Valg af dækstørrelse kontra komfort
Fra : MacX

Dato : 01-07-06 14:56

Hej

Jeg får snart min nye Pug 207, og skal have købt et sæt alufælge til
den... Jeg har lært af mine tidligere biler, at for lav profil er roden
til problemer og dårlig komfort. Senest har jeg kørt 225/40-18 med en
hård undervogn (Bilstein Sprint), og det var virkelig meget
ukomfortabelt og følsomt - så vil have en mellemting...

Den nye bliver standart leveret med 195/55-16, og har tænkt på
størrelsen 205/45-17. Vil en 45'er profil være ukomfortabel?

Mvh
Otto

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-06 15:22

MacX wrote:
> [...]

> Den nye bliver standart leveret med 195/55-16, og har tænkt på
> størrelsen 205/45-17. Vil en 45'er profil være ukomfortabel?

Jeg tvivler - der er vel ingen hård undervogn på den som du havde på den
gamle ?

Jeg kører med 40 og synes den ligger godt på vejen, også når der er noget
der rykker den i halen (cv).

--
Per, Esbjerg