Playstation og dvd i bilen
Fra : Kawa Rider

Dato : 30-06-06 19:45

Skal køre til Italien på ferie om et par uger og har i den forbindelse tænkt
mig at overraske unger med et par skærme så de kan spille PS2 og se dvd i
bilen.

Jeg skal bruge 2 skærme og der behøves kun at være dvdafspiller i den ene.

Er der nogen der har nogle anbefalinger med hensyn til skærm og
strømforsyning til PS2'en.

Fra : Anders Winther

Dato : 29-06-06 20:05

"Kawa Rider" <Spam@Spam.com> wrote in message
> Skal køre til Italien på ferie om et par uger og har i den forbindelse
> tænkt mig at overraske unger med et par skærme så de kan spille PS2 og se
> dvd i bilen.
Skal de have hver deres PS2 at spille på? Eller skal der bare vises det
samme på begge skærme?
Jeg vil tro at de fleste to-skærms DVD-afspillere har en indgang som PS2'en
kan kobles på. Men så er det jo også kun én PS2 der kan bruges.
Et eks.:
<http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000Ye0K15Ir?ProductID=xcHD4QFWq0QAAAEE75RCv6kT&CatalogCategoryID=8q_D4QFWVIgAAAEFqPj0yV1r&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=MATSUI%20PL7070>

> Jeg skal bruge 2 skærme og der behøves kun at være dvdafspiller i den ene.
Der er da indbygget DVD-afspiller i PS2'en, så i princippet har du ikke brug
for DVD-afspiller i skærmene.

> Er der nogen der har nogle anbefalinger med hensyn til skærm og
> strømforsyning til PS2'en.
Jeg vil anbefale dig at se hvad der står på strømforsyningen (du ved volt og
ampere) til PS2'en og så kontakte en elektronik forhandler (f.eks.
www.brinck.dk) og spørge hvad de har.
Alternativt så kan man vel bare købe en 12 V til 220 V konverter..

Mvh.
Anders

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 30-06-06 08:30

[snip]
> Alternativt så kan man vel bare købe en 12 V til 220 V konverter..

Harald-møgborg har en 300W konverter der ser ud til at være rimelig OK
kvalitet (har lige købt én) - til 295,-.

Så har man 230V til PC, PS2, DVD, TV, løbebånd, kædesav (ikke for stor),
surroundforstærker og harddiskrecorder, og hvad man nu ellers ikke kan
undvære på turen til badelandet

Mvh
Michael

Fra : MRN

Dato : 30-06-06 16:14

> Harald-møgborg har en 300W konverter der ser ud til at være rimelig OK
> kvalitet (har lige købt én) - til 295,-.

Den er ihvertfald udemærket kvalitet. Jeg købte sådan en og så et 60ah
batteri da vi skulle på festival.

Den kunne både trække Boomblaster, lyskæde, pumpe til luftmadrassen og
diverse mobil-opladere!

Og det holdt sgu strøm fra torsdag middag til søndag formiddag!

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins

Fra : MK

Dato : 01-07-06 07:02

"Kawa Rider" <Spam@Spam.com> skrev i en meddelelse

> Skal køre til Italien på ferie om et par uger og har i den forbindelse
> tænkt mig at overraske unger med et par skærme så de kan spille PS2 og se
> dvd i bilen.

Sidste sommer mødte vi en familie på et fransk Formule 1 hotel.
De havde sån et anlæg monteret, og det var en vild succes. Ikke
at børnene "hang" i PC'en hele tiden, men det element med at
"Far! - er vi der ikke snart" var fuldkommen væk. Ungerne spurgte
istedet - "Far altså - hvornår kører vi" :)