ny fjernbetjening til carport
Fra : gamblerche@gmail.com

Dato : 27-06-06 08:06

Hejsa.

Vi har lige overtaget et hus med en lækker fjernbetjent carport.
Desværre er der kun en remote, og desværre er den kæmpestor.
Jeg synes jo det ville være praktisk med en lille dims der kunne sidde
i nøgleringen. Hvem kan lave den slags?
Skal lige oplyse at carporten er af mærket Bosch, der iøvrigt ikke
sælger pågældende nøgler mere. Jeg fik et mobilnr til en der gør,
men ville lige høre Jer skarpe hjerner om I havde nogle input. Kan
forøvrigt huske at man allerede for 10 år siden kunne få
fjernbetjeninger der kopierede signealer fra andre fjernbetjeninger -
måske er det en mulighed?

Med venlig hilsen

Lasse

Fra : Christopher Stein

Dato : 27-06-06 08:55

gamblerche@gmail.com skrev:
> [...]
> forøvrigt huske at man allerede for 10 år siden kunne få
> fjernbetjeninger der kopierede signealer fra andre fjernbetjeninger -

er den infrarød eller rf?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-06-06 10:05

Christopher Stein <cstein@softhome.net> writes:

> er den infrarød eller rf?

Jeg vædder 2 skumbananer på at det er en radiosender. Det er *så* surt
med døre der ikke kan åbnes når solen står på.

Fra : Christopher Stein

Dato : 27-06-06 10:30

Peter Dalgaard skrev:

> Jeg vædder 2 skumbananer på at det er en radiosender. Det er *så* surt
> med døre der ikke kan åbnes når solen står på.

hvis vi siger et brugt oliefilter oveni (det skal passe til ford) så er
jeg jeg med.. :)
- De amerikanske modeller bruger nemlig ir.. og der er fjernbet. nemlig
en så stor klods..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-06-06 19:15

Christopher Stein skriver:

> - De amerikanske modeller bruger nemlig ir.. og der er fjernbet. nemlig
> en så stor klods..

Hmmm, har en RF betjening på 8x6x2,5 cm fra en "amerikansk
fabrikant"....

Overvejer dog at skifte til en mindre model....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : gamblerche@gmail.com

Dato : 28-06-06 08:23

Fandt lige manualen. Det er en radiostyret ting. Og så snakker de
noget om at den kodes i fjernbetjeningen med nogle switches. Kan man
lave en kopi af en sådan fyr. Skal lige nævnes for sammenligningens
skyld (Klaus), at min FB er 12x8x3 sådan ca :(

Lasse