Højtalere
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-06-06 07:38

Hej

Jeg har en Suzuki Alto 1.1 fra 2003. (Elendig bil, køb ikke sådan en.)

Nå, men den ene højtaler er gået i stykker og på søndag tager vi på
ferie.

Så jeg skal have et par nye højtalere og de skal gerne være bedre end
de gamle. Med de gamle kunne vi ikke høre lydbøger på motorvejen og
det vil vi gerne kunne.

Vi har ikke et budget på flere tusinde kroner og det er altså primært
til tale og almindelig radio.

Kan I foreslå nogle højtalere, som man kan få fat i, her i Århus?

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-06-06 07:56

Trine Kornum Christiansen skriver:

> Nå, men den ene højtaler er gået i stykker og på søndag tager vi på
> ferie.

Hvordan gået i stykker ?

Det kan være en knækket ledning op til højtaleren.

> Vi har ikke et budget på flere tusinde kroner og det er altså primært
> til tale og almindelig radio.
>
> Kan I foreslå nogle højtalere, som man kan få fat i, her i Århus?

Sku den gamle ud, tag den med i hånden til nærmeste Thansen butik og lad
dem finde dig en billig der passer i hullet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : tinus nielsen

Dato : 27-06-06 09:04

Enig har selv Thansen GTX højtalere og de spiller rigtigt godt. Men vil dog
sige at de ikke er nogen hifi højtalere hvis man har meget fine øre. men de
spiller klart bedre end dem som sidder i en bil normalt som thansen også
skriver selv.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 27-06-06 12:14

"Kan I foreslå nogle højtalere, som man kan få fat i, her i Århus"

Hvis Hi-Fi klubben stadig sælger Boston højtalere, så ville jeg gå derned.
Der får man meget højtaler for pengene. Jeg ved dog ikke hvad de koster nu
om dage. Men mine 4 stk har overlevet flere biler.... Og spiller stadig
fantastisk.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-06-06 19:14

Henrik Nielsen skriver:

> [...]
> om dage. Men mine 4 stk har overlevet flere biler.... Og spiller stadig

Da Lars fik sin egen butik (LF audio), var der ikke meget bilstereo
tilbage i "klubben" i Århus...

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-06-06 12:34

"Da Lars fik sin egen butik (LF audio)"

Det vidste jeg ikke. Ham vil jeg besøge ved lejlighed...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-06 13:08

Henrik Nielsen skriver:

> Det vidste jeg ikke. Ham vil jeg besøge ved lejlighed...

Det er _længe_ siden at han fik det.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-06-06 19:31

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Kan I foreslå nogle højtalere, som man kan få fat i, her i Århus?

Bare for lige at vende tilbage med hvordan det gik.

Jeg pillede den ene ud og tog ud i thansen og sagde at jeg ikke har en
skid forstand på hverken biler eller højtalere, men at jeg skulle have
en der passede til min Alto og her er den gamle.

Jeg fik et par Xzound GTX-2
http://thansen.dk/product.asp?c=719004426&n=1200266497&pn=1497877466.
Da jeg så kom hjem og skulle have dem monteret, viste det sig at de
var ALT for dybe! Det var der ikke lige nogen der havde overvejet og
på deres hjemmeside står der intet om dybder af sådan nogle tingester.

Nå, mig ud igen og der var kun en model der passede i dybden, og
naturligvis var det den dyreste! Så nu har jeg nogle fra Cerwin-Wega!
De virker, så nu er jeg klar til ferien. Men det blev da lidt dyrere
end beregnet.

Men tak for hjælpen.

Mvh Trine

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-06 19:46

Trine Kornum Christiansen skriver:

> Nå, mig ud igen og der var kun en model der passede i dybden, og
> naturligvis var det den dyreste!

Sur røv

> Så nu har jeg nogle fra Cerwin-Wega!
> De virker, så nu er jeg klar til ferien. Men det blev da lidt dyrere
> end beregnet.

Hvor meget ?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-06-06 19:57

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

> Hvor meget ?

Jeg kom af med 549 kroner for de to nye, de første kostede 149.

http://thansen.dk/product.asp?c=719004426&n=1589688116&pn=1633772931

/Trine