tandrem???
Fra : Jønne

Dato : 02-07-06 18:45

står og skal skifte tandrem på min fors escord st 1,6 16v 95'

hvordan skifter man på denne??

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 20:43

"Jønne" <jonne@REMOVEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> står og skal skifte tandrem på min fors escord st 1,6 16v 95'
>
> hvordan skifter man på denne??

Man kører den til mekanikeren.
De folk som kan det, de har ikke behov for at spørge

Det er en større operation hvor motoren skal klodses op og motorophæng
afmonteres og meget andet

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-07-06 21:11

> Man kører den til mekanikeren.
> De folk som kan det, de har ikke behov for at spørge
>
> Det er en større operation hvor motoren skal klodses op og motorophæng
> afmonteres og meget andet

Med mindre man er meget habil med værktøj skal man nok ikke begynde selv,
det vil jeg give dig ret i. Men på en Escort skal man nu ikke klodse noget
op, det gøres med motoren på plads. I en Fiesta skal man vist klodse op.
Opgaven tager vel et par timer, for en med rutine.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 21:17

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op.
> Opgaven tager vel et par timer, for en med rutine.

Hvis det er en Zetec motor så vil jeg nu nok mene at man er NØD til at pille
motorophænget af og så skal man klodse motoren op, men ok jeg kan tage fejl

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-07-06 21:33

> Hvis det er en Zetec motor så vil jeg nu nok mene at man er NØD til at
> pille motorophænget af og så skal man klodse motoren op, men ok jeg kan
> tage fejl

Jeg har nu heller aldrig selv prøvet det, læste bare hvad der stod i
manualen.

Niels

Fra : Christopher Stein

Dato : 03-07-06 07:20

Niels Bengaard skrev:

> Jeg har nu heller aldrig selv prøvet det, læste bare hvad der stod i
> manualen.
>
> Niels

motorophænget skal afmonteres i venstre side (når du står foran bilen),
ellers kan du ikke komme til remmen.. - og dermed skal den også klodses
op.. :)

Fra : Møller

Dato : 03-07-06 11:23

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> wrote in message

> motorophænget skal afmonteres i venstre side (når du står foran bilen),
> ellers kan du ikke komme til remmen.. - og dermed skal den også klodses
> op.. :)

Så er det vel ikke så slemt: det er vel bare at finde en klods der passer

En rem er vel en rem, man sætter vel bare den nye på som den gamle sad
Og stramning klares vel med en tommelfinger

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-07-06 00:44

Hr. Møller skrev:

> Så er det vel ikke så slemt: det er vel bare at finde en klods der
> passer

Smid aldrig noget væk!

> En rem er vel en rem, man sætter vel bare den nye på som den gamle sad

Det' jo dét!

> Og stramning klares vel med en tommelfinger

På min GSi skulle man liiige kunne vinkle remmen 90 grader - dét er da god
værkstedshumor!
Hans
http://kortlink.dk/26dh