Min Mercedes klaprer....
Fra : BJ

Dato : 28-06-06 10:01

Det er ikke nemt at være Mercedes-ejer i mange_million_klassen, når skidtet
klaprer og falder fra hinanden:

http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=451336/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 10:13

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nemt at være Mercedes-ejer i mange_million_klassen, når
> skidtet klaprer og falder fra hinanden:

Det er sgu' da mekkeren på rullebrættet under den som banker ;).

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-06-06 10:24

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
> Det er ikke nemt at være Mercedes-ejer i mange_million_klassen, når
skidtet
> klaprer og falder fra hinanden:

Prøv bare at spørge Ron Dennis om han kan nikke genkendende til det.....

Andreas M. Hansen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-06-06 17:07

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke nemt at være Mercedes-ejer i mange_million_klassen, når
> [...]
Til den pris er det jo begrænset hvad man kan forvente

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 18:00

BJ wrote:
> Det er ikke nemt at være Mercedes-ejer i mange_million_klassen, når
> skidtet klaprer og falder fra hinanden:
> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=451336/

Hehe
Køb en F1 racer brugt - ja selv en 10 år gammel - og prøv om du kan holde
den kørende af sig selv. Nej der skal et helt team til at holde sådan et
stykke isenkram kørende. Det er jo ikke en alm. hverdagsbil som er blevet
testet i flere år inden den kom på gaden. Det er en prototype som der kun
findes 5 af. Hvad havde forhandleren forventet?

/Peter

Fra : BJ

Dato : 28-06-06 20:07

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad havde forhandleren forventet?

Sikkert at Mercedes Benz ville være i stand til at håndbygge biler af høj
kvalitet.

Det kan de så ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 28-06-06 20:12

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert at Mercedes Benz ville være i stand til at håndbygge biler af høj
> kvalitet. Det kan de så ikke.

Talte idag med en kunde, som i 2001 købte en splinterny MB S500.
Den er blevet fuldkommen (!) renoveret inkl. lakering af hele bilen - og
manden er dybt skuffet over den dårlige skuffende kvalitet...

Fra : BJ

Dato : 28-06-06 20:16

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Den er blevet fuldkommen (!) renoveret inkl. lakering af hele bilen - og
> manden er dybt skuffet over den dårlige skuffende kvalitet...

Jeg mener at have læst et sted, Mercedes Benz erkender store problemer i
deres (samle-)kvalitet og har lovet bod og bedring.

Lidt i mindre målestok er jo også overgået Volvo...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 28-06-06 20:18

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at have læst et sted, Mercedes Benz erkender store problemer i
> deres (samle-)kvalitet og har lovet bod og bedring.

Han har droppet det autoriserede værksted - amatører hele
vejen igen Bilen serviceres istedet af en "lokal" mekaniker,
der kan lidt mere end hans fadervor :)

Fra : BJ

Dato : 28-06-06 20:21

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Han har droppet det autoriserede værksted - amatører hele
> vejen igen

Det burde ikke være nødvendigt.

> Bilen serviceres istedet af en "lokal" mekaniker,
> der kan lidt mere end hans fadervor :)

Det er jo ikke så ringe endda..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 22:02

BJ wrote:
> Sikkert at Mercedes Benz ville være i stand til at håndbygge biler af
> høj kvalitet.
>
> Det kan de så ikke.

Det ved du alt om? Jeg synes ikke at ordet "driftsikkerhed" bør stå øverst
på listen, når man køber sådan en type bil.

/Peter

Fra : Michael Nielsen

Dato : 28-06-06 22:24

"PeterS" <nospam> wrote in message

> Det ved du alt om? Jeg synes ikke at ordet "driftsikkerhed" bør stå øverst
> på listen, når man køber sådan en type bil.

Godt poeng. Å påstå at MB ikke er i stand til å håndbygge biler av god
kvalitet vitner dessuten i beste fall om mangelfulle kunnskaper om merket...

--
Michael Nielsen
1991 Mercedes-Benz W140 400 SE

www.mercefreaken.com

Fra : BJ

Dato : 28-06-06 23:11

"Michael Nielsen" <mercefreaken@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Godt poeng. Å påstå at MB ikke er i stand til å håndbygge biler av god
> kvalitet vitner dessuten i beste fall om mangelfulle kunnskaper om
> merket...

Tjaee .. Mercedes Benz bør afholde sig fra at lave prestigebiler.

Det er Maybach meget bedre til....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 00:35

BJ wrote:
> Tjaee .. Mercedes Benz bør afholde sig fra at lave prestigebiler.

Nej det ville være en skam. De klarer det okay, synes jeg.

> Det er Maybach meget bedre til....

Højest sandsynligt, ligesom Nasa bygger bedre fly end Boeing.
Der er stor forskel og de konkurrerer ikke i samme prisklase.
Man sammenligner jo heller ikke en Aston Martin med en Fiat, selvom
sidstnævnte sikkert har et bedre gearskifte end en Vanquish. Hvilket jo bare
beviser, at ingen biler er fejlfri.

/Peter

Fra : BJ

Dato : 29-06-06 00:40

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej det ville være en skam. De klarer det okay, synes jeg.

> Højest sandsynligt, ligesom Nasa bygger bedre fly end Boeing.

De har jo også samme ejerkreds.;)

> Der er stor forskel og de konkurrerer ikke i samme prisklase.

Næ, de har inte med hinanden at gøre.

> Man sammenligner jo heller ikke en Aston Martin med en Fiat, selvom
> sidstnævnte sikkert har et bedre gearskifte end en Vanquish.

De har heller intet med hinanden at gøre.

Det har til gengæld Ferrari. Her kan du finde standar knapper som sidder i
en Fiat..:)

> Hvilket jo bare beviser, at ingen biler er fejlfri.

Det er heller ikke påstanden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 00:48

BJ wrote:
> Det har til gengæld Ferrari. Her kan du finde standar knapper som
> sidder i en Fiat..:)

Det ved jeg intet om. Men kunne da godt tænke mig at se beviset.

> Det er heller ikke påstanden.

Men påstanden er, at man forventer Mercedes-kvalitet i en prototype racerbil
som kun er bygget med et mål for øje: At vinde løb med et team som kan
vedligeholde bilen med en masse special-værktøj og
-viden.
For mig at se er det ligesom at købe en aflagt Spaceshuttle, og forsøge at
få lortet til at virke hjemme i Vojens hos den lokale mekaniker. Det går
bare ikke, for det er den slet ikke kontrueret til.

/Peter

Fra : BJ

Dato : 29-06-06 00:52

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ved jeg intet om. Men kunne da godt tænke mig at se beviset.

Kig ind i en Ferrari..:)

> [...]
> racerbil som kun er bygget med et mål for øje: At vinde løb med et team
> som kan vedligeholde bilen med en masse special-værktøj og

Sikke noget sludder.

> For mig at se er det ligesom at købe en aflagt Spaceshuttle, og forsøge at
> få lortet til at virke hjemme i Vojens hos den lokale mekaniker. Det går
> bare ikke, for det er den slet ikke kontrueret til.

Det er en luksus roadster til alm. gadebrug.

Læs lige artiklen igen:

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 01:04

BJ wrote:
> Kig ind i en Ferrari..:)

Det er så sjældent jeg kigger ind i sådan en Og i en Fiat, for den sags
skyld.

> Det er en luksus roadster til alm. gadebrug.
> Læs lige artiklen igen:
> http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=451336/

Arrrh... Jeg havde fået indtryk af, at det var 1 _prototype_ ud af en lille
serie på 5 racerbiler der var sat til salg. Jeg beklager sgu forvekslingen!!

/Peter

Fra : BJ

Dato : 29-06-06 10:38

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse

KLIP

> Arrrh... Jeg havde fået indtryk af, at det var 1 _prototype_ ud af en
> lille serie på 5 racerbiler der var sat til salg. Jeg beklager sgu
> forvekslingen!!

No problemo, shit happens..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : spamsen

Dato : 02-07-06 16:02

In news:44a318e5$0$1972$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
PeterS <nospam> typed:
> BJ wrote:
klip

> Arrrh... Jeg havde fået indtryk af, at det var 1 _prototype_ ud af en
> lille serie på 5 racerbiler der var sat til salg. Jeg beklager sgu
> forvekslingen!!
det er som sådan også det der var meningen, og nogen fandt så på at få den
indregistreret? (så vidt min tyske formåen)
http://www.500sec.com/video/new/0510_3/Kabel1_SL73.wmv er der lidt om
motoren i den..

> /Peter
vh.
Flemming

Fra : N/A

Dato : 12-07-06 12:46

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-07-06 12:46

<MK> wrote in message news:000d01c69b66$0c72fdf0$76ba0751@autoatlas.local...

> "Michael Nielsen" <mailto:mercefreaken@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Re: Min Mercedes klaprer...."

> Nej, han har fuldkommen ret. Intet mærke har i øjeblikket større
> udfald og fejl end Mercedes, når talen falder på håndbyggede biler.
> (Formel 1).

Håndbygde biler omfatter ikke kun Formel 1.

> Fed bil - ingen tvivl om det !
> Men hvorfor fan har du en 4 liters, når en 500 sandsynligvis
> koster det samme drift- og vedligeholdelsesmæssigt?
> Altså samme udgift, men større bil...

Fordi en bil er mer enn motoren - farge, utstyr og generell tilstand teller
også ved kjøp av bruktbil. Utvalget av W140 med V8 er heller ikke ret stort
her i Norge, sist jeg så gjennom de faste annonsesidene vil jeg anslå det
var 10% 350 Turbodiesel, 5% 400 og resten 300 (samt én overpriset 500).

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en 300 SE, av mange ansett som det beste
kompromisset motormessig i S-klasse (ihvertfall for de forholdene vi har)
men endte altså opp med en 400 (som dessuten er en 4,2-liter )
Tidligere eier er en god venn av meg, så jeg kjenner historien til bilen og
vet den er godt vedlikeholdt. Tro meg - du ønsker *ikke* å kjøpe en S-klasse
med tvilsom historie, de fleste delene er dyyyre - langt dyrere enn til C-
og E-klasse.

Av de W140´er jeg vurderte var 400en uten tvil det beste valget - en helt
annen bil enn enkelte av 300´erne. Derfor falt valget på den.

Jeg har prøvet 500 også, den har 40 hk mer og litt høyere dreiemoment, men
det er på ingen måte tale om at 400 har så liten motor at man "må" ha en 500
286 hypper gjør jobben de også

Vi får se hva neste bil blir. W220 mangler mye av den gode feelingen som
W140 har, så muligens en ´97-98 W140. Gjerne en 500, men 300 Turbodiesel er
også en god motor - selv om det føles litt feil med en olieknakler i en slik
bil

Fra : MK

Dato : 12-07-06 17:31

> Håndbygde biler omfatter ikke kun Formel 1.

Nej, men det er et godt eksempel på, hvor irnge håndværk der gøres !

> Fordi en bil er mer enn motoren - farge, utstyr og generell tilstand
> teller
> også ved kjøp av bruktbil.

Enig

> Utvalget av W140 med V8 er heller ikke ret stort her i Norge

Import :)

> Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en 300 SE, av mange ansett som det beste
> kompromisset motormessig i S-klasse (ihvertfall for de forholdene vi har)

Jep, det siger man

> [...]
> S-klasse
> med tvilsom historie, de fleste delene er dyyyre - langt dyrere enn til C-

Jow jow

> [...]
> er
> også en god motor - selv om det føles litt feil med en olieknakler i en

Jeg er skiftet til diesel og det er ikke det ringeste man kan få...

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-07-06 19:22

"MK" <no@reply.dk> wrote in message

> "Michael Nielsen" <mercefreaken@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Import :)

W140 er en av få (om noen) biler det ikke lønner seg å importere, da det
norske avgiftssystemet hovedsaklig "straffer" vekt, stor motor og mange
hester.
Men vil man ha noe helt spesielt er det ofte den eneste utveien

> Jeg er skiftet til diesel og det er ikke det ringeste man kan få...

Nei, diesel er ikke hva det engang var
Men selv om 300 Turbodiesel var den kraftigste dieselmotoren i W140, blir
den fortsatt treg pga. den høye vekten.
Det lavere forbruket kan dog friste i disse dager

Fra : MK

Dato : 13-07-06 20:06

> W140 er en av få (om noen) biler det ikke lønner seg å importere, da det
> norske avgiftssystemet hovedsaklig "straffer" vekt, stor motor og mange
> hester.

OK...

> Men vil man ha noe helt spesielt er det ofte den eneste utveien

Ja netop

> Men selv om 300 Turbodiesel var den kraftigste dieselmotoren i W140, blir
> den fortsatt treg pga. den høye vekten.

Ja, du må jo endelig ikke købe 350 turbo diesel, som er
det ringeste, MB har produceret. Vor lokale taxavogn-
mand vandt en sag over MB - efter motor no. 3...

> Det lavere forbruket kan dog friste i disse dager

Jeg får en mængde rabat pr liter (90 øre), så min brændstof-
økonomi er vældig

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-07-06 21:54

> [...]
> det ringeste, MB har produceret. Vor lokale taxavogn-
> mand vandt en sag over MB - efter motor no. 3...

Hehe, ja - 350 er et sørgelig kapittel i MBs historie.
Heller 300 DT da, men helst benzin i en slik bil. 300 (alternativt S280 og
S320) har sine problemer bl.a. med toppakningen, så generelt sett kan det se
ut til at en av V8erne er det tryggeste motorvalget.

> Jeg får en mængde rabat pr liter (90 øre), så min brændstof-
> økonomi er vældig

Her i N. taler de om priser på over 15,- kr/liter i løpet av sommeren. Helt
sinnsykt - vi tjener milliarder på de høye oljeprisene, likevel skal
befolkningen samtidig "straffes" gjennom enda høyere bensinpriser (som
stiger langt mere enn selve olieprisen ettersom bl.a. merverdiavgiften jo
regnes ut fra hvor mye benzinen selges for pr liter).
Vi skal ikke lenger tilbake enn før nyttår - da var det "dyrt" når prisen
nærmet seg 10,- kr/liter.

Ham jeg kjøpte 400en av har endog tanket for 14,90 pr liter - full tank på
S´en kostet ham ca. 1500,- kroner

Fra : MK

Dato : 13-07-06 22:09

> Ham jeg kjøpte 400en av har endog tanket for 14,90 pr liter - full tank på
> S´en kostet ham ca. 1500,- kroner

Damm - håber der er lås på tanken