"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:44a57323$0$13952$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Hej
>
> Hvordan er benzinpumpen drevet på en Lancer ??
Da det drejer sig om en '97 har den givetvis indsprøjtning og med høj
sandsynlighed elektrisk benzinpumpe.
> For selv at teste dette ganske uvidenskabeligt, så kan man prøve at
> afmotntere benzinpumpen og stikke en skruetrækker eller lign ned i
> hullet under den, når man så så tørner motoren skulle skruetrækkeren
> gerne bevæge sig op og ned.
> Hvormeget den skal bevæge sig er lidt af et skøn, men prøv at holde
> det op imod den vandring der er på benzinpumpen, er denne eks. 1,5
> cm, skal skruetrækkeren bevæge sig ikke under 1 cm
> De konkrete data kan evt, finde i en Haynes manual
>
> Dette forslag er under forudsætning af at pumpen er drevet som
> beskrevet, jeg kender ikke noget konkret til en lancer.
Jeg er næsten sikker på, at den er elektrisk, så det er nok ikke smart at
stikke en skruetrækker i den...
> At manglende benzinpumpetryk skulle have indflydelse på manglende
> accelration, er for mig meget uforståeligt, da de 2 ting intet har med
> hinanden at gøre.
> Manglende benzinpumpetryk, vil give udsættere ved stor belastning og
> lave omdrejninger, og igen ved meget voldsomme og langvarige
> accelrationer.
Mjah - men det gør igen at bilen vil accelerere langsommere. I disciplinen
80-160 km/t hentede min Vectra mere end 2 sekunder ved at få en frisk
benzintryksregulator...
--
mvh H3nrik!
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1471
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1622