Halløj i hytterne ! En lille beretning ~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-07-06 19:46

Halløj i hytterne

Så er man endeligt på nettet herovre fra klipperne - nemlig bornholm

Vi skulle til hundeudstilling - og jeg skulle lige se en udstilling i
Åkirkeby

Lidt foto herovre fra - og jep, det tager tæskelangt tid at koble op
via en mobilbamse ;)

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/bornholm2006/index.htm

-Jan_stevns
Pt udenby's

Fra : Thomas

Dato : 04-07-06 19:55

<jan@stevns.net> wrote in message
> [...]
> Åkirkeby
>
> Lidt foto herovre fra - og jep, det tager tæskelangt tid at koble op

Flot øse, men skal mærket være en gætteleg eller har jeg overset noget i
teksten ?

Mvh

Thomas

Fra : Basil

Dato : 04-07-06 20:08

Thomas skrev den 04-07-2006:
> <jan@stevns.net> wrote in message

> Flot øse, men skal mærket være en gætteleg eller har jeg overset noget i
> teksten ?
>

> Mvh
>
> Thomas

Jeg har set den øse før, og den er virkelig imponerende at se og høre
på.
Jeg mener at jeg så den senest til noget gammel bil træf på en ridebane
ved bakken.
Jeg kan ikke huske hvad det er for en, men den figur på køleren burde
indikere noget.
Kai

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 04-07-06 20:34

> [...]
> ved bakken.
> Jeg kan ikke huske hvad det er for en, men den figur på køleren burde

En hurtig søgning på Biltovet (på nr. plade under "min bil"), giver følgende
resultat:
"American Motor La France Speedster"
Lidt googling på det giver dette link:
http://historicwheels.org/hwc2001rally.html

Det er med andre ord en brandbil med 14,5 liters motor... ;)

/Kasper Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 10:05

Kasper Hansen [8270] wrote:

> [...]
> Lidt googling på det giver dette link:
> http://historicwheels.org/hwc2001rally.html
>
> Det er med andre ord en brandbil med 14,5 liters motor... ;)

Laver RR noget lignende - eller er det mig der husker forkert? Jeg mindes et
træf af en art i Esbjerg for en del år siden hvor den eller noget der
lignede var repræsenteret ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 04-07-06 20:30

jan@stevns.net wrote:

>Lidt foto herovre fra

Ja, det er dejligt når folk bruger deres klenodier til andet end bare
at stå på en udstilling.

På det første billede ser det ud som om Previa'en holder på en
invalideplads?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-07-06 20:47

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
> jan@stevns.net wrote:

> På det første billede ser det ud som om Previa'en holder på en
> invalideplads?

Næppe, det er nok længere tilbage i billedet. Lige ved siden af super best
indgangen.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-07-06 22:10

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev :

>På det første billede ser det ud som om Previa'en holder på en
>invalideplads?

det er pladsen ved siden af ;)

Da vi kom ud til bilen igen - med alle pakkenellikerne - opdagede vi
da at Bornholm også har deres andel af fjolser - en snedig person
havde plantet en gammel rusten mazda klods op af vores venstre side

Nuvel - siden han/hun ikke havde låst bilen , måtte vi jo bare løfte
den væk ;)

Fra : Leonard

Dato : 05-07-06 08:03

jan@stevns.net wrote:

>det er pladsen ved siden af ;)

Jeg var lige ved at være bekymret for om der var sket noget med dit
gangtøj

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 08:24

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev :

>Jeg var lige ved at være bekymret for om der var sket noget med dit
>gangtøj

mit fejler ikke noget - men vi kan egentligt godt få invalideskilt pga
"fruens" kondition. (hun er blevet tilkendt ip)

hun tager nu ikke skade af at bevæge sig .... hehe ;)

Fra : Fam. Olsen

Dato : 05-07-06 11:18

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Da vi kom ud til bilen igen - med alle pakkenellikerne - opdagede vi
> da at Bornholm også har deres andel af fjolser - en snedig person
> havde plantet en gammel rusten mazda klods op af vores venstre side

Nå jae, vi gør skam meget for turisterne herovre. LOL.

> Nuvel - siden han/hun ikke havde låst bilen , måtte vi jo bare løfte
> den væk ;)

Så kan han lære det kan han.

MVH Niels

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-07-06 20:41

Konen spørger hvor linket til alle hundebillederne fra hundeudstillingen
blev af?
(har selv Berner hund af typen der kun fælder to gange om året - 1.halvår og
2. halvår.

kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-07-06 22:08

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev :

>Konen spørger hvor linket til alle hundebillederne fra hundeudstillingen
>blev af?

De ligger nu på denne side
http://www.froerup.dk/jan/bornholm2006/index.htm

>(har selv Berner hund af typen der kun fælder to gange om året - 1.halvår og
>2. halvår.

Kender det så udemærket .... ;)

Fra : MK

Dato : 04-07-06 22:12

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Lidt foto herovre fra - og jep, det tager tæskelangt tid at koble op
> via en mobilbamse ;)
> www.dkfritidbil.dk/fotostorier/bornholm2006/index.htm

Den gamle slæde der har været med til historisk motorræs et
par gange. Sidst på Sturup løb bremserne varme således, at
han for enden af langsiden måtte tage escape-ruten

Fra : Fam. Olsen

Dato : 05-07-06 11:15

> [...]
> Åkirkeby
>
> Lidt foto herovre fra - og jep, det tager tæskelangt tid at koble op

Jamen velkommen til øen da

Fed gammel bil. Det er måske ved at være tid til det årlige veteranbilsrally
der afholdes herovre hvert år. Det er altid en oplevelse værd.

MVH Niels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 16:36

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev :

>Jamen velkommen til øen da

Jo tak da ;)

Jeg er nu tilbage på djævleøen igen ... eller "derovre" som det siges

>Fed gammel bil. Det er måske ved at være tid til det årlige veteranbilsrally
>der afholdes herovre hvert år. Det er altid en oplevelse værd.

Jepper - jeg fik set en del - men kameraet gik udu i varmen ;(

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 17:42

On Tue, 04 Jul 2006 20:46:07 +0200, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>Åkirkeby
>
>Lidt foto herovre fra - og jep, det tager tæskelangt tid at koble op

Var du også der? Vi luftede OES'en i ringen ved siden af. Der var
mange sjove biler på Bornholm - kørte sågar bag to ældre sager af
typen Ford til færgen (de var høje og sorte - og langsomme
Jeg har iøvrigt ti gode råd til feriebilister på bedding Det
første er naturligvis at holde så langt til venstre som muligt med 30
- de andre skal også nyde udsigten
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi