Gulplade kørsel reglerne
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 05-07-06 11:54

Heysan

I firmaøjemed har vi en gulplade bil, der er ikke betalt moms osv så den
skal stå pænt i firmaet om natten og den slags..

Men hvor kan jeg læse reglerne, så jeg ved hvornår det er ok at en
medarbejder tager bilen hjem, altså hvis han skal direkte til en kunde om
morgenen osv osv.. Mange har nemlig en viden om emnet men kan nu godt lide
at se - skriften hvis i forstår

Har rodet rundt på skat.dk men kan ikke finde lige dette emne..

Takker

Fra : Per W.

Dato : 05-07-06 12:00

Flemming Lynggaard wrote:
> [...]
> kan nu godt lide at se - skriften hvis i forstår
>
> Har rodet rundt på skat.dk men kan ikke finde lige dette emne..

Det enkleste er nok å føre en detaljert kjørebok slik at man har noe å vise
til hvis det blir kontroll.

/Per W.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 05-07-06 13:11

"Per W." <fungererikke@ikkegyldig.no.invalid> wrote in message

> Det enkleste er nok å føre en detaljert kjørebok slik at man har noe å
> vise til hvis det blir kontroll.

Det er jo ikke godt nok, man skal jo kende reglerne før man kan overholde
dem

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-07-06 13:16

> Har rodet rundt på skat.dk men kan ikke finde lige dette emne..

Prøv at ringe til den lokal afd. de ved det måske.

Stef
Stefan
Mitsu SS 1.3 - til salg 72kkr
Gålfie GTD (Gammel Træt Dyt)
Yamaha Xs400 - til salg, 11kkr

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-06 14:18

Flemming Lynggaard skriver:

> I firmaøjemed har vi en gulplade bil, der er ikke betalt moms osv så den
> skal stå pænt i firmaet om natten og den slags..

Ikke nødvendigvis.

Er man tilsknyttet en vagtordning skal man have en bil til rådighed
(hvis det er aftalt). Man kan også være ansat med udkørsel fra hjemmeet.
Så bliver du nødt til at have bilen holdende hjemme.

Men er du "almineligt ansat" og bilen er en "fælleslåner", må du svjh
ikke tage bilen hjem om aftenen for at køre videre næste morgen, med
mindre at der liger en (mundtlig) aftale andre kender til.

Altså en dyb gråzone, for den dag er du jo netop ansat med udkørsel fra
hjemmet.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 06-07-06 09:17

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
> mindre at der liger en (mundtlig) aftale andre kender til.
>
> Altså en dyb gråzone, for den dag er du jo netop ansat med udkørsel fra

Ja det er nemlig lidt for gråt - så jeg må have fat i skat.dk og få de
præcise regler så man kan skrive noget ned om den dyt