Bankelyde i Renault Megane St.Car
Fra : Brian M

Dato : 27-06-06 14:45

Hejsa.
Bilen er idag begyndt at banke voldsomt i venstre forreste side. Problemet
giver sig til kende når man kører 50km/t og den er helt gal omkring 60km/t.
Bremser man ned, forsvinder lyden. Det gør den dog ikke hvis man træder
koblingen ind. Bankelyden bliver desuden hurtigere desto stærkere man kører.
Man kan ikke rigtig hører den når man accelererer, men først når man holder
en konstant hastighed. Lyden er så voldsom at jeg kraftigt overvejede at
holde ind et par km fra hjemmet for at kontakte Autohjælp.

Nu har jeg kontaktet Renault og skal derud i morgen, men hvis der er et par
seriøse bud på hvad problemet kan være, vil jeg da være glad. Så er man da
lidt forberedt på den heftige "på-beløb" der kommer ud i sidste ende :)

Bilen har kørt 120.000k og er fra 2000.

Mvh
Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-06-06 15:01

In article <44a13692$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Brian M" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> wrote:

> [...]
> en konstant hastighed. Lyden er så voldsom at jeg kraftigt overvejede at
> holde ind et par km fra hjemmet for at kontakte Autohjælp.

Du har ikke en kat siddende i det ene hjul som sidder og banker på når
den slynges rundt?

Tjek om hjulene er spændt.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian M

Dato : 27-06-06 15:14

> Du har ikke en kat siddende i det ene hjul som sidder og banker på når
> den slynges rundt?

LOL Det var også en af mine første tanker, men nej.

> Tjek om hjulene er spændt.

Jeg har netop fået sat sommerdæk på bilen og min mistanke er da også
derhenad lige pt. Jeg går lige ud og checker efter.

Mvh
Brian

Fra : Christopher Stein

Dato : 27-06-06 15:30

Brian M skrev:

> [...]
>>

> Jeg har netop fået sat sommerdæk på bilen og min mistanke er da også
> derhenad lige pt. Jeg går lige ud og checker efter.

ja gør det.. :) for det er højst sansynligt det.. ;)

det er en ting vi alle har oplevet, som man ikke glemmer igen..

Fra : Brian M

Dato : 27-06-06 15:41

> ja gør det.. :) for det er højst sansynligt det.. ;)
>
> det er en ting vi alle har oplevet, som man ikke glemmer igen..

....Og det gør jeg så heller ikke!! :) Det var problemet. Dækkene er nu
efterspændt. Mange tak for de hurtige svar.

Mvh
Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-06-06 18:19

In article <44a143ca$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Brian M" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> wrote:

> ...Og det gør jeg så heller ikke!! :) Det var problemet. Dækkene er nu
> efterspændt. Mange tak for de hurtige svar.

Velbekomme :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding