|
| Metallak eller ej? Fra : Anders Olsen |
Dato : 01-07-06 12:50 |
|
Jeg har sakset følgende:
-------------
I modsætning til almindelig lak består metallak af to dele:
* Farve med metalspåner
* Klar lak, der beskytter mod iltning, sollys og forurening
Der er således fornuft i at betale merprisen på godt 4.000 kr. for
metallic-udgaven. Blot maner det en smule til eftertanke, at merprisen
for metallic i Tyskland er på under 600 DM eller omtrent det halve af
prisen i Danmark...
Vær opmærksom på, at begge laktyper skal bruge flere måneder til at
hærde færdigt. Det er prisen for mere miljøvenlige lakker.
-------------
Kilde http://www.octaviaklub.dk/lak.htm.
Hvori består fornuften? Er en standardbil ikke lakeret og beskyttet?
--
Anders Olsen
| |
Niels Bengaard (01-07-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 01-07-06 13:11 |
|
> Hvori består fornuften? Er en standardbil ikke lakeret og beskyttet?
Metallak er bedre end normal lak i det lange løb. Ingen har vel set en meget
mat bil med metallak, det skyldes mig bekendt den klare lak ovenpå.
Niels
| |
Jørgen M. Rasmussen (01-07-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 01-07-06 16:00 |
|
"Anders Olsen" <andersolsenDOLPH@gmail.com> skrev i en meddelelse
> * Farve med metalspåner
> * Klar lak, der beskytter mod iltning, sollys og forurening
>
Det passer så ikke, kun meget dyre special-lakker indeholder crom el. lign.,
vi andre må nøjes med noget plastic-perlemor-lookalike-noget. Og i dag
benytter de fleste 2lags-lak, dækfarve + klarlak, uanset farve, for at
forhindre blegning..
> Der er således fornuft i at betale merprisen på godt 4.000 kr. for
> metallic-udgaven.
Det er humburg, skjult fortjeneste, at forlange ekstra for "metal", arbejdet
og matrialeforbrug er det samme. Men går den, så går den ;).
| |
AS (02-07-2006)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 02-07-06 00:47 |
|
"Anders Olsen" <andersolsenDOLPH@gmail.com> wrote in message
news:44a66163$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Blot maner det en smule til eftertanke, at merprisen
> for metallic i Tyskland er på under 600 DM eller omtrent det halve af
> prisen i Danmark...
Du ved sikkert, at selve bilen i Tyskland eller noget andet land koster
højst halvdelen som i Danmark...
| |
Ukendt (02-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-07-06 08:31 |
|
"Anders Olsen" <andersolsenDOLPH@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:44a66163$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hvori består fornuften? Er en standardbil ikke lakeret og beskyttet?
En rød lak er ikke et fornuftigt køb, medmindre du er over den mere
oftere end een med metalliclak.
Seneste skrækeksempel er en rød Opel Merriva.
Den var falmet rød som 'i gamle dage'.
Så undgå en rød bil hvis du vil være sikker.
Metallic-udgaverne er bedst, kræver mindst
pleje, og står pænere i længere tid.
| |
ledtrading@gmail.com (02-07-2006)
| Kommentar Fra : ledtrading@gmail.com |
Dato : 02-07-06 10:45 |
|
Lars Fragstrup wrote:
> Hvor får du prisen i DM fra.....Tyskland har i
> flere år brugt Euro....Så den må være en
> gammel artikel du sammenligner med.
Jeg har angivet en kilde:
http://www.octaviaklub.dk/lak.htm
--
Anders Olsen
| |
|
|