Hvor er de ordentlige biler??
Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 22:17

Der er selvfølgelig lidt ironi i overskriften, men er der ikke nogen her i
gruppen som har nogle "ordentlige" biler så'n fra 7-800.000 kr. og opefter?
Man bliver lidt træt af at læse om løse vinduesvisker-arme på en '92 Escort
og ujævn motorgang på en 18 år gammel Mitsubishi osv.

/Peter

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-06-06 22:25

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> Man bliver lidt træt af at læse om løse vinduesvisker-arme på en '92
> Escort og ujævn motorgang på en 18 år gammel Mitsubishi osv.

Hej Peter

De har ikke råd til internet adgang

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA (som har kostet 700.000 engang )
Toyota Previa 2.4i

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-06-06 22:35

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev > De har ikke råd til internet
adgang

Vel har vi da så, vi er bare ude at køre hele tiden.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 22:53

> [...]
> Man bliver lidt træt af at læse om løse vinduesvisker-arme på en '92
> Escort og ujævn motorgang på en 18 år gammel Mitsubishi osv.

Jeg synes det er hverdagsbilerne som er mest interessante at høre om.
Man blir omvendt også træt af TopGear, når de kun tester
superbiler...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-06-06 22:55

In article <44a2fa37$0$20311$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Torbn" <-> wrote:

> "PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse
>
> Jeg synes det er hverdagsbilerne som er mest interessante at høre om.
> Man blir omvendt også træt af TopGear, når de kun tester
> superbiler...

Jeg er rørende enig... Bilmagasinet og alle de "fantastiske" blade som
har et indhold af superbiler i millionklassen gider jeg slet ikke læse
om..

Selvfølgelig er en Ferrari da fed.. men altså... det er nu mere
interessant at læse om den nye SAAB, nye BMW eller lign. biler som vi
"alle" har mulighed for at købe.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 23:00

> [...]
>
> Selvfølgelig er en Ferrari da fed.. men altså... det er nu mere
> interessant at læse om den nye SAAB, nye BMW eller lign. biler som vi

hmmm de er da omtrent lige så uopnåelige for menigmand (før de er 10 år
gamle).
SAAB og BMW i mellemklasserne koster jo mere end hvad vores hus gør her på
landet

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 08:15

> [...]
> gamle).
> SAAB og BMW i mellemklasserne koster jo mere end hvad vores hus gør her på

Så kan du drømme i 10 år :). Der ud over har du da ret.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 10:09

In article <44a2fbe4$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
> gamle).
> SAAB og BMW i mellemklasserne koster jo mere end hvad vores hus gør her på

Det behøver jo ikke være topmodellerne :))

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 18:42

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det behøver jo ikke være topmodellerne :))

Njaa... hvis det ikke er noget nær en topmodel, er de jo ikke meget sjovere
end hvilken som helst anden bil.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 18:56

In article <44a410b6$0$15787$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Njaa... hvis det ikke er noget nær en topmodel, er de jo ikke meget sjovere
> end hvilken som helst anden bil.

Behøver det heller ikke.. Selvom jeg nu hygger mig gevaldigt hver gang
jeg er ude og køre :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 19:24

Martin Johansen [6000] skrev:

> Behøver det heller ikke.. Selvom jeg nu hygger mig gevaldigt hver gang
> jeg er ude og køre :)

Ville du have det lige så sjovt i en Saab 9000 med en flad 150hk motor ?

Nej vel... der skal være lidt gods i det

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 20:26

In article <44a41a7f$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Ville du have det lige så sjovt i en Saab 9000 med en flad 150hk motor ?

Absolut ikke :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 29-06-06 23:13

> Ville du have det lige så sjovt i en Saab 9000 med en flad 150hk motor ?
>
> Nej vel... der skal være lidt gods i det

Dét er faktisk den mest harmoniske 9000, så'n en 2,3i, med 150 Hk.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 23:19

In article <44a45056$0$20274$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> Dét er faktisk den mest harmoniske 9000, så'n en 2,3i, med 150 Hk.

Harmoni = kedsomhed :)

Den kører rigtig godt sådan en 150Hk... som 170Hk virker bilen
lettere... som 225Hk.. virker den som et bæst... )

Btw.. du har aldrig meldt tilbage hvordan din måling på felt gik? Skal
det opfattes som at det ikke gik så godt som forventet? ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 30-06-06 06:37

Henrik B. skrev:

> Dét er faktisk den mest harmoniske 9000, så'n en 2,3i, med 150 Hk.

Se, dét er det rigtige svar fra en rigtig Saab tosse

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-06-06 19:03

> Njaa... hvis det ikke er noget nær en topmodel, er de jo ikke meget
> sjovere end hvilken som helst anden bil.

Her knækker den, hvad sjov er der ved at diskutere "noget" som man ikke har
erfaring med?. Det bliver som da man som knægt spillede "bil-spil", hvilket
gik ud på at læse div. data fra kortet, og se hvem der tog stikket "hjem".
Det blev ret ensformigt, for man lærte hurtigt bilerne i spillet at kende,
og hvilke data som overgik.

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 19:22

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Her knækker den, hvad sjov er der ved at diskutere "noget" som man
> ikke har erfaring med?.

Jeg snakker ikke om at diskutere en given bil, men eje skidtet.
IMO er der ikke meget sjov ved at have f.eks en BMW 5-serie, som
naboens gamle Octavia kan sætte på plads i et lyskryds

> [...]
> hvem der tog stikket "hjem". Det blev ret ensformigt, for man lærte
> hurtigt bilerne i spillet at kende, og hvilke data som overgik.

Gu var det ensformigt, men hold da helt kæft der gik mange frikvarterer
til de spil alligevel

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 07:52

> IMO er der ikke meget sjov ved at have f.eks en BMW 5-serie, som
> naboens gamle Octavia kan sætte på plads i et lyskryds

Nej, det er en ommer ;).

..

> Gu var det ensformigt, men hold da helt kæft der gik mange frikvarterer
> til de spil alligevel

Nå, du kender dem ;).

Fra : Brian

Dato : 30-06-06 13:35

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Nå, du kender dem ;).

Selvfølgelig, så ung er jeg sgu heller ikke

/Brian

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-06-06 00:15

Torbn wrote:

> Jeg synes det er hverdagsbilerne som er mest interessante at høre om.
> Man blir omvendt også træt af TopGear, når de kun tester
> superbiler...

Du er ikke alene.

mvh
Henning

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-06-06 12:48

"Torbn" <-> wrote in message

> Jeg synes det er hverdagsbilerne som er mest interessante at høre om.
> Man blir omvendt også træt af TopGear, når de kun tester
> superbiler...

Helt enig. Ferrari og Lamborghini & co var virkelig hot da jeg var liten, nå
synes jeg såkalte superbiler generelt er utrolig kjedelige. Den eneste
grunnen til at jeg likevel ser på når Clarkson tester disse biler, er hans
til tider svært treffende kommentarer
Om jeg så var multimilliardær ville jeg uansett ikke brukt penger på en slik
bil, de interesserer meg midt i ryggen.

BTW, det ligger en del virkelig gamle TopGear-episoder på nettet (1989->),
den gang testet de litt mer "normale" biler. Programmet bar preg av å være
litt mer "forbruker-orientert", samt at det var tildels meget tid tilegnet
motorsport. Og du verden så tilbakeholden Jeremy Clarkson var den gang i
forhold til i dag

--
Michael Nielsen
1991 Mercedes-Benz W140 400 SE (nypris 1,6 mill )

www.mercefreaken.com

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 22:54

> [...]
> Man bliver lidt træt af at læse om løse vinduesvisker-arme på en '92
> Escort og ujævn motorgang på en 18 år gammel Mitsubishi osv.

Jo da min tidligere BMW E34 535i kostede 793000 i 89

--
Dannie

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 00:26

PeterS wrote:
> [...]
> og opefter? Man bliver lidt træt af at læse om løse
> vinduesvisker-arme på en '92 Escort og ujævn motorgang på en 18 år

Nå okay, jamen så undskylder jeg da indlægget. Jeg er dog lidt overrasket
over, at jer bilentusiaster hellere vil diskutere flade hverdagsbiler end de
rigtig fede biler. Og jeg mener ikke kun Ferrari som én nævner. Men fx. en
Mercedes E benzin eller BMW Z4 og Alfa Brera osv. Så vilde er de da heller
ikke. Men der er åbenbart ingen herinde som ejer sådan nogle biler. Måske
skulle man få omdøbt gruppen til ddr.fritid.bil

/Peter

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 29-06-06 01:09

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse
[KLIP]

> [...]
> heller ikke. Men der er åbenbart ingen herinde som ejer sådan nogle biler.
> Måske skulle man få omdøbt gruppen til ddr.fritid.bil

Ingen grund til at undskylde Peter
Du har jo - i hvert fald til dels - ret.
Problemet er nok at der dels ikke er så mange biler af den slags du
efterlyser, og at der blandt ejerne af dem der er, tilsyneladende ikke er
mange der deltager i dette forum (eller også sidder de og smugkigger og
griner af os andre og vores gamle kasser

Samtidig er gruppen vel landet største erfaringsbase mht forskellige biler
og hvordan man lige gør dit og dat. Så vil det uværgeligt blive et sted hvor
man søger hjælp, råd og vejledning - og får det gang på gang (og tak for
det).
Jeg synes dog det er en force at man kan diskutere alt bilrelateret i
gruppen. Lige fra den løse viskerarm på en Escort fra '92 til en defekt
Command-navigation i en Mercedes, og jeg vil håbe det vil fortsætte sådan.
Dermed ikke sagt at de biler du savner ikke er velkomne. Det er de
naturligvis!
Og det der med en Mercedes E benziner - næh tak! Må vi få noget 6-benet CDI
så kan vi snakke. Ikke noget med det der sløve benzinpjat

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved
Den glade ejer af tilsammen 6.2 liter, 12 cylindre og 333 heste fordelt på 2
stk. af MB's fineste dieselbiler.

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 08:25

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Command-navigation i en Mercedes, og jeg vil håbe det vil fortsætte sådan.
> Dermed ikke sagt at de biler du savner ikke er velkomne. Det er de

Enig..... Personligt står jeg "af", når det bliver for teoretisk, ikke har
relation til virkeligheden. Div. uopnåelige "drømme-biler" kommer i den
kategori ;).

Fra : Basil

Dato : 29-06-06 14:47

Jørgen M. Rasmussen tastede følgende:

> Enig..... Personligt står jeg "af", når det bliver for teoretisk, ikke har
> relation til virkeligheden. Div. uopnåelige "drømme-biler" kommer i den
> kategori ;).

Jeg tilslutter mig også den betragtning.
Kai

Fra : spamsen

Dato : 30-06-06 14:15

In news:44a31a1d$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Ole Gaarde Kristensen <netpost98@hotmail.com> typed:
klippet,,
> Og det der med en Mercedes E benziner - næh tak! Må vi få noget
> 6-benet CDI så kan vi snakke. Ikke noget med det der sløve benzinpjat

Hmm jeg vil mene ham der lige har lavet sin CL55 AMG om til en kleemann CL55
kS8 har en anden mening :)

vh.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 30-06-06 16:54

"spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm jeg vil mene ham der lige har lavet sin CL55 AMG om til en kleemann
> CL55 kS8 har en anden mening :)

Og det forstår man trods alt godt

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Neser

Dato : 30-06-06 17:11

> Og det der med en Mercedes E benziner - næh tak! Må vi få noget 6-benet
> CDI så kan vi snakke. Ikke noget med det der sløve benzinpjat

I så fald skal det være en V6'er!!

- Neser

Fra : Brian

Dato : 30-06-06 17:44

Neser skrev:
> I så fald skal det være en V6'er!!

Er Mercedes ikke mere til en R6 end V6 ?

/Brian

Fra : MK

Dato : 30-06-06 17:48

> Er Mercedes ikke mere til en R6 end V6 ?

Det var vel i gamle dage...

Fra : Brian

Dato : 30-06-06 18:18

MK skrev:

> Det var vel i gamle dage...

Okay, jeg opfatter sådan set også MB som noget konservativt - ligesom BMW
der jo også holder sig fra V6

/Brian

Fra : MK

Dato : 29-06-06 05:46

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse

> Der er selvfølgelig lidt ironi i overskriften, men er der ikke nogen her i
> gruppen som har nogle "ordentlige" biler så'n fra 7-800.000 kr. og
> opefter?

Jow, men den danske jantelov forbyder jo "markedsføring" af den slags.
Den dyreste bil hos skribenterne (DK-plader) må være Søren Bloms
Audi RS6 - købt fra ny...

/Mogens
BMW, men bor ikkei DK...

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-06-06 18:34

MK wrote:

> Jow, men den danske jantelov forbyder jo "markedsføring" af den slags.
> Den dyreste bil hos skribenterne (DK-plader) må være Søren Bloms
> Audi RS6 - købt fra ny...

Den RS6 er skiftet ud med et par andre Audier, Q og A, henholdsvis 7 og 8.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : MK

Dato : 29-06-06 19:12

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> Den RS6 er skiftet ud med et par andre Audier, Q og A, henholdsvis 7 og 8.

OK - kan huske, han skrev noget om, at RS6'eren var dyr
at køre i. Det måske TDI'er?

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-06-06 22:10

MK wrote:

> OK - kan huske, han skrev noget om, at RS6'eren var dyr
> at køre i. Det måske TDI'er?

Hmm det kan jeg ikke lige huske, men mener da vist at de nye også er
benzinere..

Fra : MK

Dato : 29-06-06 22:11

> Hmm det kan jeg ikke lige huske, men mener da vist at de nye også er
> benzinere..

De nye store TDI'er banker ellers benzinudgaverne i mellemaccelerationerne
på den tyske motorvej. Og så er man endvidere fri for at skulle tanke kon-
stant !

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-06-06 06:24

Hej

MK wrote:
> De nye store TDI'er banker ellers benzinudgaverne i mellemaccelerationerne
> på den tyske motorvej. Og så er man endvidere fri for at skulle tanke kon-
> stant !

Ja, dieslerne kører normalt længere på literen, men AutoBild.de har
lavet en test hvor forbruget måles ved forskellige hastigheder. Herunder
fuld fart også.

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=11378

Diesel er altså ikke 100% ensbetydende med længere på literen. Klik på
billedoversigten og der vil komme nogle kurver frem.

Fra : MK

Dato : 30-06-06 17:29

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Diesel er altså ikke 100% ensbetydende med længere på literen. Klik på
> billedoversigten og der vil komme nogle kurver frem.

He he - kan se at BMW d klarer sig ret godt ift. benzin udgaven.
Svarer meget godt til min egen oplevelse, hvor bilen netop har over-
stået en tur sydpå. Hjemad blev de 325 km tilbagelagt på 1:50 t
med en brændstoføko på 10 km/l. Dét er okay, IMO.

Kører pt. 13,3 km/l... ('03 BMW 530d touring steptronic)

Vedr. Audi kører TDI'eren langt længere end V8'eren, som er noget
af det mest tørstige, der er kreeret på denne jord. Jeg ved det fra min
tid med en Audi V8 Executive (285 hk)

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 07:00

> [...]
> Man bliver lidt træt af at læse om løse vinduesvisker-arme på en '92
> Escort og ujævn motorgang på en 18 år gammel Mitsubishi osv.

Tjaa selv om jeg havde pengene ville jeg nok ikke købe en dyr bil, jeg ville
ikke kunne sove trygt, og så mange penge i en bil?!?! nej tak, altså vandt
man nu de 10mill i lotto ville der jo nok komme en porsche i stalden, man da
ikke før man havde en TOP high secure garage med 15mill sensore..

Nææh jeg vil hellere skrue lidt og så få en pæn ældre bil, hvis den er flot,
er der jo ingen grund til at købe en sprit ny

Og som nævnt andre steder, så gidder man ikke læse om de biler man ikke får
råd til alligevel..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 07:33

On Wed, 28 Jun 2006 23:16:37 +0200, "PeterS" <nospam> wrote:

> [...]
>Man bliver lidt træt af at læse om løse vinduesvisker-arme på en '92 Escort
>og ujævn motorgang på en 18 år gammel Mitsubishi osv.

Godt spørgsmål - formodentlig fordi flertallet af brugerne af dette
forum kører i "normale" biler af forskellig alder. Der har da været
diskuteret mange specielle biler, måske ikke helt i den høje
prisklasse, men Mogens og Thomas har da underholdt om kvaliteterne ved
Alfa 164, Opel Omega 3.0i 24V, Chevrolet Camaro, Ford Sierra Cosworth
osv. Andre har bidraget med "Spirillen", store BMW'er, Saab, Volvo
(herimellem en chippet S80), så helt kedelige er alle bilerne da ikke.
I den sammenhæng er min bil kedelig, til gengæld er den en fornøjelse
af tanke
Det er nok et spørgsmål om økonomi og at folk med disse specielle
biler vil gerne have dem i fred - gider ikke møde janteloven, som
sommetider stikker fjæset frem herinde.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Kim Persson

Dato : 29-06-06 08:46

> [...]
> Man bliver lidt træt af at læse om løse vinduesvisker-arme på en '92
> Escort og ujævn motorgang på en 18 år gammel Mitsubishi osv.

Folk med ordentlige dyre biler, har nok råd til en ordentlig dyr mekaniker.

//Kim

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 13:19

"Kim Persson" <kimcph@gmail.comcom> skrev i en meddelelse

> Folk med ordentlige dyre biler, har nok råd til en ordentlig dyr
> mekaniker.

Fordi en mekaniker er dyr, behøvs' han ikke være ordentlig ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-06 13:51

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Fordi en mekaniker er dyr, behøvs' han ikke være ordentlig ;).

VW

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-06-06 15:43

> VW

Nu du nævner det, ja fx. ;). Men andre typ. autoriserede værksteder kan
bruges, hvad tabes på gyngerne, skal vindes på karrusellen. Lad nu være med
at komme med priser fra din "cykelsmed" i det jyske, andre steder koster en
autoriseret VW-time >700, nærmere 1000,- :(.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-06 15:42

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Nu du nævner det, ja fx. ;).

Også dem

> Lad nu være med
> at komme med priser fra din "cykelsmed" i det jyske, andre steder koster en
> autoriseret VW-time >700, nærmere 1000,- :(.

Tak, jeg kender det så udemærket.....

En skam at VW Hammel ikke måtte overleve. De havde niveau som
Ålestrup...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-06 19:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> VW

Du mener SMC ?

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-06 21:11

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Du mener SMC ?

Ikke nødvendigvis JAC dækker under det samme.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-07-06 05:20

> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Ikke nødvendigvis JAC dækker under det samme.

Eller SCA. :(.

Fra : BJ

Dato : 29-06-06 12:55

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Man bliver lidt træt af at læse om løse vinduesvisker-arme på en '92
> Escort og ujævn motorgang på en 18 år gammel Mitsubishi osv.

Der er vist ingen i gruppen, der kører Subaru.

En skam mærket er så underkendt i DK.

Det er nemlig en kvalitetsbil (for alle).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Frederik

Dato : 05-07-06 11:19

> [...]
>
> Der er vist ingen i gruppen, der kører Subaru.
>
> En skam mærket er så underkendt i DK.
>
> Det er nemlig en kvalitetsbil (for alle).

HÆJ!!!!

Mvh.

Frederik

Legacy 1.8 DL 93
Forester 2.5 XT Prodrive 0-100 5.3 (Når etablissementet engang skal handle
gulpladebil :D)

Fra : Sven

Dato : 29-06-06 16:58

> [...]
> Man bliver lidt træt af at læse om løse vinduesvisker-arme på en '92
> Escort og ujævn motorgang på en 18 år gammel Mitsubishi osv.

Hvorfor skal det være dyre biler? Hvad med de mere specielle, men
forholdsvis billige biler? Triumph Spifire, MGA/MGB, Mustang, Camaro,
Caprice, Firebird osv. Jeg selv har en Pontiac Fiero GT 2,8 V6, dem er der
heller ikke mange af.

Sven

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 18:50

PeterS skrev:
> [...]
> og opefter? Man bliver lidt træt af at læse om løse
> vinduesvisker-arme på en '92 Escort og ujævn motorgang på en 18 år

Hvis jeg havde en relativ dyr bil, ville jeg nu ikke reklamere med det, i
et forum som dette - der kan gå lidt jantelov i den indimellem.

Til gengæld tror jeg der relativ mange, der har en lidt speciel bil, som
ikke nødvendigvis er dyrere end så meget andet.

Hvem gider også køre i en bil, der går 13 af på dusinet

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 18:57

In article <44a4129c$0$15788$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Hvem gider også køre i en bil, der går 13 af på dusinet

Sagde manden der kører Golf...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 19:28

Martin Johansen [6000] skrev:

> Sagde manden der kører Golf...

Jojo, men min model går der ikke 13 af på dusinet. Jeg har flere
gange fået at vide af VW mekkere, at min bil ikke findes

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 20:26

In article <44a41b61$0$15795$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Jojo, men min model går der ikke 13 af på dusinet. Jeg har flere
> gange fået at vide af VW mekkere, at min bil ikke findes

Hehe det siger jo så mere om dem end om bilen.. der bør ikke være en
model inden for et mærke som en mekaniker inden for det mærke ikke
kender til..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 20:35

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hehe det siger jo så mere om dem end om bilen.. der bør ikke være en
> model inden for et mærke som en mekaniker inden for det mærke ikke
> kender til..

Mange mærker har jo lidt mere på hylderne end f.eks Saab har. At
kræve at de skal kende alle modeller, er urealistisk. Selv om man
er f.eks VW mekker, kan man godt være Toyota mand.

At min så heller aldrig har været solgt her i landet, gør det ikke nemmere.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 20:48

In article <44a42b0a$0$15786$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Mange mærker har jo lidt mere på hylderne end f.eks Saab har. At
> kræve at de skal kende alle modeller, er urealistisk. Selv om man
> er f.eks VW mekker, kan man godt være Toyota mand.

Det jeg mener med det er, at hvis jeg fx. kommer som SAAB ejer.. så skal
det være mekanikeren som fortæller mig noget jeg ikke ved.. og ikke
omvendt.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 20:53

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det jeg mener med det er, at hvis jeg fx. kommer som SAAB ejer.. så
> skal det være mekanikeren som fortæller mig noget jeg ikke ved.. og
> ikke omvendt.

Men da du er Saab entusiast om en hals, vil det aldrig (eller sjældent) ske.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 21:11

In article <44a42f57$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Men da du er Saab entusiast om en hals, vil det aldrig (eller sjældent) ske.

Jamen...

Måske jeg skulle starte en SAAB biks...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 21:16

Martin Johansen [6000] skrev:

> Måske jeg skulle starte en SAAB biks...

Fint så... det tolker jeg som om, at du har fundet din plads, og giver mig
ret

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 21:19

In article <44a434b7$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Fint så... det tolker jeg som om, at du har fundet din plads, og giver mig
> ret

Nøh.. sidder bare og vender og drejer mulighederne i livet

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-06 21:57

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Måske jeg skulle starte en SAAB biks...

SÅB YO-Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 22:15

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-06 22:16

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> ? SÅB YO-Hansen

Jeps, jeg kan det med firmanavne.

Så kan man også se at du har været hos en anden Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 23:07

In article <44A44315.DCA3127C@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Så kan man også se at du har været hos en anden Hansen

Skal vi ikke bare erkende det var en passage i mit liv som ikke behøver
være en del af mit næste?

hehe

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-06 05:43

"Martin Yo-Hansen [6000]" skriver:

> Skal vi ikke bare erkende det var en passage i mit liv som ikke behøver
> være en del af mit næste?

Så lad gå da.

Du er bare blevet voksen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-06-06 19:04

Brian wrote:

> Hvem gider også køre i en bil, der går 13 af på dusinet

Os der glædes over billige uoriginale reservedele og huggerstumper.

--
Mvh. Uffe Ravn
Opel Rekord 1984

Øh....nårh ja.......engang var den meget almindelig

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 19:29

Uffe Ravn skrev:

> Os der glædes over billige uoriginale reservedele og huggerstumper.

Hmm....

> Mvh. Uffe Ravn
> Opel Rekord 1984
>
> Øh....nårh ja.......engang var den meget almindelig

ROFL

/Brian

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-06-06 10:07

Brian skrev:

> Hvem gider også køre i en bil, der går 13 af på dusinet

Her! Hvad jeg kører ifht hvad andre kører er mig inderligt
ligegyldigt.

Jeg lægger vægt på en række faktorer, men hvad andre tænker ikke
en af dem.

PT kører jeg en gammel Accord, det var lidt tilfældigt jeg endte med
den - fik et godt tilbud da jeg skulle erstatte en totalskadet
Citroën.

/Martin

Fra : Brian

Dato : 30-06-06 10:30

Martin Sørensen skrev:

> Her! Hvad jeg kører ifht hvad andre kører er mig inderligt
> ligegyldigt.
>
> Jeg lægger vægt på en række faktorer, men hvad andre tænker ikke
> en af dem.

Jeg er såmænd også ligeglad hvad andre tænker om min bil, det har
sådan set ingen relavans til at køre i en bil, der ikke er 13 af på dusinet.

Hvis bilkøb var ren fornuft, ville alle køre Toyota.

> PT kører jeg en gammel Accord, det var lidt tilfældigt jeg endte med
> den - fik et godt tilbud da jeg skulle erstatte en totalskadet
> Citroën.

Gamle Accord'er findes da også i både sjove/specielle, og mere alm. udgaver

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-06 19:09

Brian wrote:

> Hvis bilkøb var ren fornuft, ville alle køre Toyota.

Hvad fornuftigt er der ved at støtte japansk industri?

Hvad er det for en speciel Golf du har?

--
Per, Esbjerg

Fra : Neser

Dato : 30-06-06 17:23

> [...]
> Man bliver lidt træt af at læse om løse vinduesvisker-arme på en '92
> Escort og ujævn motorgang på en 18 år gammel Mitsubishi osv.

Syntes nu det er en meget god blanding der er i gruppen. Nyder at læse om
både nye og gamle biler, småting som større.

Til hverdag laver jeg stort set ikke andet end biler med nypriser fra
500.000 til et par millioner. Så for mig er dyre biler hverdag og fritiden
går så med disse "almindelige" biler som jeg selv har råd til på min
sparsomme lærlingeløn.

Da jeg har begrænset brug for at komme rundt på andet end cykel, har jeg en
Saab 9000i 2,3 CD til når det er nødvendigt og en Opel Kadett C Coupé 2,2i
til at rode i når økonomien tillader det og jeg mener jeg har tid (hvilket
desværre aldrig sker )

Saaben havde vel en nypris på små 450.000? tilbage i '91 og Opelen kostede
nok 40.000 tilbage i '78 :D

- Neser

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-07-06 07:15

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse
> Der er selvfølgelig lidt ironi i overskriften, men er der ikke nogen her i
> gruppen som har nogle "ordentlige" biler så'n fra 7-800.000 kr. og
> opefter?

BMW'en havde været i dén kategori, hvis ellers jeg boede i DK.
Cossien, tjaaa, der går nok lige nogle år før den er op i de 500.000 den
kostede fra ny i 86.(Desværre) :)

--
-M
'05 BMW 325i E90