centrallås?
Fra : tb

Dato : 01-07-06 14:14

Centrallåsen i bagegerummet virker ikke
Hvad er galt?

Har haft selve mekanismen ude og givet den 12v. Den kører fint
har målt på stikket nr jeg åbner og låser. Den siger ca -2v og +2v. ALT
for lidt ja, men den får kun strømmen et splitsekund, så jeg formoder at mit
digitale meter ikke når at komme op på 12 før den er væk igen

Altså : Der er strøm og den virker. Hvad er galt?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-07-06 14:47

On Sat, 1 Jul 2006 15:14:25 +0200, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>digitale meter ikke når at komme op på 12 før den er væk igen
>
>Altså : Der er strøm og den virker. Hvad er galt?
Du ved ikke om den får strøm for du kan jo ikke måle det. (Det siger
du indirekte selv)

Find en egnet metode at måle med, en prøvelampe er nok bedre end dit
instrument.

Mål på en af de servoer i dørene der virker, så ved du måske lidt om
hvad du kan forvente at måle.

Fejlårsag er med stor sandsynlighed dårlige forbindelse(r).
Kontroller alle stik/kabelsko/crimp/samlinger på vejen fra
kontrolboksen til servoen.

/Hans

Fra : tb

Dato : 01-07-06 15:40

> Fejlårsag er med stor sandsynlighed dårlige forbindelse(r).
> Kontroller alle stik/kabelsko/crimp/samlinger på vejen fra
> kontrolboksen til servoen.

Hmm, er du klar over hvor godt gemt sådanne ting er i en nyere moderne bil
:-/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-07-06 16:04

On Sat, 1 Jul 2006 16:40:11 +0200, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>Hmm, er du klar over hvor godt gemt sådanne ting er i en nyere moderne bil
>:-/

Ja, men der er ingen der kan fortælle dig præsist hvor fejlen ligger,
der skal fejlsøgning til.

Ellers er der flere autoelektroværksteder der lever af af rette bla.
fejl som den du har.

/Hans

Fra : tb

Dato : 01-07-06 22:24

> Ja, men der er ingen der kan fortælle dig præsist hvor fejlen ligger,
> der skal fejlsøgning til.
>
> Ellers er der flere autoelektroværksteder der lever af af rette bla.
> fejl som den du har.

nå, men sådan et central låsesystem. kan jeg bare "koble mig på" en af de
andre? Der er sådan en låsedims til benzindækslet også, og det er meget tæt
på = nemt at trække et kabel fra, såfremt det er kablet der er problemer
med... Eller har de alle en seperat leder fra styringsboksen?

Fra : martin bjerre

Dato : 02-07-06 17:58

prøv at kigge på ledningen der går ud i bagklappen.....der finder du din
fejl

Martin

Fra : tb

Dato : 03-07-06 19:45

> prøv at kigge på ledningen der går ud i bagklappen.....der finder du din
> fejl

DAMN i er seje Jep. Det VAR det. nu har jeg så trukket et nyt kabel
(det tog en del mere end 5min...), og alt virker

takker for hjælpen!