Motorolie til Passat TDI, årgang 2005.
Fra : Michael Døj

Dato : 04-07-06 18:19

Hej, og god sommer.

Min Passat beder om olie.
Jeg ved, at jeg skal bruge en 0W-30 LL2 olie, men det har jeg ikke kunnet
finde på de 5 tanstationer, jeg indtil videre har været på.
Kan jeg bruge en 0W-30 olie, for eksempel fra Castrol, altså uden LL2?

På forhånd tak
Michael Døj, Esbjerg

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-07-06 18:25

"Michael Døj" <mdzebra@dojsgiraf.dk> wrote in message
> [...]
> finde på de 5 tanstationer, jeg indtil videre har været på.
> Kan jeg bruge en 0W-30 olie, for eksempel fra Castrol, altså uden LL2?

Skal du bruge det her og nu, så tag noget diskret tøj og et par gamle
solbriller på, og gå i THansen - der har de både LL2 og LL3
Har du tid til at vente et par dage, kan du jo bestille det hos
www.landberg.dk - han reklamerer med at være landets billigste.

Andreas m. Hansen

Fra : MacX

Dato : 04-07-06 18:24

On 2006-07-04 19:18:41 +0200, "Michael Døj" <mdzebra@dojsgiraf.dk> said:

> [...]
> kunnet finde på de 5 tanstationer, jeg indtil videre har været på.
> Kan jeg bruge en 0W-30 olie, for eksempel fra Castrol, altså uden LL2?

LL står vel bare for longlfe... Kig i instruktionsbogen under
motordata, og der kan du se hvilke specifikationer olien skal
overholde... Den hedder noget med VW xxx et eller andet. Kan fås på de
fleste tankstaioner.

Mvh
Otto

Fra : Møller

Dato : 04-07-06 18:39

> [...]
> finde på de 5 tanstationer, jeg indtil videre har været på.
> Kan jeg bruge en 0W-30 olie, for eksempel fra Castrol, altså uden LL2?

Find din olie her:

http://www.castrol.com/castrol/castrolhomepage.do?categoryId=3165

Under smøretabel.
Møller