import af bil fra D
Fra : fagus

Dato : 02-07-06 09:16

Er der nogen ide i at importere en nyere brugt bil fra tyskland.
Er intereserede i en VW touran 2,0 fsi som i danmark kan fås fra ca.
315-325,000.årg 2004 km.100,000.
Har lidt svært ved at gennemskue afgiften på SKAT`s hjemmeside
Har set dem i Tyskland fra 100,000 og op.
fagus

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 02-07-06 13:34

Hvis du tager prisen hos en forhandler i DK, så kan du som tommelfingerregel
regne med at skulle betale 60% af den pris i afgift.

/Claus

Fra : Skovge

Dato : 03-07-06 11:38

> [...]
> 315-325,000.årg 2004 km.100,000.
> Har lidt svært ved at gennemskue afgiften på SKAT`s hjemmeside
> Har set dem i Tyskland fra 100,000 og op.

Har selv gode erfaringer med at importere fra Tyskland - har hentet hhv. en
Audi A6 avant turbo og en Audi A6 3,0 V6 - med en besparelse på 50k/60k i
forhold til danske forhandlerpriser + bilerne har alt i udstyr (læder,
klima, bose sound system, tiptronic/multitronic gearkasse,
multifunktionsrat, navigation, elektriske solgardiner, elsæder osv. osv.).

Man skal selvfølgelig være opmærksom på tyskernes forkærlighed for at
"justere" lidt på kilometertallet, så man skal kigge sig godt for og finde
en autoriseret forhandler man har tillid til + få gået bilen grundigt
igennem og kontrolleret mekanisk og optisk af en fagmand - personligt har
jeg valgt at lade et firma varetage hjemkørslen, et koster selvfølgelig
noget, men så er de garanter for at alt er i orden, deres forsikring dækker
transporten både i tyskland og i danmark og de forestår toldsyn m.m. og
besparelsen er stadig stor i den sidste ende.

Fra : Uni Bull

Dato : 03-07-06 15:47

"Skovge" <webmail@atomicdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres forsikring dækker transporten både i tyskland og i danmark og de
> forestår toldsyn m.m. og besparelsen er stadig stor i den sidste ende.

Hvilket firma?

Jeg har også importeret - den helt store fordel er i mine øjne det langt
større udvalg af biler i Tyskland frem for i Danmark...

--
Uni Bull
Vallensbæk