Benzinbestandig lapning
Fra : GB

Dato : 30-06-06 15:36

Jeg har et lillebitte hul i pumpeslangen fra benzintanken, som desværre
gør, at bilen lugter kraftigt af benzin, hvis jeg fylder tanken helt op
(ikke hvis jeg fylder op minus ti liter, cirka). Jeg skal selvfølgelig have
lavet det ordentligt, men der skal bruges et armatur, som dels er næsten
umuligt at få fat i (siger min mekaniker) og er vanvittigt dyrt at få
skiftet, og min bankkonto er lige blevet drænet af en mekanikerregning...

Kan man lave et eller andet midlertidig klamphugger-fix med epoxy og
glasfiber - eller gaffertape - eller tyggegummi - eller hvadsomhelst? Eller
skal jeg bare lade være med at fylde tanken helt?

GB

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 17:22

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller
> skal jeg bare lade være med at fylde tanken helt?

Så kan man bare klippe det utætte stykke ud og erstatte med alm,
benzinslange med 2 stk spændebånd. Dette har jeg gjort under min bil og det
holder nu på 3. - 4. år eller sådan.

--
Tom

Fra : GB

Dato : 30-06-06 19:44

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Så kan man bare klippe det utætte stykke ud og erstatte med alm,
> benzinslange med 2 stk spændebånd. Dette har jeg gjort under min bil
> og det holder nu på 3. - 4. år eller sådan.

Tak for tipset! D'oh!

GB