Overskridelse af syn.
Fra : Michael Westi

Dato : 04-07-06 10:12

Skal have min bil synet på mandag 10 juli.
Nu er den pt. på værksted for service, og det viser sig at den skal have
lavet en del for at gå igennem (bremser, rør, ophæng ect).
Og tidmæssigt passer det dårlig nu, da de enten går på ferie eller er booket
totalt op.

Skæringsdato for bilen er 12 juli.

Hvor meget må den overskride et syntidspunkt?

Mvh Michael

Fra : Martin Nielsen

Dato : 04-07-06 10:49

> Hvor meget må den overskride et syntidspunkt?

Det "må" du lige til du møder en panser. De klipper pladerne når de ser dem
efter d 12.

Mange oplever derfor at være heldige og kører videre helt op til et år efter
datoen.

Fra : Rene LArsen

Dato : 04-07-06 11:08

ring til syns hallen og bestil en ny tid fortæl dem den er på værksted for
at blive gjort klar

så har du jo gjort lidt for at vise du ikke har glemt det med vilje

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-07-06 14:20

Martin Nielsen wrote:

> Det "må" du lige til du møder en panser. De klipper pladerne når de
> ser dem efter d 12.

Hvor i alverden har du dog det fra?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-06 16:32

> Hvor i alverden har du dog det fra?

Tja på et eller andet tidspunkt efter skæringdatoen GØR de det
Min fætter har da oplevet at politiet troppede op på hans bopæl for at hente
pladerne.

Desuden kan det næppe komme som en overraskelse at bilen skal til syn en
gang i mellem og heller ikke at den altid skal kunne gå i gennem...sålænge
der er plader på.

Men det er vel heller ingen katastrofe at få hentet pladerne, så må man bare
købe nye plader når man engang får synet bilen.......og så tage ved lære af
at få lavet bilen i god tid.

--
Tom

Fra : MK

Dato : 04-07-06 17:11

> Tja på et eller andet tidspunkt efter skæringdatoen GØR de det
> Min fætter har da oplevet at politiet troppede op på hans bopæl for at
> hente pladerne.

Men næppe "dagen efter" - jeg har tidligere beskrevet "reglerne"
i denne gruppe og ikke mindst udlevet dem uden problemer...

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-07-06 11:45

> Men næppe "dagen efter" - jeg har tidligere beskrevet "reglerne"
> i denne gruppe og ikke mindst udlevet dem uden problemer...

Kommer meget an på hvilken emsig betjent du møder! Hvis den er over syn 1
dag og du hverken har en ny tid osv så er der intet der forhindrer ham i at
indsamle lidt blik. Om han så gør det i praksis er meget op og ned.

Men jo man kan sagtens blæse videre. Kender en det gjorde det 1 år og lod
som ingenting lige til en morgen den stod uden plader.

Fra : MK

Dato : 06-07-06 18:03

> [...]
> dag og du hverken har en ny tid osv så er der intet der forhindrer ham i

Nej - betjenten kan nemlig ikke se den i systemet dag 1.
Det kan han først langt senere jvf. min tidligere redegørelse...

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 04-07-06 13:25

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
> totalt op.
>
> Skæringsdato for bilen er 12 juli.
>
> Hvor meget må den overskride et syntidspunkt?

Jeg har læst et sted på nettet at der arbejdes på et bødesystem vedr "glemt"
syn. Mener at der var tale om at en "afmontering" af plader på offentlig vej
ville udløse en bøde på 5kkr.

Benny