : Dak

Dato : 06-07-06 17:08

> Den er nu ikke speciel speciel :) En plæneklipper kører gerne med "<21mm
> tændrør"

okay, så må jeg jo anskaffe mig sådan en.

> sekundlim, tsk tsk :)

???

For det første så var det kontaktlim. for det andet så har man jo ikke
råd til at gå til en mekaniker hver gang der opstår et lille problem.
men synes da selv det var opfindsomt..

Fra : JSM

Dato : 06-07-06 10:09

> Men så dukker ens indre MacGyver/Jørgen Leth jo op

En MacGyver/Jørgen Leth kombination ?
Det må blive så'n en know-it-all Ole Opfinder-type, som taler i meget
svulstige vendinger og har sex med tjenestefolkene

/Jesper

Fra : Dak

Dato : 06-07-06 17:06

"JSM" <invalid@invalid> wrote in message

> En MacGyver/Jørgen Leth kombination ?
> Det må blive så'n en know-it-all Ole Opfinder-type, som taler i meget
> svulstige vendinger og har sex med tjenestefolkene

tænker du ikke på den forkerte Leth? ham jeg taler om er ham på DR/Tv2 og
ikke ham sportskommentatoren...

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 17:40

> "JSM" <invalid@invalid> wrote in message

> tænker du ikke på den forkerte Leth? ham jeg taler om er ham på DR/Tv2 og
> ikke ham sportskommentatoren...

Jep, ham som ødelægger vores møbler

--
Tom

Fra : Dak

Dato : 06-07-06 17:49

> Jep, ham som ødelægger vores møbler

ja og det er da ikke ham som havde sex med tjenestefolkene? eler er det mig
som husker forkert?

Fra : Brian

Dato : 06-07-06 19:07

Dak skrev:

> ja og det er da ikke ham som havde sex med tjenestefolkene?

Nope...

> eler er det mig som husker forkert?

Det kommer an på... har _du_ sex med tjenestefolkene ?

/Brian

Fra : Dak

Dato : 06-07-06 19:38

> Det kommer an på... har _du_ sex med tjenestefolkene ?

Tjaa.. ville da gerne hvis jeg havde nogen.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 06-07-06 22:08

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> "Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, ham som ødelægger vores møbler

Han hedder vist da Flemming. Men man kan jo Leth tage fejl...

Fra : Dak

Dato : 06-07-06 23:27

> Han hedder vist da Flemming. Men man kan jo Leth tage fejl...

ja meget let..

Fra : JSM

Dato : 06-07-06 22:54

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> "JSM" <invalid@invalid> wrote in message

> tænker du ikke på den forkerte Leth? ham jeg taler om er ham på DR/Tv2 og
> ikke ham sportskommentatoren...

Næh. Jeg tror DU tænker på (og skrev navnet på) den forkerte Leth. Den fra
Tv kendte handy-mand hedder Flemming Leth.
Jørgen Leth derimod er forhenværende kommentator under Tour Depo France,
forfatter og filmand.

mvh
Jesper

Fra : Dak

Dato : 06-07-06 23:27

> [...]
> Tv kendte handy-mand hedder Flemming Leth.
> Jørgen Leth derimod er forhenværende kommentator under Tour Depo France,

nå ja... min fejl.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 06-07-06 23:27

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> writes:

> [...]
> Tv kendte handy-mand hedder Flemming Leth.
> Jørgen Leth derimod er forhenværende kommentator under Tour Depo France,

Næhov, det er FL der er filmand, JL er filmmand (og Nattesen er
film-and, men det er en anden historie).

Fra : Dak

Dato : 07-07-06 11:01

> Næhov, det er FL der er filmand, JL er filmmand (og Nattesen er
> film-and, men det er en anden historie).

okay, så længe du kan bestemme dig.