Hmmm underlig lyd under bilen
Fra : Rene LArsen

Dato : 05-07-06 09:02

Hejsa Gruppe her i sommeren.....

Jeg har nu her på det sidste oplevet en lidt underlig lyd "klank" lyd som
noget metal eller noget, det kommer fra under bilen og opstår når jeg kobler
ind og giver gas, samt når jeg slipper speederen så kommer lyden også af og
til.

Fejlen er ikke konstant, jeg har prøvet at ruske lidt i udstødningen men det
gav ikke nogen lyde.

Bil: Ford Escort St. Car 1,6 årgang 1996 cirka...

Kom frisk med nogle forslag, kan nævnes at jeg lige har fået skiftet næsten
hele min motor, altså samtlige føler og diverse sliddele er blevet skiftet
total nye ventiler og løftere....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 10:00

Rene LArsen wrote:
> [...]
> næsten hele min motor, altså samtlige føler og diverse sliddele er
> blevet skiftet total nye ventiler og løftere....

Jeg tror du har nogle kagearme - eller rusker udstødningen i de forkerte
retninger. Prøv at se hvordan det ser ud hen over bagakslen ... er den ikke
gået på der, det kan som regel ses...

--
Per, Esbjerg

Fra : Christopher Stein

Dato : 05-07-06 10:14

Rene LArsen skrev:
> [...]
> hele min motor, altså samtlige føler og diverse sliddele er blevet skiftet

Jeg går ud fra at det er en Zetec motor (den samme som mondeoen) - Så er
fejlen det bagerste motorophæng (momentbegrænseren), det koster ca 650
hos ford og du kan skifte det på 5 min hvis du har adgang til en lift
eller grav.. 3 bolte af, pil tingen af (motoren falder ikke ud :) )sæt
ny ting på og skru boltene i.. done.. :)

Det er en meget almindelig ting på biler med zetec motoren.. :)

Fra : Rene LArsen

Dato : 05-07-06 10:43

Kan man se fejlen fra oven af ved at åbne hjelmen eller skal man under bilen
for at se denne fejl?
Det er nemlig den type motor du beskriver.

Fra : Christopher Stein

Dato : 05-07-06 10:51

Rene LArsen skrev:
> Kan man se fejlen fra oven af ved at åbne hjelmen eller skal man under bilen
> for at se denne fejl?
> Det er nemlig den type motor du beskriver.

du skal ind under bilen..
det er den runde tingest med noget gummi i og en bolg igennem der hænger
bag gearkassen.. kig på gummiet, standen osv.. hvis den aldrig er blevet
skiftet er det med 99,9 procents sansynlighed den.. :)