Knirken og Rysten ??
Fra : Yildizhan

Dato : 05-07-06 01:54

Min bil er begyndt at knirke når man kører. Dette sker når man drejer,kører
over et bump eller bremser. Den knirker endnu mere når der sidder en ved
siden af mig.

En anden fejl er at den også er begyndt at ryste når man når de 100 km i
timen. Det er som om at det er forhjulene der ryster. Rattet ryster ikke.

Det er en Mazda 323 F 1995.

Hvad kan fejlene skyldes og er det dyrt at få det repareret ??

Har tænkt mig at smide den ind til et Mazda værksted....måske den i
Tåstrup.....men aner ikke om de er dyrere end andre.

Kender i andre gode automekanikere til Mazda biler ??
Bor i Ishøj.

På forhånd tak

Fra : Christopher Stein

Dato : 05-07-06 07:22

Yildizhan skrev:
> [...]
> Tåstrup.....men aner ikke om de er dyrere end andre.
>
> Kender i andre gode automekanikere til Mazda biler ??

Det kunne være et tårnleje - selve lejet er ikke så dyrt, men du skal
have fjederbenet ud for at skifte det..
Der må da bo nogle "orange" mekanikere derovre.. ;)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-07-06 20:40

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Det kunne være et tårnleje - selve lejet er ikke så dyrt, men du skal have
> fjederbenet ud for at skifte det..
> Der må da bo nogle "orange" mekanikere derovre.. ;)

Jep, eller selve fjederen som er knækket. Det problem havde jeg i foråret,
og der var det faktisk forfjederen som var knækket helt oppe i toppen.
Det kan åbenbart være svært at se, for jeg havde den til eftersyn inden syn
hos mekanikeren, og de kunne ikke se noget og skønnede så at det var
tårnlejet. De valgte ikke at skifte det, idet det angiveligt ikke var altid,
at de blev kasseret til syn med denne fejl. Ved synet blev den så kasseret
med 1 knækket fjeder, men da jeg bad om at få skiftet begge, viste det sig
at den anden rent faktisk også var knækket - og det var ikke en ny skade.

Kurt

Fra : M

Dato : 19-07-06 00:34

> [...]
> kasseret med 1 knækket fjeder, men da jeg bad om at få skiftet begge,
> viste det sig at den anden rent faktisk også var knækket - og det var ikke

har du fundet ud af hvad der er galt har nemlig det samme problem på min mx3
fra 94...