Skal den til syn igen ??
Fra : Bob \(-:

Dato : 29-06-06 18:19

jeg har kik på en veteranbil der står pt uden plader på (Afmeldt for 3 mdr .
siden) den er synet for
8 måneder siden.
Skal den så til syn igen ?? , hvis jeg så køber den ?

Hilsen Robert

Fra : KubikH

Dato : 29-06-06 18:26

"Bob (-:" <SLETDETTEHERmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden) den er synet for
> 8 måneder siden.
> Skal den så til syn igen ?? , hvis jeg så køber den ?

Nej det skal den ikke
Reglen er at et syn holder 1 år, på en bil ældre end 10 år.
Mvh
Niels

Fra : Bob \(-:

Dato : 29-06-06 18:46

> Nej det skal den ikke
> Reglen er at et syn holder 1 år, på en bil ældre end 10 år.
> Mvh
> Niels

okay tak, men jeg mente bare der var også noget med at når en veteranbil
skifter ejer
skal den synes igen ??

Hilsen Robert

Fra : KubikH

Dato : 29-06-06 20:29

> mdr

> okay tak, men jeg mente bare der var også noget med at når en veteranbil
> skifter ejer
> skal den synes igen ??
>
> Hilsen Robert

Næ ikke at jeg ved af !!
Men ellers er det da nemt at aftale at et ejerskifte er indregnet i handlen,
forstået sådan at sælger leverer den omregistreret i dit navn
Men du kan jo ringe til motorkontoret og fore¨spørge .
Mvh
Niels

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-06-06 20:28

KubikH wrote:

> Nej det skal den ikke
> Reglen er at et syn holder 1 år, på en bil ældre end 10 år.
> Mvh
> Niels

Ahva for en fisk??? Hvorfor fa'en kunne min golf2 fra 84 så holde 2 år
hver gang den havde været til syn? Der er specielle regler for
veteranbiler, http://www.fstyr.dk/sw71460.asp siger hver 8. år når den
er registreret til veterankørsel.

Desuden er der reglen om at hvis den har været synet SENEST 6 måneder
før planlagt syn (dvs. månedsdatoen på reg-test) så erstatter dette syn
periodesynet (medmindre synet var et registreringssyn, så kommer der ny
månedsdato på attesten). Jeg ved dog ikke om denne regel også gælder for
veteranbiler, men kunne da godt forestille mig at den gør.

Thomas

Fra : Bob \(-:

Dato : 29-06-06 20:56

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> Ahva for en fisk??? Hvorfor fa'en kunne min golf2 fra 84 så holde 2 år
> hver gang den havde været til syn? Der er specielle regler for
> [...]

jeg tror der menes 1 år uden plader på , og så skal du til syn før pladerne
kan komme på igen

Hilsen Robert

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-06-06 21:43

Bob (-: wrote:

> jeg tror der menes 1 år uden plader på , og så skal du til syn før pladerne
> kan komme på igen

Ja, OK, på den måde, ja så er der noget om det:
http://www.fstyr.dk/sw72506.asp

Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-06-06 19:19

Thomas Rasmussen wrote:

> Ja, OK, på den måde, ja så er der noget om det:
> http://www.fstyr.dk/sw72506.asp

Ja, det ved vi godt ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-06 20:35

Thomas Rasmussen wrote:

> Ahva for en fisk??? Hvorfor fa'en kunne min golf2 fra 84 så holde 2 år
> hver gang den havde været til syn?

Nok fordi den var på plader. Prøv at pille pladerne af og se om den så
holder mere end et år ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : GB

Dato : 30-06-06 15:10

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.too.invalid> wrote in news:44a429d7$0$15785
$14726298@news.sunsite.dk:

> Ahva for en fisk??? Hvorfor fa'en kunne min golf2 fra 84 så holde 2 år
> hver gang den havde været til syn?

Min Volvo fra 1998 bliver periodisk synet hvert andet år. Jeg lurede osse
lige en ekstra gang...

GB