Gløderørslampe blinker
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 02-07-06 17:35

Hej
Jeg er lige kommet hjem fra 300 km's kørsel i bagende hede i min Mazda DiTD
uden aircon ;c(
Så jeg lugter også forfærdeligt.
Der blev kørt raskt til, ca. 150 km/t på motorvejen.
Pludselig begynder gløderørslampen at blinke lidt, derefter lidt mere, helt
uregelmæssigt. Resten af vejen blinker den indimellem, uden fast mønster.
Hva' faen er der galt?
Kan nogen hjælpe?

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-06 17:40

Michael Kirkegaard skriver:

> [...]
> uregelmæssigt. Resten af vejen blinker den indimellem, uden fast mønster.

Hvad siger brugsanvisningen ?

> Kan nogen hjælpe?

En knækket ledning...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 02-07-06 17:49

> Michael Kirkegaard skriver:

> Hvad siger brugsanvisningen ?

Brugsanvisningen siger "elektronisk fejl i gløderørssystemet, kontakt Mazda
med det samme"
Det skriver de jo bare pæren går ud.
Og det er søndag...piv piv.

< Kan nogen hjælpe?

> En knækket ledning...

Ja, sikkert nok.
Kan det være gløderørene der er ved at sige farvel?
Hvor meget koster sådan en udskiftning af alle gløderør?

Jeg tænkte på at tage strømmen fra bilen og på den måde resette computeren,
måske det kan hjælpe?

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-06 17:54

Michael Kirkegaard skriver:

> Ja, sikkert nok.
> Kan det være gløderørene der er ved at sige farvel?

Det kan det også være.

> Hvor meget koster sådan en udskiftning af alle gløderør?

Pas.

> Jeg tænkte på at tage strømmen fra bilen og på den måde resette computeren,
> måske det kan hjælpe?

Næppe.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 02-07-06 21:57

> Michael Kirkegaard skriver:

> Det kan det også være.

> Pas.

> Næppe.

Nå, det må blive aut. Mazda imorgen...
pis...

Michael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-07-06 05:08

Michael Kirkegaard wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:44A7FA30.FF86D1F9@du.kan.finde.den...

> Nå, det må blive aut. Mazda imorgen...

Mon ikke at de kan læse fejlkoder ud?

> pis...

Sagde du ikke at det var en Mazda?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-06 05:12

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Sagde du ikke at det var en Mazda?

Det kan være at den er begyndt at bruge olie ???

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 03-07-06 15:23

> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Det kan være at den er begyndt at bruge olie ???

Ja, ca. 5 liter ved olieskift....

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 03-07-06 15:23

> Mon ikke at de kan læse fejlkoder ud?

> Sagde du ikke at det var en Mazda?
>
> :)

Jo, der er bare så sjældent at der er noget ivejen med en Mazda, så jeg kan
næsten ikke huske hvor fa'en værkstedet er lokaliseret henne..

Der er jo en helt anden snak med VW, ik sandt?

hehe

Michael (Der lige har fået at vide at det sikkert er et gløderør der er
dødt.)